2022-02-19, 00:40
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jasså ? Är det någon sanning i det att Roberto tröttnat på Took?

Citat:
Ursprungligen postat av anit76
Han skulle inte våga lämna Tunnan
Hon skulle riva han i rivjärn 🙄🙄

Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Sådana rykten har gått många gånger så troligen inte. Han har inget driv eller vilja att bryta upp, kostnaden skulle bli för hög på alla plan-Anna skulle inte ge honom en lugn stund resten av hans liv. Det senare har hon ju tom sagt.

Inte en chans!
För det första är lilla Roberta alldeles för mjäkig för att våga ta det steget, även om han kanske är trött på megastjärnan.
För det andra, vem skulle då hjälpa honom på med kläderna, knyta skorna och peka honom i rätt riktning på morgnarna när han ska till sitt jobb?

MVH/Gnomegirl.
Citera
2022-02-19, 02:42
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Samma dag som sonen åkte fast för drograttfylla (9/7) sände Anna lives 2 gånger. Allt var som vanligt.
Nästa dag visade hon hur yngsta dottern öste lovord över sina föräldrar.
När sonen hade kontakt med polisen igen 4/9 var allt som vanligt i Annas universum följande dagar.

Nu kommer hon att ha fullt upp med att skyla över senaste domen. Anna vet allt om hur rättsväsendet funkar nu.
Så är det och bra tidsinfo. Anna har inga problem med hur sina barn beter sig utan det är bara när de får sina straff som hon blir upprörd och tar time out.
Citera
2022-02-19, 04:50
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så är det och bra tidsinfo. Anna har inga problem med hur sina barn beter sig utan det är bara när de får sina straff som hon blir upprörd och tar time out.
Det sista/senaste Anna skrev på Instagram var

"Ny vecka, nya tag men idag har jag Roberto vid min sida hela dagen, lyx lyx lyx 🥰❤️🥰 Önskar alla en fin start på veckan."

På Picuki.com står det att det var för 1 vecka sen men det måste väl ha varit måndag 7/2? Efter det har Anna varit knäpptyst. I måndags föll domen... 💥
Det var nog inte läge att fira Alla hjärtans dag i år. 💔👮‍♂️
Citera
2022-02-19, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ktbocken
Tyvärr skrev jag crack. Det skulle vara spice som det "flödar " av i Valsta, Märsta. Samma effekter som horse och crack. Liksom lika beroendeframkallande och förödande för individen som till omgivningen.
Droganvändande i olika berusande faktorer som flytande som fast helt okontrollerat, kleptomani och asocialt beteende bland dessa familjemedlemmar. Deras sociala kompass är lika förnuftig som korkad liksom " snubben " som korsade Sahara med endast grovt sandpapper som karta.

Några i min bekantskapskrets tyvärr använder olika slags droger. Av dessa har jag fått dessa trovärdiga upplysningar angående denna " Took-Book " familj. Och vad de håller på med för fuffens.
Finns det någon i missbrukskretsar som inte vet vem Felicia och pant-Anton är? Tvivlar.
Själv är jag STARKT EMOT användandet av sinnesförändrande läkemedel och all slags narkotika.

Skulle Anna Took vara bra, ansvarsfull mamma som är mån om sina avkommor, skulle hon agerat när barnen började spåra ur. Och sökt hjälp till olika enheter som t.ex. beroendemottagningen och NA möten. Aldrig accepterat och tillåtit barnen vara fluddriga och påtända i deras hem.
Nu är det betydligt svårare. För hon skulle agerat för 5 år sedan. Då skulle hon göra allt i sin makt, så att Flisan och pant-Anton hamnat separat på olika behandlingshem.
Nu ser man resultat på madonnan Anna-Galenpanna och hennes totalt självupptagna såsom ansvarslösa roll som en kärleksfull, empatisk mamma till sina barn. Usch.
Hennes paroll är väl: " Akta er för denna hemska fobie. Nämligen att vara, leva och existera som drogfri? "
Önskar en trevlig och drogfri morgon som dag.

Ja, knarket, stölderna, sexdomarna. Det är för sent nu. Anna skulle ha uppfostrat barnen korrekt och tagit tag i problemen på en enda gång för 5-10 år sedan. Nu är det för sent.

Knarket flödar. Påtänd son. Påtänd dotter. Påtänd svärson. Och jag är fortfarande helt övertygad om att Anna själv tar olika substanser. Det märks mycket tydligt i hennes olika live-sändningar på sociala medier. Det är ingen alkohol det där -det är andra substanser.

Är det sonen som tillhandahåller knarket till Anna. Eller är det Anna som tillhandahåller knarket till Antonio?
Citera
2022-02-19, 05:54
Medlem
Citat:
Det kanske är gossens senaste dom som tystat Anna ett tag.
Domen föll 14/2. Finns tråd.

Det brukar se ut så. När sonen dömdes senast blev hon knäpptyst i alla sociala medier.
Likadant när dottern åkte dit för stölderna. Knäpptyst.

Men hon lär snart bli aktiv igen.
Citera
2022-02-19, 05:55
Medlem
Citat:

Nu kommer hon att ha fullt upp med att skyla över senaste domen. Anna vet allt om hur rättsväsendet funkar nu.

Frågan är vem Anna ska beskylla denna gång? När sonen våldtog barnet var det barnets fel.

Vems är felet denna gång, när sonen misshandlat, knarkat och kört påtänd? Polisernas fel?
Citera
2022-02-19, 07:50
Medlem
Nu förstår man Annas tystnad. Den här gången kan hon vare sig försvara, förneka eller gråta ut. Har man en 21-åring på glid så finns knappt nån hjälp att få, och 21-åringen måste framförallt själv vilja bryta mönstret.
Hon har hamnat i en situation jag inte ens önskar min värsta ovän.
Jag är inte det minsta religiös, men nu hoppas jag Anna blir starkt troende och hänger upp sitt liv på Gud. Missbrukare som varit typ utdömda har ju blivit religiösa knäppgökar, men ändå skötsamma sådana. Sekter har ju i alla tider fångat upp vilsna själar i sina garn och Annas familj hade nog faktiskt mått bra av nån Kristi bruds domderande. Nån som tar bort Annas förmåga att ställa sig själv i centrum.
Jag har själv haft svåra tider och tagit mig vidare med hjälp av vänner, men den typen av vänner verkar inte Anna ha.
Det här är sorgligt, jag tycker faktiskt synd om Anna. Hennes artistfantasier, hennes livslånga egotripp, hennes egna missbruk har nu betalat sig.

Att sonen brukat droger är ju en sak, men detta att bruka våld. Det är nog det värsta. Våld föder våld. Vad hände egentligen i hemmet Book-Toledano mellan hennes lives?

Jag tycker faktiskt synd om familjen Toledano. För även "som man bäddar får man ligga" så verkar det ha gått käpprätt åt helvete.
Citera
2022-02-19, 08:16
Medlem
Aigiss avatar
Hur är det med Robertos jobb, kan det på nåt sätt va i fara? Att ha en återfallskriminell son som knarkar måste väl öka risken för diverse utpressning?
Citera
2022-02-19, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Hur är det med Robertos jobb, kan det på nåt sätt va i fara? Att ha en återfallskriminell son som knarkar måste väl öka risken för diverse utpressning?

Finns olika säkerhetsklassningar. Roberto jobbar ju som en simpel väktare på köpcentrum, vilket har den lägsta säkerhetsprövningen. Risken är liten att han mister jobbet. Hade Roberto haft ett bra jobb, med hög säkerhetsklassning (tänk inom det polisiära/militära) hade han suttit betydligt mer illa till.
Citera
2022-02-19, 08:22
Medlem
TPLs avatar
Såg nu att domen föll 27/1. Drygt en vecka senare dansade och sjöng Anna i köket med Roberto. Väldigt livat med tanke på att sonen nyss dömts. 🤔
Citera
2022-02-19, 08:24
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Annas artistdrömmar och ständiga gråtande bleknar i skuggan av sonens livsresa.

Dags för familjen att fundera lite. Mamma Annas ego tar för stor plats i luftslottet. Pappa Robertos skugga är i princip osynlig.
Citera
2022-02-19, 08:48
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Att sonen brukat droger är ju en sak, men detta att bruka våld. Det är nog det värsta. Våld föder våld. Vad hände egentligen i hemmet Book-Toledano mellan hennes lives?

Våld mot ännu en kvinna då det verkar som att Anton är FtM (female-to-male).

Tyvärr så har luckan i princip stängts för att Anna ska kunna göra något meningsfullt då A är vuxen. Rättssamhället har tyvärr väldigt svårt att hantera människor med begåvningshandikapp som samtidigt har kriminellt beteende. Jag tror inte detta är sista gången vi får se A figurera i domar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in