Citat:
Ursprungligen postat av
Tausen
Om jag inte missminner mig.. (rätta mig om jag har fel.) så fanns bara spanska som tillval från och med gymnasiet på den tiden?..
Men med tanke på att Anna är spanjorska så borde hon väl fått gå på hemspråk? Hon vistades ju enligt egen utsago på Mallorca hos sin pappa, farmor och hela tjocka släkten varje lov…
Anna är ju dålig i geografi också, Mallorca ligger tydligen i Munkfors, M som M liksom.
I ena sekunden spenderades hela barndomens ledigheter i Munkfors i andra sekundrar på Mallorca, sanningen ligger väl närmast Munkfors, där hon även gått på skola.
Att Anna har gått på skola i Mallorca däremot..
Misstänker att det egentligen inte blev så mycket kontakt med hennes pappa under åren mer än i Annas unuversum.
Annas morsa var ju ensamstående, eftersom ingen spanska pratades hemma så var Anna helt enkelt inte berättigad till spanska som hemspråk.
Sedan hade ju morsan inget konsekvenstänk, hon stred nog knappast för att Anna skulle få spanska som hemspråk.
Anna är ju "självlärd" i det spanska språket enligt henne själv, möjligt att Robetto lärt Anna en och annan mening.
Men att prata som en infödd det gör Anna garanterat inte.