2021-12-01, 13:54
Medlem
Citat:
Men HALLÅÅÅ Anna, den var inte tillräckligt bra. 🤯
Edit.. Skivan var inte bra någonstans..[/quote]

När ni lägger ut sån här musik måste ni markera med en döskalle eller nåt som varnar. Jag blev nyfiken, lyssnade och är nu sur och på dåligt humör. Sån där dynga klarar inte mina öron. Hur i helvete kan ett skivbolag släppa sån skit?
Ja du Anna, fortsätt ge expertråd till Idol-deltagarna. 😂😂😂
Citera
2021-12-01, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Va? Lägger hon ut detta nu? Det där borde hon låta vara begravt kan man tycka 😒

Det där var ett par år sen tror jag-inte nyligen iaf. Dr Alban hjälpte henne få upp albumet på Spotify. Hon är kroniskt missförstådd och har aldrig fått samma chanser som andra

Tycker tvärtom hon fått många fler chanser än de flesta skulle fått. De flesta artister hade fått söka sig nya födkrokar efter ett fiasko som det på svenska uttagningen 1987. Men vår Anna fick minsann nya chanser att hålla sig framme…hon är förstås inte särskilt musikaliskt begåvad men hon borde ändå försökt lära sig ett instrument så hon kunnat skriva lite egen musik.
För nej Anna-att lägga till några textrader är inte att ”skriva en låt”.
Senast redigerad av PannaSnook 2021-12-01 kl. 14:32.
Citera
2021-12-01, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017

Speciellt då Anna själv inte ens skulle ta sig igenom första elimineringen
Citera
2021-12-01, 14:38
Medlem
Firar att hon har 35 år som artist? Räcker det att man spelar abc på ett barnkalas för att det ska vara artistår?
Detta borde ligga under humor.
Citera
2021-12-01, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Speciellt då Anna själv inte ens skulle ta sig igenom första elimineringen
Pocketbooken gjorde det bevisligen inte…och då hade hon nog trott att hennes efternamn skulle rendera henne fribiljett

https://youtu.be/fXQlGG3tkA8
Citera
2021-12-01, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Detta är alltså låten Anna yrar om (har hela 76 spelningar på YouTube!): https://www.youtube.com/watch?v=jzAOjFqWb8U

Det är plågsamt uppenbart att Annas röst inte passar att sjunga den här typen av 90-tals soul-pop. Om man ska uttrycka det snällt.

När jag kollade för en stund sedan hade den 120 visningar
Vi Bookomaner är tydligen de som visar störst intresse
Citera
2021-12-01, 14:51
Medlem
Tyvärr måste jag totalsåga TookAnna ännu en gång!!! Herregud vilken hemsk röst hon har. Sjunger så nasalt att man tror att polyperna ska komma ut 👃🏿
Citera
2021-12-01, 15:02
Medlem
cece123s avatar
Citat:
När ni lägger ut sån här musik måste ni markera med en döskalle eller nåt som varnar. Jag blev nyfiken, lyssnade och är nu sur och på dåligt humör. Sån där dynga klarar inte mina öron. Hur i helvete kan ett skivbolag släppa sån skit?

Traumabehandlingsavgiften kan du skicka till Dr Alban, för det är han som är ansvarig för att mästerverket kom ut på vinyl. 😁
Som nu kommer att plåga nyfikna stackars individer för en lång tid framöver..
Jag gissar att det är fd vännen Denise Lopez som introducerade Anna inför Doktorn.
Han måste ha fått hjärnsläpp när han lät henne spela in en skiva. Totalt släpp.
Senast redigerad av cece123 2021-12-01 kl. 15:09.
Citera
2021-12-01, 15:22
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag gissar att det är fd vännen Denise Lopez som introducerade Anna inför Doktorn.
Han måste ha fått hjärnsläpp när han lät henne spela in en skiva. Totalt släpp.

Eh, jag kan förstå idén - en före detta tonårspopstjärna som har blivit vuxen och gör nu "vuxenmusik" är inte ett ovanligt koncept. Anna var fortfarande i 20-årsåldern också, så hon var fortfarande ung nog att spelas på kommersiella radiostationer. Problemet är som sagt dels att de av någon anledning försökte göra en soulpoppig skiva när Annas röst passar bättre för glad trallpop.

Men det hela gjordes rätt uppenbart på budget - jag fattar ärligt talat inte varför Anna lade upp Just Let Me Be då hennes röst inte bara låter bedrövlig på den, men att den också inte låter färdigproducerad. Åtminstone så verkar dom ha lagt ned mer jobb på att låta albumets singlar låta mer färdiga i den aspekten - My Love For You är inte fantastisk, men Annas röst ger en åtminstone inte en huvudvärk på den (kanske för att de i princip låter bakgrundssångarna sjunga refrängen): https://www.youtube.com/watch?v=-gwwBmkcg5M
Citera
2021-12-01, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
När jag kollade för en stund sedan hade den 120 visningar
Vi Bookomaner är tydligen de som visar störst intresse

Och nu uppe i 205 visningar..
Förstår varför man har haft turen att missa detta album, när det kom ut…

Den enda låten hennes röst håller för, är den låten hon sjöng för 35 år sen. Dvs ABC.
Citera
2021-12-01, 15:34
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Eh, jag kan förstå idén - en före detta tonårspopstjärna som har blivit vuxen och gör nu "vuxenmusik" är inte ett ovanligt koncept. Anna var fortfarande i 20-årsåldern också, så hon var fortfarande ung nog att spelas på kommersiella radiostationer. Problemet är som sagt dels att de av någon anledning försökte göra en soulpoppig skiva när Annas röst passar bättre för glad trallpop.

Men det hela gjordes rätt uppenbart på budget - jag fattar ärligt talat inte varför Anna lade upp Just Let Me Be då hennes röst inte bara låter bedrövlig på den, men att den också inte låter färdigproducerad. Åtminstone så verkar dom ha lagt ned mer jobb på att låta albumets singlar låta mer färdiga i den aspekten - My Love For You är inte fantastisk, men Annas röst ger en åtminstone inte en huvudvärk på den (kanske för att de i princip låter bakgrundssångarna sjunga refrängen): https://www.youtube.com/watch?v=-gwwBmkcg5M

😄😄😄
Du borde kräva pengar av Anna, när du länkar till hennes musik.
På hennes gamla bloggsida annabook.nu, som dessvärre tagit bort bloggen så står det :
Citat:
Under nittiotalet fokuserade Anna Book en hel del på familjen men släppte bland annat en singel med hjälp av Dr Alban, något hon fortfarande är rätt känd för.
Anna blev inte känd för det samarbetet när det kommer till det musikaliska, mer än att tidningarna skrev om att Dr Alban knorrade över Annas fetma och att skivan floppade och sedan kom ett sedvanligt bråk över varför den inte sålde.. Så klart.. A la Anna.. Inget samarbete utan bråk a la Anna.

Anna har ju fokuserat på familjen de senaste öööh.. 35 åren..

Edit måste bara upplysa dig om en sak 😄😄
Anna var ingen tonårspopstjärna.
Hon var en dagispoppare
https://pasteboard.co/hzNiOmM14vIu.jpg
I artikeln står det att Anna måste vila upp sig.. What else..
Redan då drog hon ett löjets skimmer över sig, mycket tack vare Morsans pushande att Anna skulle bli sååå stor artist...
Hon berättar om sina drömmar att sjunga in en skiva på engelska..
Det tog drygt 10 år..
Men Anna är inte den som skyndar sig..
Sedan blev hon väl blåst på en skiva, folkparkturnen las ned då det var ett bristande intresse..jaa, inget har ändrats på 34 år...
Senast redigerad av cece123 2021-12-01 kl. 15:54.
Citera
2021-12-01, 15:43
Medlem
När skivan var på gång kläckte Claes Malmberg ur sig att dom var tvungna att använda vidvinkel objektiv när de skulle fotografera omslaget. Tunnan har länge legat bra till hos kollegorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in