2021-11-17, 03:25
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
På hennes Facebookprofil står det att hon är ifrån ”Torremolinos-Málaga, Andalúcia” Baserat på att hon tillbringat några veckor varje sommar i ca 20 år där(vilket rätt många icke-spanjorer gör).

Ok, Anna vilka skolor gick du i i Málaga? Vilket hus växte du upp i, vilket område Var därnere föddes du?
Hon har f.ö även påstått att hon ”växt upp” på Mallorca dessutom …man blir fan helt matt på hur skamlöst hon ljuger och friserar. Hon hade en utländsk förälder, något många har. En pappa som inte var att räkna som delaktig i hennes liv dessutom.
Fram träder bilden av en känslomässigt trasig och identitetssökande människa(inte någon kontinental ”medelhavsmänniska” som hon själv vill ge sken av att vara)-något som mest är hennes föräldrars fel men identiteten borde hon kunnat känna sig trygg med vid 51. Hon har någon slags nidbild av spansk kultur dessutom som är överdriven likt den hennes mamma säkert hade 1970.

Eftersom sonen vill vara ghetto och dessutom talar allt annat än någon fiiin Östermalmsdialekt är det ironi på hög nivå…värre skrytmaja än Anna får man leta efter

Vänta va? Hon ljuger om att hon är född i Spanien helt öppet på Facebook? Alltså jag visste att hon var störd men inte så pass störd att hon inte fattar att folk vet att hon ljuger. Barnen eller Roberto borde ju konfrontera henne och fråga varför hon hittar på att hon är född i Spanien?
Väldigt intressant då hon sitter hos Malou och berättar hur ärlig hon är. 🤢

Hon har ju inte vuxit upp i Spanien heller. Och detta borde Tooken också fatta att folk kan kolla upp. Hur var det med ärligheten egentligen? 🥱

Det bästa vore ju om någon spanjor överraskade henne i en tv intervju med att börja ställa frågor till henne, hon hade blivit helt ställd. Det hade varit tv-underhållning! 😂 tänk typ blåsningen. Då får ju Anna sin tid i rampljuset som hon suktar efter, win-win.
Citera
2021-11-17, 03:33
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Som ett blygsamt tack för alla fina inlägg i tråden bidrar jag med ett litet utdrag från den podden. Onödigt att fler ska behöva lyssna på det där

B Hur blir man? 15 år gammal, och hela Sverige ropar ens namn?

A Nämen alltså... de som känner mig väl och som har känt mig ända sen jag varit liten bebis, och liksom kom till världen, de säger ju att jag inte har förändrats nånting. De tycker att jag är en väldigt jordnära person, och min mamma lärde mig alltid att liksom när man kommer till ett ställe, och man är på en nattklubb och ska uppträda, då går man ju ofta in bakvägen, dvs man går igenom köket, och man träffar serveringspersonal och kocken och de som står och diskar. Och min mamma lärde mig alltid: Du hälsar på alla! Du säger hej. Du säger tack, och du uppmuntrar folk och säger gud vad ni sliter här i köket och ååå vad du är duktig som står här i disken, och det har jag fått med mig hemifrån. Att jag alltid liksom applåderar, och när jag gjorde Biggest Loser nu och visst det är skitjobbigt, man ska göra såna här synkar - du vet de här småintervjuerna man sitter i hela tiden... och det är klart att man som deltagare ibland känner att - jaha - är det synk nu igen, och de tar ganska lång tid, och så där. Så det är klart att man gnäller ibland, det gör vi ju alla lite till mans. Men jag var nog den som gnällde minst, och också faktiskt var - enligt de bakom kamerorna - väldigt duktig på att liksom erkänna ljudkillen, se kameramannen, tacka inslagsproducenten för vettiga frågor. Att liksom säga så här: Fan vad duktig du är Bathina liksom. Du rattar det här samtidigt som du läser papper och frågor, och jag ser att du planerar, men du är ändå med mig i samtalet här. Och det är så viktigt för mig att lyfta dem som jag är tillsammans med, som jag jobbar med här och nu. Och det har jag fått med mig från min mamma liksom.

B Jag tänkte på... du var ju mycket mycket smalare när du var yngre, och sen hände nånting, du gick upp väldigt mycket i vikt. Under vilken period gjorde du det?

A Det var efter att jag fick mitt första barn, Felicia.

B Och har du försökt att kämpa med att banta då hela tiden efter det?

A Ja precis.

B För du har ju genomgått operationer, eller hur? Det har du ju pratat öppet om. Och krympt magsäcken, och sen varit med i Biggest Loser.

A Ja... för det som hände var, när jag fick göra en så medicinsk utredning, så många år efter att Felicia föddes - sju år efter - att Felicia föddes - så fick jag gå på en kvinnoklinik och fick reda på att jag har PCOS - och det är liksom...

B Vad är det?

A Det är en hormonsjukdom, som gör att det... ämnesomsättningen - i mitt fall då liksom - är obefintlig. Och förödande med det typ av ätbeteende som jag hade - dvs typ äta en kanske två gånger om dan. Och då krympte jag ju min magsäck redan där, så att ja, mitt problem har aldrig varit att jag har varit en storätare, men mitt problem har varit att jag har inte ätit tillräckligt regelbundet, för att få igång min ämnesomsättning, jag har inte rört på mig tillräckligt, och jag har inte ätit näringsrik mat. Jag har inte ätit tillräckligt näringsrikt. Och då blir det problem när man har PCOS. Så att det har ju varit väldigt många svängar och konstiga diagnoser hit och dit och jag har inte trott på hälften och hade jag gjort det så vet jag inte vart jag hade varit idag. Men summa summarum var att det absolut bästa beslutet jag gjorde för mig själv det var ju att lyssna på min familj och att lyssna på en producent som jag har väldigt stort förtroende för, och jag förstod att när han tittade mig rakt in i ögonen och sa: Det här kommer bli bra för dig. Så jag är väldigt glad att jag litade på det, och att jag också slutade att ljuga för mig själv. För det har alltid varit så att jag har haft min PCOS lite som en ursäkt. För att... och det är ju för att jag har blivit matad med den informationen. Så att man kan ju inte liksom... du rappar nån liksom... med en piska... då kommer ju den personen att va strykrädd för piskan om du viftar med den. Så är det ju, men...

B Men innan det var du ju ändå med i Let's dance.

A Ja.

B Och där måste du ha gått ned en massa kilo?

A Ja det är ju... ba... jag gick ned elva kilo, men hade jag varit frisk på den tiden, och hade jag ätit... haft bra ätbeteende och så där, då hade jag säkert gått ned liksom det tredubbla. Men men så att det krävdes väldigt mycket att så här ok träffa en läkare som lägger alla korten på bordet, som Stefan Brandt gjorde när vi gjorde Biggest Loser, och så sluta upp att ljuga för mig själv. Jag har ju varit väldigt väldigt ärlig med alla andra människor, men inte alls lika ärlig med mig själv. Och då kan man ju faktiskt också - känner jag personligen - att man kan ifrågasätta en människas ärlighet. Idag är jag ju 100% ärlig med att hitta liksom inte ursäkter, men ibland om jag märker att jag så här tänker: Nä, nu börjar det... så det har blivit mycket bättre att prata med mig själv.

B Det där vanebeteendet, du har verkligen klippt med det.

A Ja, det gör jag. Och det är ju en kamp, för det där lurar, och det kommer när man minst anar det att man får så här känslor och...

B Ja, det blir som en sjukdom i huvudet.

A Ja.

B Det är som att sluta röka, eller vad som helst.

A Ja, absolut.

B Och så vill man bara efter ciggen eller bara... Jag förstår dig. Jag tycker det är fantastiskt att du klarar av det.

Tack för att du orkade. Jag vill inte ens lyssna på avsnittet för att hon gör mig så förbannad.
Jag lyssnade för länge sen när hon var gäst på fördomspodden och Emil fick knappt tyst på henne för hon ville prata i evigheter om sig själv efter varje fördom. Dessutom var det som vanligt så att Tooken ville höja sig själv till skyarna och skryta om alla hennes fantastiska egenskaper. Hon berättade att hon ”till och med” gjorde egen havregrynsgröt istället för att köpa färdig. Visste inte att man kunde köpa havregrynsgröt ens en gång. 😂 Pinsam är ordet.

Det hade ju vart kul om Bethina hade konfronterat henne med någon av hennes inlägg på insta eller story där hon attackerar sina följare eller den där personen hon är arg på som hon inte nämner vid namn. Var det inga sådana tuffa frågor? Jag förstår om hon inte vågar fråga det dock med tanke på vilken aggressiv took hon har att göra med. 🤮
Citera
2021-11-17, 03:55
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Tack för att du orkade.

Tack för att du orkade läsa

Några av styckena är kanske lite svårlästa, men tro mig - de var ännu jobbigare att lyssna på.
Senast redigerad av osnuten 2021-11-17 kl. 04:27.
Citera
2021-11-17, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna har ju inte velat förkovra sig efter skolan.
På det så är det många personer som inte fungerat i skolan, eller gått kortate tid i skolan men som ändå kan relativt bra engelska ändå.
Böckerna lyser med sin frånvaro i Annas hem
Förutom 2 gratisböcker.

Exempel på en som hoppade av i samma årskurs är Lisen Bratt-Fredriksson. En bland de mest kunniga och framstående inom svensk ridsport. En affärskvinna i toppklass. Så det kan gå åt helt olika håll.....
Citera
2021-11-17, 05:50
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Exempel på en som hoppade av i samma årskurs är Lisen Bratt-Fredriksson. En bland de mest kunniga och framstående inom svensk ridsport. En affärskvinna i toppklass. Så det kan gå åt helt olika håll.....

Mja, har man två välutbildade och rika föräldrar
som kan sponsra specialintresset,flyter livet oftast mycket lättare fram som det har gjort för henne. Känns inte riktigt rätt att jämföra dessa två.
Livet är orättvist.

Anna har saknat motivation och driv och har ju inte haft en mamma med huvudet på skaft som dessutom inte varit speciellt behjälplig i Annas "artistkarriär".
Morsan glömde att tjata hål i Annas huvud att spotta i nävarna och köra på.
Och att lära Anna att utbilda sig kan man göra i princip hela livet.
När Anna var 30 menade hon på att det var försent att utbilda sig..
Det var snarare försent att ändra på Annas tankesätt, hon älskar att sova, äta och vila upp sig.
Annas morsa lärde Anna att vara lat.
Citera
2021-11-17, 05:53
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Vänta va? Hon ljuger om att hon är född i Spanien helt öppet på Facebook? Alltså jag visste att hon var störd men inte så pass störd att hon inte fattar att folk vet att hon ljuger. Barnen eller Roberto borde ju konfrontera henne och fråga varför hon hittar på att hon är född i Spanien?
Väldigt intressant då hon sitter hos Malou och berättar hur ärlig hon är. 🤢

Hon har ju inte vuxit upp i Spanien heller. Och detta borde Tooken också fatta att folk kan kolla upp. Hur var det med ärligheten egentligen? 🥱

Det bästa vore ju om någon spanjor överraskade henne i en tv intervju med att börja ställa frågor till henne, hon hade blivit helt ställd. Det hade varit tv-underhållning! 😂 tänk typ blåsningen. Då får ju Anna sin tid i rampljuset som hon suktar efter, win-win.

I Bathinas podd säger Anna att hon är född på Skärholmens BB och bodde till en början i Skärholmen, tills de flyttade till Nacka och fick sjöutsikt..
Uppenbart att Anna har komplex, då hon måste trycka på att de hade en sjöutsikt från hyreshöghuset..
Citera
2021-11-17, 06:45
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Mest patetiskt blir det när Anna menar med att som den stora stjärna hon är, står hon trots allt med fötterna på jorden.

Nä, nä Anna är född till att bli artist.. 🤯

Jomen så är det ju. Tror det är hennes kall. Att underhålla människan. Carola gör också en massa gott utan folk vet om det, t.ex importerat en afrikanunge. Låter hemlösa bo hos henne.
Elvis gav bort bilar.
Anna ger vad jag förstått videohälsningar och sin egen personliga hjälp.

De tre ovanstående gemensamt är att de har enorm utstrålning, sk stjänglans.
Citera
2021-11-17, 07:08
Medlem
flikkan1891s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Som ett blygsamt tack för alla fina inlägg i tråden bidrar jag med ett litet utdrag från den podden. Onödigt att fler ska behöva lyssna på det där

B Hur blir man? 15 år gammal, och hela Sverige ropar ens namn?

A Nämen alltså... de som känner mig väl och som har känt mig ända sen jag varit liten bebis, och liksom kom till världen, de säger ju att jag inte har förändrats nånting. De tycker att jag är en väldigt jordnära person, och min mamma lärde mig alltid att liksom när man kommer till ett ställe, och man är på en nattklubb och ska uppträda, då går man ju ofta in bakvägen, dvs man går igenom köket, och man träffar serveringspersonal och kocken och de som står och diskar. Och min mamma lärde mig alltid: Du hälsar på alla! Du säger hej. Du säger tack, och du uppmuntrar folk och säger gud vad ni sliter här i köket och ååå vad du är duktig som står här i disken, och det har jag fått med mig hemifrån. Att jag alltid liksom applåderar, och när jag gjorde Biggest Loser nu och visst det är skitjobbigt, man ska göra såna här synkar - du vet de här småintervjuerna man sitter i hela tiden... och det är klart att man som deltagare ibland känner att - jaha - är det synk nu igen, och de tar ganska lång tid, och så där. Så det är klart att man gnäller ibland, det gör vi ju alla lite till mans. Men jag var nog den som gnällde minst, och också faktiskt var - enligt de bakom kamerorna - väldigt duktig på att liksom erkänna ljudkillen, se kameramannen, tacka inslagsproducenten för vettiga frågor. Att liksom säga så här: Fan vad duktig du är Bathina liksom. Du rattar det här samtidigt som du läser papper och frågor, och jag ser att du planerar, men du är ändå med mig i samtalet här. Och det är så viktigt för mig att lyfta dem som jag är tillsammans med, som jag jobbar med här och nu. Och det har jag fått med mig från min mamma liksom.

B Jag tänkte på... du var ju mycket mycket smalare när du var yngre, och sen hände nånting, du gick upp väldigt mycket i vikt. Under vilken period gjorde du det?

A Det var efter att jag fick mitt första barn, Felicia.

B Och har du försökt att kämpa med att banta då hela tiden efter det?

A Ja precis.

B För du har ju genomgått operationer, eller hur? Det har du ju pratat öppet om. Och krympt magsäcken, och sen varit med i Biggest Loser.

A Ja... för det som hände var, när jag fick göra en så medicinsk utredning, så många år efter att Felicia föddes - sju år efter - att Felicia föddes - så fick jag gå på en kvinnoklinik och fick reda på att jag har PCOS - och det är liksom...

B Vad är det?

A Det är en hormonsjukdom, som gör att det... ämnesomsättningen - i mitt fall då liksom - är obefintlig. Och förödande med det typ av ätbeteende som jag hade - dvs typ äta en kanske två gånger om dan. Och då krympte jag ju min magsäck redan där, så att ja, mitt problem har aldrig varit att jag har varit en storätare, men mitt problem har varit att jag har inte ätit tillräckligt regelbundet, för att få igång min ämnesomsättning, jag har inte rört på mig tillräckligt, och jag har inte ätit näringsrik mat. Jag har inte ätit tillräckligt näringsrikt. Och då blir det problem när man har PCOS. Så att det har ju varit väldigt många svängar och konstiga diagnoser hit och dit och jag har inte trott på hälften och hade jag gjort det så vet jag inte vart jag hade varit idag. Men summa summarum var att det absolut bästa beslutet jag gjorde för mig själv det var ju att lyssna på min familj och att lyssna på en producent som jag har väldigt stort förtroende för, och jag förstod att när han tittade mig rakt in i ögonen och sa: Det här kommer bli bra för dig. Så jag är väldigt glad att jag litade på det, och att jag också slutade att ljuga för mig själv. För det har alltid varit så att jag har haft min PCOS lite som en ursäkt. För att... och det är ju för att jag har blivit matad med den informationen. Så att man kan ju inte liksom... du rappar nån liksom... med en piska... då kommer ju den personen att va strykrädd för piskan om du viftar med den. Så är det ju, men...

B Men innan det var du ju ändå med i Let's dance.

A Ja.

B Och där måste du ha gått ned en massa kilo?

A Ja det är ju... ba... jag gick ned elva kilo, men hade jag varit frisk på den tiden, och hade jag ätit... haft bra ätbeteende och så där, då hade jag säkert gått ned liksom det tredubbla. Men men så att det krävdes väldigt mycket att så här ok träffa en läkare som lägger alla korten på bordet, som Stefan Brandt gjorde när vi gjorde Biggest Loser, och så sluta upp att ljuga för mig själv. Jag har ju varit väldigt väldigt ärlig med alla andra människor, men inte alls lika ärlig med mig själv. Och då kan man ju faktiskt också - känner jag personligen - att man kan ifrågasätta en människas ärlighet. Idag är jag ju 100% ärlig med att hitta liksom inte ursäkter, men ibland om jag märker att jag så här tänker: Nä, nu börjar det... så det har blivit mycket bättre att prata med mig själv.

B Det där vanebeteendet, du har verkligen klippt med det.

A Ja, det gör jag. Och det är ju en kamp, för det där lurar, och det kommer när man minst anar det att man får så här känslor och...

B Ja, det blir som en sjukdom i huvudet.

A Ja.

B Det är som att sluta röka, eller vad som helst.

A Ja, absolut.

B Och så vill man bara efter ciggen eller bara... Jag förstår dig. Jag tycker det är fantastiskt att du klarar av det.

Men vad läste jag nyss?!? Det är så tydligt att hon på ett sätt är så sjukligt medveten om sina lögner, men på ett sätt är hon så van att dra lögnerna, så det har blivit hennes sanning. Sättet hon babblar på för att på ett "smidigt" sätt ta sig runt lögnerna påminner om ett barn som blir påkommen med att smygäta godis från skafferiet en tisdagskväll.

På ett sätt så tycker jag synd om Anna, det kan inte vara så lätt att vara så ensam. Till hennes fördel så är hon ju skadad sen barnsben, så hon förstår ju inte bättre. En del av mig skulle vilja använda mina bekanta till att komma närmare Anna, endast i syfte att få se hur hon är "in person", men vette fan om jag vågar.. Kul o ha det där psykot efter sig sen...
Citera
2021-11-17, 07:42
Medlem
cece123s avatar
Annas nedre tandrad innan hon fixade tänderna.
https://pasteboard.co/Fk7pCvwswsWG.jpg
Citera
2021-11-17, 10:22
Medlem
Nämen! Tooket ska till doktorn Nu duger inte det offentliga längre. Längesedan det var ett sjukmaraton på Insta I början av året var AnnaTook nära-döden Mycket tårar och snor som hon satt och smetade in i håret. Blä!! Hur gick det med det? Någon som vet?
Citera
2021-11-17, 10:23
Medlem
Citat:
Annas nedre tandrad innan hon fixade tänderna.
https://pasteboard.co/Fk7pCvwswsWG.jpg

Isch
Citera
2021-11-17, 12:31
Medlem
Partykungen(bästa!)råkar ha det perfekta plagget för Anna

https://i.postimg.cc/tCnMQ4K2/5-E8-F...E440-EF7-A.png

Citat:
Anna har aldrig läst spanska i skolan, inte ens i högstadiet vilket är märkligt.
Hon har inte ens haft hemspråksundervisning.
Utan har lärt sig sin hemkonstruerade spanska själv.. Från Annas blogg...

Först 1994 infördes spanska som c-språk i grundskolans läroplan, fanns dock på vissa skolor även innan det.

Anna var och fotade utanför ”Sigtuna Läkarhus” för sin Story för några timmar sen. Ingen förklaring förstås, let the guessing begin
Senast redigerad av PannaSnook 2021-11-17 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in