2021-11-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantMoral2017
Åter igen bär hon med sig boken Helix....

Anna, du skall läsa den!
Inte bara fotografera den.

En rekommendation till er författare som ger Anna böcker: skicka ljudbok. Ljudbok är ett fantastiskt alternativ och Anna kan ju skylla på att hon har inte tid att läsa. Men har man tex lässvårigheter, svårt med språket osv så är ljudboken toppen. Åka buss och lyssna pp ljudbok är kvalitetstid. Att skicka själva boken till Anna är som att kasta pärlor åt svinen.

Så gjorde hon med en av Sarenbrants böcker hon fick skickad till sig förra året. Den bars med till stranden i Torremolinos, blev fotograferad tillsammans med Annas massiva vader. Boken såg inte ut att vara öppnad, den följde även med till Cicciotto när hon kom hem och låg brevid hennes cappuccino som bordsdekor. Såg inte läst ut även om omslaget blivit lite fransigt, förmodligen av att bli nerknökad i diverse resväskor och handväskor. Berest var den iallafall.

KÖPA en bok skulle aldrig falla henne in.

Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
När jag har kollat lite på lägenheter i Spanien så har det dykt upp lägenheter i Annas "hus". De är exakt lika fult möblerade och har exakt samma stil. Det är väldigt knepigt att äga en egen lägenhet i Spanien och inte lyckats att sätta en personlig prägel på den under 24 års tid.

Undrar om någon boende har permanentboende i huset eller om i princip allt är uthyrning? Möblerna är ju ett bevis på att Tunnan med familj inte äger lägenheten. Hon hade aldrig missat chansen att sätta sin prägel på boendet direkt.
Senast redigerad av PannaSnook 2021-11-25 kl. 13:13.
Citera
2021-11-25, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...dar-supergrupp

Och var är Anna - med sin dryga 35-åriga erfarenhet i artisteliten???
Kanske har hon fått frågan och tänkt nog vad som känns bra just för henne och kommit fram till att hon måste ta det lugnt nu och landa i det hemska pandemi-år som varit?

Eller så flydde hon till Spanien för att slippa vara hemma när ärkefiende Lopez får rubriker.

Kommer hon dela den artikeln och gratulera vederbörande?
Citera
2021-11-25, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Jag vill minnas att de åkte till Spanien förra året också med liknande uppgifter som denna gång. De storstädade en av svärfars lägenheter och var iväg till banken.
Jag vet inte hur många objekt som svärfadern äger men en avancerad gissning är att han säljer av dem.
Det är det han skickar ut paret Took att göra.
De städar och stylar, ev visar de också lägenhet och sen åker de till banken.
Jag hoppas vinsten går direkt till barnbarnen och att endast den sunkiga Torremolinos- lyan testamenteras över till Anna och Retardo.
Men hur de ska ha råd med hyra och underhåll av den utan att hyra ut den, är en annan femma.

Jag tror svärfar är med dem i Spanien nu. Hon skrev ju att hon fixat kaffe till svärfar. Hon skrev visserligen på spanska så med tanke på hennes språkkunskaper kan det ju ha blivit fel.
Citera
2021-11-25, 21:12
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Jag tror svärfar är med dem i Spanien nu. Hon skrev ju att hon fixat kaffe till svärfar. Hon skrev visserligen på spanska så med tanke på hennes språkkunskaper kan det ju ha blivit fel.
Märkligt att hon i så fall inte fångat gubben på bild. Han har ju varit med många gånger förut. Hon brukar aldrig tveka att omnämna honom. På så sätt förstärker hon eventuella fördomar om att medelhavsmänniskor har större och härligare familjeband än vi svenskar. Och det vill ju Anna gärna överdriva. Möjligt att gubben i så fall bor på hotell och bara åkt ner för att skriva på något bankpapper. För inte bor han med dem i den lilla lägenheten?

Citat:
Ursprungligen postat av beebopalula
En sak förstår jag faktiskt inte. Anna är ju något av en mästare på att ljuga och förhärliga sanningen... hon påstår till och med i sin IG bio att hon älskar att läsa. Ändå syns aldrig en enda bok i hemmet, trots att hon ganska flitigt fotograferar casa toledano ur flera vinklar.
Läser Anna osynliga böcker? Eller läser hon i smyg?
Anna har inte en bok hemma. Hon har inte ens en bokhylla. Jag såg tidigare ikväll en trailer för en toast av Pamela Anderson på den lite udda kanalen Paramount. En komiker gratulerade Pamela som då hade gett ut sin andra bok med orden: "Grattis, nu har du skrivit fler böcker än du läst." Tänkte osökt på Anna. Hon har väl gett ut en bok i alla fall?
Citera
2021-11-25, 21:18
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Märkligt att hon i så fall inte fångat gubben på bild. Han har ju varit med många gånger förut. Hon brukar aldrig tveka att omnämna honom. På så sätt förstärker hon eventuella fördomar om att medelhavsmänniskor har större och härligare familjeband än vi svenskar. Och det vill ju Anna gärna överdriva. Möjligt att gubben i så fall bor på hotell och bara åkt ner för att skriva på något bankpapper. För inte bor han med dem i den lilla lägenheten?

Anna har inte en bok hemma. Hon har inte ens en bokhylla. Jag såg tidigare ikväll en trailer för en toast av Pamela Anderson på den lite udda kanalen Paramount. En komiker gratulerade Pamela som då hade gett ut sin andra bok med orden: "Grattis, nu har du skrivit fler böcker än du läst." Tänkte osökt på Anna. Hon har väl gett ut en bok i alla fall?

Hon har givit ut en book. De sålde inte slut så hon köpte upp lagret. Man undrar hur kontraktet såg ut.
Citera
2021-11-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19

Vicente har en annan lägenhet han brukar bo i när han är därnere, de var där och fixade förra sommaren när det återigen gjordes ”bankärenden”. Gubben är nog återhållsam med att visa sig på bild-han var ju med på Cicciotto på fars dag men annars brukar han inte vilja vara med i onödan precis. Tror inte han är med därnere nu, hade han varit det hade hon inte missat att understryka vilken sammansvetsad familj de är och åtminstone fotat hans fötter(som hon gjorde i somras när han och Antonio plockades upp på Arlanda).

Jodå, Anna har ”skrivit” en bok-eller åtminstone försett spökskrivaren Görel Swerdrup med friserade sanningar och halvlögner som hon sen skrivit ner:

https://postimg.cc/yJVH3jDJ/f6f19c64
Citera
2021-11-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Så har det varit en längre tid. Samma inlägg på IG en längre tid och ständigt samma puttigull i kommentarerna, hennes följare måste vara hjärntvättade alternativt hjärndöda.

Tänkt samma.
Hon blir mer och mer folkilsken också. Betänk att hon har över 50 tusen följare och ändå bara 10-15 kommentarer på sina inlägg.
Kollat sista inlägget med jämna mellanrum nu och hon raderar varannan kommentar ungefär.
Det blir svårare och svårare för hennes riktiga fans att kommentera ngt som godkänns.
Är det fler än jag som noterat att hon blivit mer och mer ilsken och excentrisk?
Citera
2021-11-25, 23:07
Medlem
Citat:
Tänkt samma.
Hon blir mer och mer folkilsken också. Betänk att hon har över 50 tusen följare och ändå bara 10-15 kommentarer på sina inlägg.
Kollat sista inlägget med jämna mellanrum nu och hon raderar varannan kommentar ungefär.
Det blir svårare och svårare för hennes riktiga fans att kommentera ngt som godkänns.
Är det fler än jag som noterat att hon blivit mer och mer ilsken och excentrisk?

Ja, hon har allt som oftast taggarna utåt redan från start och inbjuder liksom till den bitska stämningen själv utan att vara medveten om att hon själv är orsaken till hur hon blir bemött.
Sen vet jag inte om hon egentligen är medveten om det men låtsas som det regnar eller om hon faktiskt har så dålig koll på hur hon uppfattas av andra. Hon är ju faktiskt nästan paranoid och utgår från att alla vill henne illa, vilket blir som en självuppfyllande profetia. Hon får det hon väntar sig, liksom. Och det hon själv ger ut, såklart.
Citera
2021-11-25, 23:32
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Tänkt samma.

Håller med. En anledning att jag blivit så fascinerad på sistone. Tror vi bevittnar den sista valsen.
Det blir en blandning av fascination och förfäran.
Om hon nu inte cashar in "storkovan" från lägenhetsförsäljning. Då kan nog såpan fortsätta några år till.

Edit: Antar att veteranerna i tråden känt så här många gånger. Hon vet hur man håller spänningen vid liv. Och +1 på El Barril Det rullar så skönt på tungan när man säger det.
Senast redigerad av osnuten 2021-11-26 kl. 00:16.
Citera
2021-11-25, 23:34
Medlem
Tycker hon e het.
Citera
2021-11-26, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook

Undrar om någon boende har permanentboende i huset eller om i princip allt är uthyrning? Möblerna är ju ett bevis på att Tunnan med familj inte äger lägenheten. Hon hade aldrig missat chansen att sätta sin prägel på boendet direkt.

Om det var permanent boende i huset i Spanien så skulle det nog finnas texter om de härliga grannarna, en pratstund i skuggan, en kopp kaffe eller varför inte en gemensam middag ute på någon trevlig restaurang. Jag menar; 24 år är en lång tid.
Citera
2021-11-26, 04:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beebopalula
Ja, hon har allt som oftast taggarna utåt redan från start och inbjuder liksom till den bitska stämningen själv utan att vara medveten om att hon själv är orsaken till hur hon blir bemött.
Sen vet jag inte om hon egentligen är medveten om det men låtsas som det regnar eller om hon faktiskt har så dålig koll på hur hon uppfattas av andra. Hon är ju faktiskt nästan paranoid och utgår från att alla vill henne illa, vilket blir som en självuppfyllande profetia. Hon får det hon väntar sig, liksom. Och det hon själv ger ut, såklart.

Vilken tur att det inte blev någon dokusåpa om hennes familj ändå. Hon verkar mindre villig att dela med sig numera, allt ska vara hemligt och kryptiskt. Den som undrar blir utskälld, uthängd och utslängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in