2021-11-16, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fardtjansten
Nej Roberto vet vad konsekvensen blir om han blir påkommen med att ligga vid sidan om.
Med lite tur så är trekanten Anna önskat sig bestående av henne och en annan kvinna som utnyttjar Roberto.
Tror inte han har stake nog för att utmana ödet.
Det kanske Anna har.

Det är nog svårt för honom att smussla med nåt. Anna är en sån som har järnkoll, har koden till hans mobil, och inlogg till varenda app han får lov att ha installerad. Hon läser alla mess, kollar telefonlistan (och kontrollerar så den stämmer med fakturaspecen), ifrågasätter om minsta lilla är oklart (enligt henne), hon har säkert honom på google maps, hitta vänner, snapchat karta. Browsar hans sökhistorik i chrome, facebook, instagram... Kollar kvitton och naturligtvis kan hon hans Bank-Id.

Vet att det finns såna narcissistiska psykon, har levt med ett. Lyckligtvis hade vi inte barn tillsammans så när jag väl förstod hur utsatt jag var kunde jag faktiskt gå. Det kan inte han.
Citera
2021-11-16, 18:49
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Anna-logik 101:
*labilt spy ur sig diverse passivt aggressiva fraser och citat på Story-av någon outgrundlig anledning dessutom svara sig själv eller vem hon nu avser på ENGELSKA…*
Några minuter senare:
Köpa ett ”peppande” Memmo, någon?

Tror inte det, Anna…
Haha detta tyder ju på total sinnesrubbning. Att man tror att folk ska köpa hennes peppande memmo, när man behandlar sina följare så som hon gör.
Citera
2021-11-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Oj vad viktigt det var att berätta på insta att svärfar har åkt från Östermalm. Allt för att skryta om att hon känner någon i en fin stadsdel. Var det inte Anna som lärt sina barn att inte skryta? 😂
Jadu Anna är en fin kvinna hon bodde granne med kungen i Solna enligt henne själv. Nu bor hon i fina Sigtuna. Även fint folk tigger produkter hos olika företag när man inte har råd och är arbetslös sedan årtionden tillbaka.
Citera
2021-11-16, 19:16
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Har nu lyssnat på podden "Bathinas skilda möten" där hon intervjuar Anna.
Är helt vimmelkantig efter Annas non stop ljugande, avbrytande, självförhärligande svada.
Ingen har gått igenom så mkt svårt som Anna.
Ingen är så stark som Anna.
Ingen är så ödmjuk och jordnära som Anna.
Ingen är så härlig och glad som Anna.
Enligt Anna då.
Vi får också veta lite för mkt om hennes och the retarderds sexliv.

Tack för bra och saklig varning, detta låter ju precis som en sammanfattning av Anna Book.
Citera
2021-11-16, 19:48
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Anna förstår ingenting, modersmål är det språk man lär sig som liten. De som har föräldrar som har olika modersmål kan lära sig två språk om tex mamma pratar svenska och pappa spanska. I Annas fall pratade Annas mamma svenska med henne. Pappa bodde på Mallorca och Anna har läst spanska som vuxen. Roberto som är född i Stockholm har säkert inte pratat spanska med Vanessa när hon var liten. Så varken Anna eller Vanessa har något andra modersmål. Anna är så korkad och okunnig.

Anna har aldrig läst spanska i skolan, inte ens i högstadiet vilket är märkligt.
Hon har inte ens haft hemspråksundervisning.
Utan har lärt sig sin hemkonstruerade spanska själv.. Från Annas blogg...
Citat:
Agneta Billing 2 september, 2019 on 23:39
Jag har själv en ung språkintresserad dotter. Vilket sätt anser du vara det bästa sättet att lära sig spanska? Hur lärde du dig själv spanska?

Anna Book Toledano 3 september, 2019 on 21:42
Praktisera språket i verkliga livet.
Titta på mycket spansk film och läsa spanska böcker.
Och kanske själv ta ett utbytesår i Spanien 😊
Jag har lärt mig själv.
Citera
2021-11-16, 21:04
Medlem
cece123s avatar
Anna fortsätte helgen med sin nyttiga fiskdiet
https://pasteboard.co/O40x8MR0LyJF.jpg
Citera
2021-11-16, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scientology
Tack för bra och saklig varning, detta låter ju precis som en sammanfattning av Anna Book.
Bathina, Anita C, Denis R med gänget har roligt alla dagar i veckan numera sedan Tooket ställde upp i podden hos Bathina Philipson Nu har hon fått visa/prata om sin patetiska sida hos ” fin-fruarna” på Östermalm. Fy fasen vad de ska skratta och göra parodi på denna looser till kvinna! Om hon nu är en kvinna Prata om sex….tror jag rodnar Dessa kvinnor pratar endast i slutna rum om deras sexliv! Inte i en podd Men TookAnna är så jävla kåt på lite media-tid att hon gör precis som andra vill. Som en apa Sen inbillar hon sig att hon släppts in societeten
Citera
2021-11-16, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PannaSnook
Anna-logik 101:
*labilt spy ur sig diverse passivt aggressiva fraser och citat på Story-av någon outgrundlig anledning dessutom svara sig själv eller vem hon nu avser på ENGELSKA…*
Några minuter senare:
Köpa ett ”peppande” Memmo, någon?

Tror inte det, Anna…

Det har ju ryktats om att han har ”lite skoj” utan henne iallafall
That’s our Crazy Anna and that’s why she writing about HER so called love Wonder about The retardeds love for crazy Anna?
Citera
2021-11-16, 21:59
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskligajattevader
Bathina, Anita C, Denis R med gänget har roligt alla dagar i veckan numera sedan Tooket ställde upp i podden hos Bathina Philipson Nu har hon fått visa/prata om sin patetiska sida hos ” fin-fruarna” på Östermalm. Fy fasen vad de ska skratta och göra parodi på denna looser till kvinna! Om hon nu är en kvinna Prata om sex….tror jag rodnar Dessa kvinnor pratar endast i slutna rum om deras sexliv! Inte i en podd Men TookAnna är så jävla kåt på lite media-tid att hon gör precis som andra vill. Som en apa Sen inbillar hon sig att hon släppts in societeten

Mest patetiskt blir det när Anna menar med att som den stora stjärna hon är, står hon trots allt med fötterna på jorden.
Hennes mamma lärde henne att hon ska hälsa på alla!
På diskaren, kocken mfl och alla andra som hon samarbetar med.
Ty Anna är en en världskändis och då är det storsint av henne att bemödiga henne att se alla andra människor som ligger under hennes värdighet.
Pinsamt värre.. Anna är inte en STOR kändis, mer än i omfånget.
Anna vägrar ju att ta ett riktigt jobb, för då sänker hon sig till alla andras nivå..
Nä, nä Anna är född till att bli artist.. 🤯
Citera
2021-11-16, 22:15
Medlem
För mlg är det skrattretande att Anna påstår att hon är spanjorska, och att Spanien är hennes hemland.

Jag föddes i Danmark, bodde där ett är men inte fan påstår jag att jag är dansk.
Citera
2021-11-17, 01:20
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrealene
Har nu lyssnat på podden "Bathinas skilda möten" där hon intervjuar Anna.
Är helt vimmelkantig efter Annas non stop ljugande, avbrytande, självförhärligande svada.
Ingen har gått igenom så mkt svårt som Anna.
Ingen är så stark som Anna.
Ingen är så ödmjuk och jordnära som Anna.
Ingen är så härlig och glad som Anna.
Enligt Anna då.
Vi får också veta lite för mkt om hennes och the retarderds sexliv.

Som ett blygsamt tack för alla fina inlägg i tråden bidrar jag med ett litet utdrag från den podden. Onödigt att fler ska behöva lyssna på det där

B Hur blir man? 15 år gammal, och hela Sverige ropar ens namn?

A Nämen alltså... de som känner mig väl och som har känt mig ända sen jag varit liten bebis, och liksom kom till världen, de säger ju att jag inte har förändrats nånting. De tycker att jag är en väldigt jordnära person, och min mamma lärde mig alltid att liksom när man kommer till ett ställe, och man är på en nattklubb och ska uppträda, då går man ju ofta in bakvägen, dvs man går igenom köket, och man träffar serveringspersonal och kocken och de som står och diskar. Och min mamma lärde mig alltid: Du hälsar på alla! Du säger hej. Du säger tack, och du uppmuntrar folk och säger gud vad ni sliter här i köket och ååå vad du är duktig som står här i disken, och det har jag fått med mig hemifrån. Att jag alltid liksom applåderar, och när jag gjorde Biggest Loser nu och visst det är skitjobbigt, man ska göra såna här synkar - du vet de här småintervjuerna man sitter i hela tiden... och det är klart att man som deltagare ibland känner att - jaha - är det synk nu igen, och de tar ganska lång tid, och så där. Så det är klart att man gnäller ibland, det gör vi ju alla lite till mans. Men jag var nog den som gnällde minst, och också faktiskt var - enligt de bakom kamerorna - väldigt duktig på att liksom erkänna ljudkillen, se kameramannen, tacka inslagsproducenten för vettiga frågor. Att liksom säga så här: Fan vad duktig du är Bathina liksom. Du rattar det här samtidigt som du läser papper och frågor, och jag ser att du planerar, men du är ändå med mig i samtalet här. Och det är så viktigt för mig att lyfta dem som jag är tillsammans med, som jag jobbar med här och nu. Och det har jag fått med mig från min mamma liksom.

B Jag tänkte på... du var ju mycket mycket smalare när du var yngre, och sen hände nånting, du gick upp väldigt mycket i vikt. Under vilken period gjorde du det?

A Det var efter att jag fick mitt första barn, Felicia.

B Och har du försökt att kämpa med att banta då hela tiden efter det?

A Ja precis.

B För du har ju genomgått operationer, eller hur? Det har du ju pratat öppet om. Och krympt magsäcken, och sen varit med i Biggest Loser.

A Ja... för det som hände var, när jag fick göra en så medicinsk utredning, så många år efter att Felicia föddes - sju år efter - att Felicia föddes - så fick jag gå på en kvinnoklinik och fick reda på att jag har PCOS - och det är liksom...

B Vad är det?

A Det är en hormonsjukdom, som gör att det... ämnesomsättningen - i mitt fall då liksom - är obefintlig. Och förödande med det typ av ätbeteende som jag hade - dvs typ äta en kanske två gånger om dan. Och då krympte jag ju min magsäck redan där, så att ja, mitt problem har aldrig varit att jag har varit en storätare, men mitt problem har varit att jag har inte ätit tillräckligt regelbundet, för att få igång min ämnesomsättning, jag har inte rört på mig tillräckligt, och jag har inte ätit näringsrik mat. Jag har inte ätit tillräckligt näringsrikt. Och då blir det problem när man har PCOS. Så att det har ju varit väldigt många svängar och konstiga diagnoser hit och dit och jag har inte trott på hälften och hade jag gjort det så vet jag inte vart jag hade varit idag. Men summa summarum var att det absolut bästa beslutet jag gjorde för mig själv det var ju att lyssna på min familj och att lyssna på en producent som jag har väldigt stort förtroende för, och jag förstod att när han tittade mig rakt in i ögonen och sa: Det här kommer bli bra för dig. Så jag är väldigt glad att jag litade på det, och att jag också slutade att ljuga för mig själv. För det har alltid varit så att jag har haft min PCOS lite som en ursäkt. För att... och det är ju för att jag har blivit matad med den informationen. Så att man kan ju inte liksom... du rappar nån liksom... med en piska... då kommer ju den personen att va strykrädd för piskan om du viftar med den. Så är det ju, men...

B Men innan det var du ju ändå med i Let's dance.

A Ja.

B Och där måste du ha gått ned en massa kilo?

A Ja det är ju... ba... jag gick ned elva kilo, men hade jag varit frisk på den tiden, och hade jag ätit... haft bra ätbeteende och så där, då hade jag säkert gått ned liksom det tredubbla. Men men så att det krävdes väldigt mycket att så här ok träffa en läkare som lägger alla korten på bordet, som Stefan Brandt gjorde när vi gjorde Biggest Loser, och så sluta upp att ljuga för mig själv. Jag har ju varit väldigt väldigt ärlig med alla andra människor, men inte alls lika ärlig med mig själv. Och då kan man ju faktiskt också - känner jag personligen - att man kan ifrågasätta en människas ärlighet. Idag är jag ju 100% ärlig med att hitta liksom inte ursäkter, men ibland om jag märker att jag så här tänker: Nä, nu börjar det... så det har blivit mycket bättre att prata med mig själv.

B Det där vanebeteendet, du har verkligen klippt med det.

A Ja, det gör jag. Och det är ju en kamp, för det där lurar, och det kommer när man minst anar det att man får så här känslor och...

B Ja, det blir som en sjukdom i huvudet.

A Ja.

B Det är som att sluta röka, eller vad som helst.

A Ja, absolut.

B Och så vill man bara efter ciggen eller bara... Jag förstår dig. Jag tycker det är fantastiskt att du klarar av det.
Citera
2021-11-17, 02:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Som ett blygsamt tack för alla fina inlägg i tråden bidrar jag med ett litet utdrag från den podden. Onödigt att fler ska behöva lyssna på det där

B Hur blir man? 15 år gammal, och hela Sverige ropar ens namn?

A Nämen alltså... de som känner mig väl och som har känt mig ända sen jag varit liten bebis, och liksom kom till världen, de säger ju att jag inte har förändrats nånting. De tycker att jag är en väldigt jordnära person, och min mamma lärde mig alltid att liksom när man kommer till ett ställe, och man är på en nattklubb och ska uppträda, då går man ju ofta in bakvägen, dvs man går igenom köket, och man träffar serveringspersonal och kocken och de som står och diskar. Och min mamma lärde mig alltid: Du hälsar på alla! Du säger hej. Du säger tack, och du uppmuntrar folk och säger gud vad ni sliter här i köket och ååå vad du är duktig som står här i disken, och det har jag fått med mig hemifrån. Att jag alltid liksom applåderar, och när jag gjorde Biggest Loser nu och visst det är skitjobbigt, man ska göra såna här synkar - du vet de här småintervjuerna man sitter i hela tiden... och det är klart att man som deltagare ibland känner att - jaha - är det synk nu igen, och de tar ganska lång tid, och så där. Så det är klart att man gnäller ibland, det gör vi ju alla lite till mans. Men jag var nog den som gnällde minst, och också faktiskt var - enligt de bakom kamerorna - väldigt duktig på att liksom erkänna ljudkillen, se kameramannen, tacka inslagsproducenten för vettiga frågor. Att liksom säga så här: Fan vad duktig du är Bathina liksom. Du rattar det här samtidigt som du läser papper och frågor, och jag ser att du planerar, men du är ändå med mig i samtalet här. Och det är så viktigt för mig att lyfta dem som jag är tillsammans med, som jag jobbar med här och nu. Och det har jag fått med mig från min mamma liksom.

B Jag tänkte på... du var ju mycket mycket smalare när du var yngre, och sen hände nånting, du gick upp väldigt mycket i vikt. Under vilken period gjorde du det?

A Det var efter att jag fick mitt första barn, Felicia.

B Och har du försökt att kämpa med att banta då hela tiden efter det?

A Ja precis.

B För du har ju genomgått operationer, eller hur? Det har du ju pratat öppet om. Och krympt magsäcken, och sen varit med i Biggest Loser.

A Ja... för det som hände var, när jag fick göra en så medicinsk utredning, så många år efter att Felicia föddes - sju år efter - att Felicia föddes - så fick jag gå på en kvinnoklinik och fick reda på att jag har PCOS - och det är liksom...

B Vad är det?

A Det är en hormonsjukdom, som gör att det... ämnesomsättningen - i mitt fall då liksom - är obefintlig. Och förödande med det typ av ätbeteende som jag hade - dvs typ äta en kanske två gånger om dan. Och då krympte jag ju min magsäck redan där, så att ja, mitt problem har aldrig varit att jag har varit en storätare, men mitt problem har varit att jag har inte ätit tillräckligt regelbundet, för att få igång min ämnesomsättning, jag har inte rört på mig tillräckligt, och jag har inte ätit näringsrik mat. Jag har inte ätit tillräckligt näringsrikt. Och då blir det problem när man har PCOS. Så att det har ju varit väldigt många svängar och konstiga diagnoser hit och dit och jag har inte trott på hälften och hade jag gjort det så vet jag inte vart jag hade varit idag. Men summa summarum var att det absolut bästa beslutet jag gjorde för mig själv det var ju att lyssna på min familj och att lyssna på en producent som jag har väldigt stort förtroende för, och jag förstod att när han tittade mig rakt in i ögonen och sa: Det här kommer bli bra för dig. Så jag är väldigt glad att jag litade på det, och att jag också slutade att ljuga för mig själv. För det har alltid varit så att jag har haft min PCOS lite som en ursäkt. För att... och det är ju för att jag har blivit matad med den informationen. Så att man kan ju inte liksom... du rappar nån liksom... med en piska... då kommer ju den personen att va strykrädd för piskan om du viftar med den. Så är det ju, men...

B Men innan det var du ju ändå med i Let's dance.

A Ja.

B Och där måste du ha gått ned en massa kilo?

A Ja det är ju... ba... jag gick ned elva kilo, men hade jag varit frisk på den tiden, och hade jag ätit... haft bra ätbeteende och så där, då hade jag säkert gått ned liksom det tredubbla. Men men så att det krävdes väldigt mycket att så här ok träffa en läkare som lägger alla korten på bordet, som Stefan Brandt gjorde när vi gjorde Biggest Loser, och så sluta upp att ljuga för mig själv. Jag har ju varit väldigt väldigt ärlig med alla andra människor, men inte alls lika ärlig med mig själv. Och då kan man ju faktiskt också - känner jag personligen - att man kan ifrågasätta en människas ärlighet. Idag är jag ju 100% ärlig med att hitta liksom inte ursäkter, men ibland om jag märker att jag så här tänker: Nä, nu börjar det... så det har blivit mycket bättre att prata med mig själv.

B Det där vanebeteendet, du har verkligen klippt med det.

A Ja, det gör jag. Och det är ju en kamp, för det där lurar, och det kommer när man minst anar det att man får så här känslor och...

B Ja, det blir som en sjukdom i huvudet.

A Ja.

B Det är som att sluta röka, eller vad som helst.

A Ja, absolut.

B Och så vill man bara efter ciggen eller bara... Jag förstår dig. Jag tycker det är fantastiskt att du klarar av det.

Tack för ditt inlägg.

Anna kör som vanligt sin förljugna repertoar, som mamma Maritha lärt henne som ett rinnande vatten sen barnsben.
Som sedan Felicia ärvt i nästa generation.

Tragiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in