2021-09-29, 03:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Jag har numera börjat tycka väldigt synd om Antonio. Tänk OM det är så att han faktiskt bara försökte hjälpa den utsatta flickan, Hon skrek högt att hon ville har sex med Robin, men denna Robin skyllde allt på Antonio. OM det är så så förstår jag Antonios frustration. Oavsett vilket har jag börjat inse att han är ett offer av sin uppväxt. Med en mor som Anna är det svårt att lära sig vad som är rätt, och vad som är fel. Särskilt om man, som Antonio, har en NPF diagnos. Jag hoppas att grabben kan ta sig ur sin mors klor, och att han kan flytta hemifrån, och skaffa sig en god framtid. Men så länge Anna får styra, kommer det inte att ske. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Antonio får hjälp med att se hur mycket hans mor faktiskt förstört för honom.

Om du läser här ANTONIO, så vill jag säga att jag önskar dig allt gott. Du är långt mycket bättre än din mor. Du har en mer realistisk verklighetsuppfattning, och du är mycket mer ärlig än hon. Klipp navelsträngen, och gå din egen väg. Jag hejar på dig Antonio!

Det är bortom allt tvivel att A är skyldig. Finns inte ett uns av osäkerhet kring vad som hände. Därför blir det patetiskt när familjen nu börjat trycka hårdare på och nylanserar att han är oskyldigt dömd osv. De utnyttjar att inblandade inte vill kliva fram och rätta dem. Jag förstår dem, de har lidit tillräckligt, tro mig.
Citera
2021-09-29, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pietewska
Det är bortom allt tvivel att A är skyldig. Finns inte ett uns av osäkerhet kring vad som hände. Därför blir det patetiskt när familjen nu börjat trycka hårdare på och nylanserar att han är oskyldigt dömd osv. De utnyttjar att inblandade inte vill kliva fram och rätta dem. Jag förstår dem, de har lidit tillräckligt, tro mig.

Betvivlar inte en sekund att A är skyldig.
Vidrigt av Märstamorsan att skydda och låta sonen tro att detta beteende är ok.

Man undrar ju hur efterbliven Roberto är. Har han inte haft något som helst föräldraroll till sina barn?..
Citera
2021-09-29, 04:29
Medlem
Anna som gäst hos Malou. Suck, när förmiddagsprogram nått sin botten. Om nu Malou är så jävla klok, kunnig och förstående borde hon intervjua Anna om Annas narcissism. Men Malou har väl inte en chans i världen att få en syl i vädret..... Det här väl ingen vad jag kan komma på.
Fast Anna skulle ALDRIG låta sig intervjuas av folk som styr upp och visar med hela handen.
Om det gjordes ett program om narcissism och man fick följa Anna och se hur hon (inte) klarar livet kanske Anna ställt upp. Just för att få ha huvudrollen.
Kan se programtiteln, "I huvudet på en narcissist - Lilla Anna och stora egot".
Citera
2021-09-29, 06:46
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Här ser man tydligt hur F försöker blidka sin mamma. 😢

Att Anna ens tyckte det var okej, att hennes 9-åriga dotter tog hand om A fast han var född 2 månader förtidigt…

För att Anna hade sin ”svåra sjukdomstid” då…

https://youtu.be/VYvm6Ghh9PM
Citat från F: Jag har alltid varit väldigt liten. Jag blev uppkastad i en basketkorg🙄
Eh, hon har aldrig varit liten, det är sjukt att tro att någon skulle gå på lögnerna. Vi har alla sett F genom årdn, i skvallerpressen.. att någon skulle kastat upp henne i en basketkorg.....medicinboll size monsterstor, är skrattretande
Citera
2021-09-29, 06:54
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Samma här. Min mor var en Anna Book-kopia. som aldrig kunde ha fel. Jag blev bara uppmärksammad när min mor kunde ha nytta av det. Typ när jag tog studenten med höga betyg, och när jag läste vidare på en "högstatus" utbildning.

Min syster däremot, som var hennes "golden child", lyftes upp, oavsett att hon aldrig läste vidare. Hon är fortfarande, 20 år senare, den mest "lyckade" enligt mor.

Jag har numera börjat tycka väldigt synd om Antonio. Tänk OM det är så att han faktiskt bara försökte hjälpa den utsatta flickan, Hon skrek högt att hon ville har sex med Robin, men denna Robin skyllde allt på Antonio. OM det är så så förstår jag Antonios frustration. Oavsett vilket har jag börjat inse att han är ett offer av sin uppväxt. Med en mor som Anna är det svårt att lära sig vad som är rätt, och vad som är fel. Särskilt om man, som Antonio, har en NPF diagnos. Jag hoppas att grabben kan ta sig ur sin mors klor, och att han kan flytta hemifrån, och skaffa sig en god framtid. Men så länge Anna får styra, kommer det inte att ske. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Antonio får hjälp med att se hur mycket hans mor faktiskt förstört för honom.

Om du läser här ANTONIO, så vill jag säga att jag önskar dig allt gott. Du är långt mycket bättre än din mor. Du har en mer realistisk verklighetsuppfattning, och du är mycket mer ärlig än hon. Klipp navelsträngen, och gå din egen väg. Jag hejar på dig Antonio!
Det är min tro också, att han kommer behöva bryta sig loss, det är inte lätt, då mamma kommer anklaga honom för att överge henne, att han skiter i att hon gjort och det är tacken, att lämna henne?!
Att barn blir äldre och vill prova sina vingar är naturligt.
Att känna en sorg när barnen flyttar hemifrån, är naturligt, men det är så det ska vara.
Annna vill väl ha ett generationsboende, där alla är one big happy family, bor ihop till döden kallar på dem.
Citera
2021-09-29, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
..............,,,
Skvallertråd... positivt skvaller finns sällan.
Vanessa har tagit studenten med fullständiga betyg. Bra jobbat.(till skillnad från resten av familjen)
Vart leder dessa ”bästa betygen”??? Cicciotto i Sigtuna!! 😂Skulle hon inte bli en stjärnmäklare? Eller räcker inte betygen till 🙄
Citera
2021-09-29, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tausen
Så hemskt att läsa. Får flashbacks. 🥺

Nä, man rår inte för vilka föräldrar man har. Att socialtjänsten inte tog sitt ansvar, när Anna ”under sin sjukdomstid” lät sin då 9-åriga dotter ta hand om sin lillebror.

Vart var mormor Maritha då?

Snarare vad var Roberto? Om hon nu var så sjuk 24/7 en längre tid skulle han fått bidrag för ”vård av anhörig” eller tagit tjänstledigt el liknande.
Naturligtvis ska inte vara ”extra mammor” till sina småsyskon när dom har sjuka föräldrar. För övrigt dåligt intervju perspektiv av Malou som inte överhuvudtaget ifrågasätter det.
Citera
2021-09-29, 09:45
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansa0pausa
Vart leder dessa ”bästa betygen”??? Cicciotto i Sigtuna!! 😂Skulle hon inte bli en stjärnmäklare? Eller räcker inte betygen till 🙄

Det där var ju bara elakt..

Är väl inget ovanligt att ha ett extrajobb om man pluggar?
Eller så söker hon jobb men inte lyckats få något än, är väl inte heller ovanligt??
Och istället för att gå hemma och vänta på att ett jobb serveras till henne så serverar hon andra under tiden.

Tycker det är grymt gjort av henne att hon faktiskt gör något av sitt liv och försöker ta sig hemifrån, speciellt med tanke på dom förutsättningar hon tvingats växa upp med.
Citera
2021-09-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elmo78
Snarare vad var Roberto? Om hon nu var så sjuk 24/7 en längre tid skulle han fått bidrag för ”vård av anhörig” eller tagit tjänstledigt el liknande.
Naturligtvis ska inte vara ”extra mammor” till sina småsyskon när dom har sjuka föräldrar. För övrigt dåligt intervju perspektiv av Malou som inte överhuvudtaget ifrågasätter det.
I det läget när A var så liten bör Roberto rimligen varit den som var föräldraledig om nu Anna var så himla sjuk. Enligt Annas ord var F ”delaktig”, låter tjusigare än att hon tog hand om och tog ansvar för. Men hur det verkligen såg ut kan man ju spekulera kring.
Och senare om ”ordinarie vårdare” inte kunde ta hand om barnen efter förskola och skola fanns tillfällig föräldrapenning t ex. Så jag undrar hur mycket han var hemma.
Citera
2021-09-29, 10:02
Medlem
nytt på story, HAN o Anna åker pendeltåg

https://postimg.cc/tYPJLZfj
Citera
2021-09-29, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på story, HAN o Anna åker pendeltåg

https://postimg.cc/tYPJLZfj
Som av en händelse en i princip identisk bild som en annan person nyligen la ut, en person som i motsats till Anna vänt sin övervikt och relation till sin kropp till att bli en framgångsrik uppskattad kroppspositiv influencer.
Citera
2021-09-29, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Som av en händelse en i princip identisk bild som en annan person nyligen la ut, en person som i motsats till Anna vänt sin övervikt och relation till sin kropp till att bli en framgångsrik uppskattad kroppspositiv influencer.

Sådant gör Anna ofta. Hon ser något på insta som någon annan känd lagt ut och vips så har Anna likadant på sin insta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in