Citat:
Ursprungligen postat av
Muminflickan
Jag reagerade också på att My skrev att de åkte till Kins föräldrar, de är lika galna båda två , My och Anna passar tillsammans. Två personer som är WT . Anna ville bara ha uppmärksamhet med sina blommor så osmakligt. Hon är verkligen vidrig , saknar helt hyfs, vett och etikett. Kanske hoppades hon att någon skvallertidning skulle vara där för att det var Dr Albans exsvärmor som begravdes. Anna sörjer inte Astrid, hon har aldrig nämnt henne. Förmodligen träffat henne några gånger när det varit släktbjudningar. Vilken vidrig människa Anna är usch.
Som man frågar får man svar. Eller; som man framställer sig själv verkar det vara, tills någon visar på sanningen i ett annat sammanhang.
Jag har alltid funderat över Kin. Bor på Lidingö och hade lägenhet på Östermalm. Toppjobb och många vänner. Hennes insta är full av sunda bilder på sina egna döttrar, som hon o Alban verkar prioritera. Döttrarna framstår som sunda och Kin som en person med normala vanor. Går ut med "tjejerna" och tar en drink barnfria helger, verkar trivas på jobbet med mera. Vad ska hon med Anna Book till?
Jag tror inte Anna känner My för fem öre egentligen. De har väl kindpussats genom åren när Alban haft fest. Anna har varit bjuden ibland, ibland inte. Alban har varit lite B-kändis ett tag, men ändå betydligt högre i rang än pinsamma D-Anna. Men Alban har nog varit vänlig och försökt hjälpa henne på banan igen, men insett att det inte går.
Nu när Kin separerar verkar Piff o Puff tänkt fram ett koncept som visar hur empatiska och godhjärtade de är som ska svepa upp Kin från golvet och stötta hennes kamp. Det var väl bara det att Kin redan hade fina och nära vänner som stöttat henne. Tror inte ens de skulle komma på tanken att bjuda in sig själva på vare sig begravning eller bröllop hos folk de inte känner. Men storhjärtade godtrogna lättfotade Anna tar inga fångar. Här fanns en möjlighet att baxa hem några godhetspoäng så hon drog som ett skott. Kin var nog måttligt förtjust i slutändan.