2021-09-19, 08:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocoLarry
Har Anna Book ens vaccinerat sig? Hon surfar på allt kring pandemin och dokumenterat tutto. Har fotat sin vaccination?
Har för mig att hon har lagt ut om att hon varit på vaccinationsställetför för någon vecka sedan...
Citera
2021-09-19, 09:04
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Har Anna Book ens vaccinerat sig? Hon surfar på allt kring pandemin och dokumenterat tutto. Har fotat sin vaccination?

Oj ja…. Vi vet allt om Halmpyntets vaccination också. Det var en stor händelse i det Toledanska hemmet. Plåstren satt kvar tills de lossnade av sig själv, som brukligt i familjen.
Citera
2021-09-19, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
My har skrivit att dom åkte hem till Kins föräldrar (?) efter begravningen så det var väl där Anna serverade sin fantastiska äppelkaka och lämnade recept till alla sörjande.

Som nån annan skrev så har jag aldrig varit på vänners föräldrars begravningar. Är det ens brukligt? Endast varit på släktingars, kollegors och grannars begravningar och då beställt blommor i förväg och absolut inte fotat. Hur tänkte Anna då och hur tänker hon nu efter att ha läst här?
Jag var på min bäste väns förälders begravning. Men då hade vi känt varandra sen tidiga tonåren och träffat föräldrarna mycket och även umgåtts en del i vuxen ålder fram till slutet.
Citera
2021-09-19, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Har för mig att hon har lagt ut om att hon varit på vaccinationsställetför för någon vecka sedan...

Ok, läst igenom denna tråd och följer henne och andra artister. Det finns liksom så många som lyckats skaffa gig och andra jobb under pandemin på ett eller annat sätt hur i helvete lyckas nån med typ över 65000 följare att INTE fixa nåt? Ser också andra musiker som i stort sett levt i sina studios under pandemin
Citera
2021-09-19, 09:20
Medlem
Citat:
hur i helvete lyckas nån med typ över 65000 följare att INTE fixa nåt? Ser också andra musiker som i stort sett levt i sina studios under pandemin

För att kunna lyckas med detta krävs talang, något som Anna inte har. Lägg även till att hon ser detta som sin rättighet att få göra det hon gjort, det vill säga ingenting, i 34 år så faller bitarna på plats. Hon kommer att spendera de nästkommande 34 åren med att inte göra någonting.
Citera
2021-09-19, 10:20
Medlem
Var den här helgen hon skulle klippa bandet vid invigningen av Jem och Fix någonstans? Var det kanske gårdagens plan som hon var tvungen att ändra på. Sonen sa tydligen i en live att hon skulle klippa bandet vid invigningen. I går skrev hon själv att planeringen för dagen blev ändrad. Det blev mys, film och solariebesöket i stället.
Citera
2021-09-19, 10:46
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vinkelhake
Var den här helgen hon skulle klippa bandet vid invigningen av Jem och Fix någonstans? Var det kanske gårdagens plan som hon var tvungen att ändra på. Sonen sa tydligen i en live att hon skulle klippa bandet vid invigningen. I går skrev hon själv att planeringen för dagen blev ändrad. Det blev mys, film och solariebesöket i stället.

Kan väl ändå inte vara möjligt att Jem och Fix på allvar engagerar henne för en invigning av ny butik?
Citera
2021-09-19, 10:55
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MongoHasse
Kan väl ändå inte vara möjligt att Jem och Fix på allvar engagerar henne för en invigning av ny butik?

Det är ju ett Liedl för hemmafixare. Skit in skit ut. Anna är som klippt och skuren för rollen. Men de har inga butiker i storstäder så hon måste väl ta sig till Sandviken eller nåt. Antagligen hade de inte råd med bensin till bilen så då sket hon i det. Eller så insåg hon värdet av att sjunga ABC för femtio ointresserade medelålders män som egentligen bara skulle köpa billig spik och målarfärg.
Citera
2021-09-19, 11:09
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag reagerade också på att My skrev att de åkte till Kins föräldrar, de är lika galna båda två , My och Anna passar tillsammans. Två personer som är WT . Anna ville bara ha uppmärksamhet med sina blommor så osmakligt. Hon är verkligen vidrig , saknar helt hyfs, vett och etikett. Kanske hoppades hon att någon skvallertidning skulle vara där för att det var Dr Albans exsvärmor som begravdes. Anna sörjer inte Astrid, hon har aldrig nämnt henne. Förmodligen träffat henne några gånger när det varit släktbjudningar. Vilken vidrig människa Anna är usch.

Som man frågar får man svar. Eller; som man framställer sig själv verkar det vara, tills någon visar på sanningen i ett annat sammanhang.

Jag har alltid funderat över Kin. Bor på Lidingö och hade lägenhet på Östermalm. Toppjobb och många vänner. Hennes insta är full av sunda bilder på sina egna döttrar, som hon o Alban verkar prioritera. Döttrarna framstår som sunda och Kin som en person med normala vanor. Går ut med "tjejerna" och tar en drink barnfria helger, verkar trivas på jobbet med mera. Vad ska hon med Anna Book till?

Jag tror inte Anna känner My för fem öre egentligen. De har väl kindpussats genom åren när Alban haft fest. Anna har varit bjuden ibland, ibland inte. Alban har varit lite B-kändis ett tag, men ändå betydligt högre i rang än pinsamma D-Anna. Men Alban har nog varit vänlig och försökt hjälpa henne på banan igen, men insett att det inte går.

Nu när Kin separerar verkar Piff o Puff tänkt fram ett koncept som visar hur empatiska och godhjärtade de är som ska svepa upp Kin från golvet och stötta hennes kamp. Det var väl bara det att Kin redan hade fina och nära vänner som stöttat henne. Tror inte ens de skulle komma på tanken att bjuda in sig själva på vare sig begravning eller bröllop hos folk de inte känner. Men storhjärtade godtrogna lättfotade Anna tar inga fångar. Här fanns en möjlighet att baxa hem några godhetspoäng så hon drog som ett skott. Kin var nog måttligt förtjust i slutändan.
Citera
2021-09-19, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Som man frågar får man svar. Eller; som man framställer sig själv verkar det vara, tills någon visar på sanningen i ett annat sammanhang.

Jag har alltid funderat över Kin. Bor på Lidingö och hade lägenhet på Östermalm. Toppjobb och många vänner. Hennes insta är full av sunda bilder på sina egna döttrar, som hon o Alban verkar prioritera. Döttrarna framstår som sunda och Kin som en person med normala vanor. Går ut med "tjejerna" och tar en drink barnfria helger, verkar trivas på jobbet med mera. Vad ska hon med Anna Book till?

Jag tror inte Anna känner My för fem öre egentligen. De har väl kindpussats genom åren när Alban haft fest. Anna har varit bjuden ibland, ibland inte. Alban har varit lite B-kändis ett tag, men ändå betydligt högre i rang än pinsamma D-Anna. Men Alban har nog varit vänlig och försökt hjälpa henne på banan igen, men insett att det inte går.

Nu när Kin separerar verkar Piff o Puff tänkt fram ett koncept som visar hur empatiska och godhjärtade de är som ska svepa upp Kin från golvet och stötta hennes kamp. Det var väl bara det att Kin redan hade fina och nära vänner som stöttat henne. Tror inte ens de skulle komma på tanken att bjuda in sig själva på vare sig begravning eller bröllop hos folk de inte känner. Men storhjärtade godtrogna lättfotade Anna tar inga fångar. Här fanns en möjlighet att baxa hem några godhetspoäng så hon drog som ett skott. Kin var nog måttligt förtjust i slutändan.

De har umgåtts på kalas och midsommar.
Kin måste ju faktiskt se My och Anna som väldigt nära vänner, det är bara vi som inte kan förstå det.

De for ju upp vid dödshändelsen också. Och nu så pass nära inbjudna t.o.m. på minnesstunden efteråt med äppelpaj.

Likaså skriver Anna, älskar er. Det är starka ord.
Citera
2021-09-19, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Det är ju ett Liedl för hemmafixare. Skit in skit ut. Anna är som klippt och skuren för rollen. Men de har inga butiker i storstäder så hon måste väl ta sig till Sandviken eller nåt. Antagligen hade de inte råd med bensin till bilen så då sket hon i det. Eller så insåg hon värdet av att sjunga ABC för femtio ointresserade medelålders män som egentligen bara skulle köpa billig spik och målarfärg.

Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Kin måste ju faktiskt se My och Anna som väldigt nära vänner, det är bara vi som inte kan förstå det.

De for ju upp vid dödshändelsen också. Och nu så pass nära inbjudna t.o.m. på minnesstunden efteråt med äppelpaj.

Anna använder ofta starka ord som älska och hata. Man ska nog inte lägga allt för stor vikt vid det
Citera
2021-09-19, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly

Annas ord ska man inte lägga alltför stor vikt vid förståss. Ganska liten vikt faktisk.

My åkte i alla fall till Kin i samband med dödsfallet. Att Anna gjorde det har jag inte sett nåt om däremot.
Jag har fått uppfattningen att K och M är närmare sinsemellan än vad K och A är, men eftersom A och M åtminstone periodvis är så tajta så blir de liksom en treenighet. Vem som lärde känna K först vet jag inte, kanske lärde A känna henne via Alban helt enkelt och så fastnade K och M för varandra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in