2021-09-17, 08:57
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Tyckte också att glaset såg bekant ut men Anna kanske hade det med sig?
Hon brukar ju ha nåt med sig till frisören men blomma kanske inte passade när hon skulle till #föralltidminblomstertjej.
Hur ofta som vuxen människa äter man och benämner det som mellis?
En sak vore om människan har diabetes och snabbt behöver återställa balansen, men wtf?
Jag skäms
Stackars blomster och kaffeflickan, hon ångrar nog att hon nappade på crazymommys första invit..
Citera
2021-09-17, 08:57
Medlem
TPLs avatar
Synd att Anna inte tog reda på vad som gäller vid begravning. Det är ingen liten handbukett hon kommer släpandes på.

Citat:
Vid en defilering får de som deltar på begravningen chans att gå fram till kistan eller urnan och lägga en handbukett runt eller på kistan/urnan och ta ett sista farväl. Ofta består handbuketten av en blomma, exempelvis en ros, och en grön kvist.
Citera
2021-09-17, 09:00
Citat:
När tänker Anna överlämna äppelkakan och till vem?
Den ska avnjutas efteråt, vid begravningskaffet..
Förr i tiden var begravningsfikat fest.. kolla in matminnesprogrammet med Erik och Lotta, avsnittet med Marianne Mörk, riktigt bra.
Kanske därför boooken inte är sen att gå på begravning..
Citera
2021-09-17, 09:05
Medlem
Citat:
När tänker Anna överlämna äppelkakan och till vem?
Jag har aldrig i hela mitt liv varit på en begravning där något kommit med kaffebröd. Blommorna är också en katastrof. Den storleken på blommor brukar skickas direkt till platsen där begravningen hålls. Anna har inte fått lära sig något. Anna har aldrig pratat om Astrid förutom när Kins ena dotter fyllde år och Anna stod nära på en bild trots att det var under perioden när 70 plussare inte skulle vara nära andra. Anna kanske har äppelkakan som matsäck så hon inte behöver avstå från socker idag heller.
Citera
2021-09-17, 09:06
Medlem
wewereonabreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Hoppas verkligen att My och Anna håller dagen privat.

Detta är så pinsamt.

En hel bukett???? Och reklam för butiken?? En äpplekaka??!!

Så tacky och trashigt när man inte har någon gräns för vad som är passande eller för människors integritet.

T.o.m. när hon sörjer är hon ”snäll” och tar med sig paj……
Det kan du nog glömma, det blir bild på kistan på instastories, tusen gråtemojis och gärna en selfie med tårar rinnande på kinderna. Vem kan sörja mest liksom… Så sjukt missanpassade de där två..🙄
Citera
2021-09-17, 09:09
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Den ska avnjutas efteråt, vid begravningskaffet..
Förr i tiden var begravningsfikat fest.. kolla in matminnesprogrammet med Erik och Lotta, avsnittet med Marianne Mörk, riktigt bra.
Kanske därför boooken inte är sen att gå på begravning..
Det står i annonsen att akten avslutas i kyrkan. Således inget begravningskaffe och även om det bjuds på mat eller fika efteråt har inte gästerna med sig nåt ätbart. Äppelkakan kan ha gått åt i bilen på väg till Forsa, det är ju My som kör så Anna kan äta ifred.

Har Anna tänkt sig att hon och My ska följa med Astrids sambo hem till äldreboendet och fika där?
Citera
2021-09-17, 09:24
Citat:
Det står i annonsen att akten avslutas i kyrkan. Således inget begravningskaffe och även om det bjuds på mat eller fika efteråt har inte gästerna med sig nåt ätbart. Äppelkakan kan ha gått åt i bilen på väg till Forsa, det är ju My som kör så Anna kan äta ifred.

Har Anna tänkt sig att hon och My ska följa med Astrids sambo hem till äldreboendet och fika där?
Hon har skrivit citat: (från instastory)

Dessa härliga äpplena bakade jag två stora pajer på.En tar jag med mig till morgondagens begravning (lilla minnesstunden efteråt)
Känns bara sååå fel... Det var INTE tid för detta egentligen
Slut citat
Citera
2021-09-17, 09:32
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Hon har skrivit citat: (från instastory)

Dessa härliga äpplena bakade jag två stora pajer på.En tar jag med mig till morgondagens begravning (lilla minnesstunden efteråt)
Känns bara sååå fel... Det var INTE tid för detta egentligen
Slut citat
Det är i så fall bara för Kin och hennes döttrar samt Astrids sambo. Anna och My hänger på, kanske redan ordnat det med Kin.
Självklart vill Anna stå i centrum. Störst blomsterkvast och den enda som tänkte på att ta med fikabröd.

Vad menar hon med att det inte var tid för detta? Var hon tvungen att tacka nej till jobb på grund av begravningen?
Citera
2021-09-17, 09:58
Medlem
Kistbukett (dekoration) är ju något de anhöriga fixar. Annas ”bukett” ska kanske ligga bredvid på golvet. Kin kan ju i och för sej bett Anna fixa kistdekorationen. Vem vet.
Annat är det ju en enkel blomma de sörjande lägger på kistan, inte ett stort arrangemang.
Citera
2021-09-17, 09:58
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Det är i så fall bara för Kin och hennes döttrar samt Astrids sambo. Anna och My hänger på, kanske redan ordnat det med Kin.
Självklart vill Anna stå i centrum. Störst blomsterkvast och den enda som tänkte på att ta med fikabröd.

Vad menar hon med att det inte var tid för detta? Var hon tvungen att tacka nej till jobb på grund av begravningen?

Vi vet ju inget om hur många vänner, släktingar och vänner Astrid hade. Ibland har man minnesstund på annan plats än i kyrkan och då bjuder man in till den separat. Normalt gör man det för att förvilla Anna Book så hon inte dyker upp oanmäld och ska hålla tal. Men nu gick det inte att hålla hemligt. Det blir en mindre folksamling där Anna är inbjuden. Eller är hon?

Det är lite weird. Jag begravde min ena förälder för en tid sedan. Varken jag eller mina syskon tänkte ens tanken att bjuda in våra vänner till minnesstunden. Det var släkt och föräldrarnas vänner som var bjudna. Jag har extremt svårt att se att Anna B någonsin bytt ett ord privat med Kins mamma.

Blommor kan man skicka som kondoleans efter att man hört om nyheten och för att stötta den som är kvar. Blomkransar och kvistblommor skickar man till kapellet. Eventuella äppelpajer kan man kasta i papperskorgen eller äta när man kommer hem. Har man dessutom minnesstund hemma eller på hyrd lokal har man i regel catering och då kommer man inte med medhavd mat heller.
Citera
2021-09-17, 10:27
Medlem
Vi vet ju inte riktigt hur Annas relation var till K:s mamma, och kanske K ville ha henne där ... Men med tanke på hennes tidigare besatthet typ av begravningar och sånt så är det klart man funderar lite. Vad gäller buketten skriver hon kistbukett och inte handbukett, så det behöver inte vara något tokigt med det heller. Utöver det ovanliga att liksom ha den med sig, de brukar normalt beställas till platsen liksom.

Jag hoppas verkligen dokumentationen på sociala medier blir värdig, helst ingen alls ... För en gångs skull.
Citera
2021-09-17, 11:07
Medlem
Kan det inte vara så att hon går på begravningar då det "öppet" för alla att komma annars brukar begravningen ske och därefter annons om det.
Ett sätt för henne att tro att hon är någon "viktig" person när hon gick på Noppe, Frank A och nu Astrid finns möjlighet att på dessa sammankomster möta en viktig kändis med inflytande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in