Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Det är i så fall bara för Kin och hennes döttrar samt Astrids sambo. Anna och My hänger på, kanske redan ordnat det med Kin.
Självklart vill Anna stå i centrum. Störst blomsterkvast och den enda som tänkte på att ta med fikabröd.
Vad menar hon med att det inte var tid för detta? Var hon tvungen att tacka nej till jobb på grund av begravningen?
Vi vet ju inget om hur många vänner, släktingar och vänner Astrid hade. Ibland har man minnesstund på annan plats än i kyrkan och då bjuder man in till den separat. Normalt gör man det för att förvilla Anna Book så hon inte dyker upp oanmäld och ska hålla tal. Men nu gick det inte att hålla hemligt. Det blir en mindre folksamling där Anna är inbjuden. Eller är hon?
Det är lite weird. Jag begravde min ena förälder för en tid sedan. Varken jag eller mina syskon tänkte ens tanken att bjuda in våra vänner till minnesstunden. Det var släkt och föräldrarnas vänner som var bjudna. Jag har extremt svårt att se att Anna B någonsin bytt ett ord privat med Kins mamma.
Blommor kan man skicka som kondoleans efter att man hört om nyheten och för att stötta den som är kvar. Blomkransar och kvistblommor skickar man till kapellet. Eventuella äppelpajer kan man kasta i papperskorgen eller äta när man kommer hem. Har man dessutom minnesstund hemma eller på hyrd lokal har man i regel catering och då kommer man inte med medhavd mat heller.