Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Den där bilden när du kysser varandra på munnen känns så där. Varför dela med sig av det? Antagligen av det du säger, det är en man som hon vill ha första tjing på. Och han drar nytta av det. En mycket märklig symbios, nästan lite skrämmande. Jag vet inte varför de känns skrämmande för.

Va-hon och A…? Lite så faktiskt, tror att ev framtida flickvänner får det tufft med mommy dearest. Ingen kan ersätta henne, för i hennes (Robertos och barnens) värld är hon #1. Lukas jagade hon väl mer eller mindre iväg också.
Citera
2021-09-11, 21:47
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Ser man på-Tunnan (Roberto dårå) har KÖPT tvättmaskin. Jag hade fel!
Anna-jag tror inte IKEA är glada att se dig efter att du kastade skit på deras julbord…

CeCe123: Tror det är alldeles försent tyvärr. Skulle inte bli förvånad om gullpojken har diverse empatistörningar och annat vid sidan om ADHD och ev intellektuell funktionsnedsättning.

Du behöver inte tro någonting. Finns väl ingen normal person som stoppar kuken i en däckad tjejs mun. Om inte det är bevisning nog vet jag inte vad är.

Inget han gör säger heller att han ångrar sina handlingar, snarare tvärtemot.

Gällande störningar så gillar jag inte hur man klistrar sådant på folk. Men om jag kommer ihåg rätt så har väl Anna själv sagt något om detta. Jag kommer inte på rak hand ihåg vad men var han inte för tidigt född eller något? Att han är efterbliven av något skäl är ju klart utefter vad folk sagt om hans "lives". Men varför är väl inte.

Gissar att han bara brås på föräldrarna. Roberto är ju inte den skarpaste kniven i lådan och Anna är ju helt tokig och elak.

Jag gissar på en våldtäktsdom inom tio år för ´lil T. Knarkande och langade kommer han göra något fruktansvärt rätt snart. Dvärgväxt utan haka har han ett otroligt behov av att visa sig stor och stark. Jag gissar att han tar ut det på underåriga tjejer.

Red: Kanske inte idag men som sagt inom tio år. Han har fått smak och vet att han kan komma undan med det.
Senast redigerad av Coffeeman 2021-09-11 kl. 21:51.
Citera
2021-09-11, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Du behöver inte tro någonting. Finns väl ingen normal person som stoppar kuken i en däckad tjejs mun. Om inte det är bevisning nog vet jag inte vad är.

Gällande störningar så gillar jag inte hur man klistrar sådant på folk. Men om jag kommer ihåg rätt så har väl Anna själv sagt något om detta. Jag kommer inte på rak hand ihåg vad men var han inte för tidigt född eller något? Att han är efterbliven av något skäl är ju klart utefter vad folk sagt om hans "lives". Men varför är väl inte.

Gissar att han bara brås på föräldrarna. Roberto är ju inte den skarpaste kniven i lådan och Anna är ju helt tokig och elak.

Jag gissar på en våldtäktsdom inom tio år för ´lil T. Knarkande och langade kommer han göra något fruktansvärt rätt snart. Dvärgväxt utan haka har han ett otroligt behov av att visa sig stor och stark. Jag gissar att han tar ut det på underåriga tjejer.

Ja, Anna har själv sagt att han har ADHD och inlärningssvårigheter. Han är dessutom född prematur och det kan orsaka skador. Tro får man alltid göra, det kan ingen hindra en att göra för övrigt.
Citera
2021-09-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Ja, Anna har själv sagt att han har ADHD och inlärningssvårigheter. Han är dessutom född prematur och det kan orsaka skador. Tro får man alltid göra, det kan ingen hindra en att göra för övrigt.

Vet du varför han föddes för tidigt? Alla barnen har tydligen förlöst med kejsarsnitt.
Man undrar ju varför? Var inte så vanligt att få det då.
Citera
2021-09-11, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EssGunillAs
Klart Antonio älskar sin mamma som försvarar honom vad han än gör En kärleksförklaring utan punkt

Alla barn söker föräldrarnas bekräftelse.
Och ju mer frånvarande eller bristande en förälder är, desto mer desperat beteende uppvisar barnen.

Något säger mig att både Antonio och Vanessas sätt att kommunicera med mamman genom att bedyra sin enorma kärlek och tacksamhet till henne via sociala medier är för att de vet att det funkar. De vet att hennes falska fasad på Instagram betyder mer för henne än något annat. De vet hur mycket tid hon lägger på att försöka upprätthålla den här fasaden. De vet exakt vilken bild hon vill förmedla av sig själv och familjen och att detta kommer att studsa tillbaka till dem själva i form av bekräftelse och kärlek från en i övrigt enormt självcentrerad person. Det gör henne glad och förmodligen innebär det att de slipper drama för en stund.

Det är något så djupt tragiskt och sorgligt över den här fejkade lyckokulissen och tron att andra ska uppfatta dem som en funktionell familj.
Senast redigerad av Notmyguru 2021-09-11 kl. 22:18.
Citera
2021-09-11, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad
Allt detta må vara sant. Det är ändå ingen ursäkt för att spy hat över henne. Skvaller är en sak, men det här handlar fan om hat.
Jag skulle heller aldrig vara så öppen på sociala medier som Anna. Jag är mer privat och vill inte visa så mycket och därmed öppna upp för att bli en "snackis". Men att hon är den udda fågel hon är, det därmed okej att skriva rent vidriga saker om henne?
Om hon inte vore den hon är på IG skulle denna tråd vara mycket mindre.
Ibland tror jag inte hon förstår hur hon framstår, faktiskt. Och ja, jag har sett henne bli arg på följare på ett oproffsigt sätt.

”udda fågel” e väl en Big Big understatement. Riktigt vidrig liten tant det dära.
Trodde hon grina till den låten för att hon är en BIG LOOSER!

I dagens live hade Anna på sig en klänning som var sååå töjbar. Den va lite för stor för henne trots att det var xs
Citera
2021-09-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Alla barn söker föräldrarnas bekräftelse.
Och ju mer frånvarande eller bristande en förälder är, desto mer desperat beteende uppvisar barnen.

Något säger mig att både Antonio och Vanessas sätt att kommunicera med mamman genom att bedyra sin enorma kärlek och tacksamhet till henne via sociala medier är för att de vet att det funkar. De vet att hennes falska fasad på Instagram betyder mer för henne än något annat. De vet hur mycket tid hon lägger på att försöka upprätthålla den här fasaden. De vet exakt vilken bild hon vill förmedla av sig själv och familjen och att detta kommer att studsa tillbaka till dem själva i form av bekräftelse och kärlek från en i övrigt enormt självcentrerad person. Det gör henne glad och förmodligen innebär det att de slipper drama för en stund.

Det är något så djupt tragiskt och sorgligt över den här fejkade lyckokulissen och tron att andra ska uppfatta dem som en funktionell familj.

Så bra skrivet!

Mina barns vardag med en narcissistisk pappa, som var närvarande när det passade honom.. Dvs att de skulle boosta hans ego.

Tycker oxå att det är tragiskt, att mormor Marithas hybris blivit nedärvt först till Anna och nu till hennes barn.
Citera
2021-09-11, 22:45
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Jag måste ju erkänna att nog har man suttit och gråtit till musik när livet vart jävigt, ofta LeMarc av någon anledning. Men aldrig att jag skulle lägga det offentligt.
Nä exakt...musik är oerhört förlösande. Finns visa låtar som sätter igång fulgråten direkt...

Men att filma det?
Att bära en offerkofta som väger mer än Gotland?
Att vara otrevlig mot personer som ställer högst relevanta frågor?

Skvaller eller hat? Gränsen är tunn men skvaller behöver inte vara sant heller och när man som Anna bemöter skvaller med uppenbara lögner, saker som lätt går att kolla upp, då blir det rätt patetiskt.

Tonåringar som beter sig så stöter jag rätt ofta på i min yrkesroll och då får man helt enkelt ta ett tillrättavisande samtal och peka på konsekvenserna av lögnerna. Det brukar bli både jobbigt och pinsamt för vederbörande...när folk försöker detta med Anna, som ju inte är tonåring så fräser hon, blockar och drar tre nya lögner...

Pinsamt
Citera
2021-09-11, 22:54
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman

Red: Kanske inte idag men som sagt inom tio år. Han har fått smak och vet att han kan komma undan med det.
Det är inte roligt längre. Bara tragiskt. Har sett lite av miffots lives och han verkar totalt bortom all räddning. Morsan saknar totalt verktyg att hjälpa honom. Men hon kan ju inte erkänna några brister någonstans så hon kommer älska honom hela vägen in på Hall. Fast han borde sitta på dårhus egentligen. Med morsan.
Citera
2021-09-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
”udda fågel” e väl en Big Big understatement. Riktigt vidrig liten tant det dära.
Trodde hon grina till den låten för att hon är en BIG LOOSER!

I dagens live hade Anna på sig en klänning som var sååå töjbar. Den va lite för stor för henne trots att det var xs

Och där har vi ännu en som inte fattar skillnaden mellan loser och looser. Anna B är en loser ja, men många i den här tråden som vill häckla är på samma nivå språkmässigt.
Citera
2021-09-11, 23:20
Medlem
kennethkarlssons avatar
Våldtäktsmannen hade en live häromkvällen. Då informerade han tittarna om sina diagnoser. Han berättade att han hade två diagnoser: ADHD och en diagnos pga att han var prematur som var en förkortning på tre bokstäver. R var en av bokstäverna och det stod för retarderad. Jag lyssnade inte så noga så jag minns inte de andra två bokstäverna.Sedan sa han även att han även misstänkte en tredje diagnos, borderline…
Citera
2021-09-11, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadlyspawn
Och där har vi ännu en som inte fattar skillnaden mellan loser och looser. Anna B är en loser ja, men många i den här tråden som vill häckla är på samma nivå språkmässigt.
Vet exakt skillnaden ,besserwisser. Missade ett o, skulle stå loooser….du vet uuuutdraaaaget.

Visste inte att detta var ett forum för språkpoliser btw.
Senast redigerad av Nickolito 2021-09-11 kl. 23:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in