Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-11, 23:56
Eftermiddagen Live finns sparad på insta. Än så länge.

Anna var fortfarande så mätt efter sin lunch med sonen … att hon nu bara åt ”barngodis” i form av salta snacks med en krokodil på påsen och bärdryck med sugrör. Att inte äta nåt alls om man är sådär mätt är tydligen inget alternativ.
Citera
2021-09-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Va-hon och A…? Lite så faktiskt, tror att ev framtida flickvänner får det tufft med mommy dearest. Ingen kan ersätta henne, för i hennes (Robertos och barnens) värld är hon #1. Lukas jagade hon väl mer eller mindre iväg också.
Att få Anna som svärmor , farmor eller mormor till kommande barn är det värsta man kan råka ut för. Det är verkligen en svärmor från helvetet som skulle lägga sig i allt.
Senast redigerad av Muminflickan 2021-09-12 kl. 00:06.
Citera
2021-09-12, 00:04
Medlem
Undrar hur dåligt Anna egentligen skulle må över sig själv om hon plötsligt på något sätt utvecklade självinsikt. Gissar på självmord.
Citera
2021-09-12, 00:07
Medlem
Jag håller absolut inte med om att barnen borde ha tagits ifrån Anna.
De verkar ha en väldigt fin sammanhållning i familjen och skyddar verkligen varandra och backar upp iallafall i sociala medier. Sen kanske allt inte ska backas upp men det får man ju ändå ge dem att de är kärleksfulla mot varandra.

En liten kärleksfull puss på munnen är ingen grej i mina ögon. Ett par glas innanför västen och lite spex inför kameran på en fest för morsan då kunde jag allt ge både henne och farsan en puss utan att det blev incest-festival utav det hela.
Citera
2021-09-12, 00:26
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Eftermiddagen Live finns sparad på insta. Än så länge.

Anna var fortfarande så mätt efter sin lunch med sonen … att hon nu bara åt ”barngodis” i form av salta snacks med en krokodil på påsen och bärdryck med sugrör. Att inte äta nåt alls om man är sådär mätt är tydligen inget alternativ.
Hon pratar även om att hon inte tänkt laga nån mat utan de skulle bara äta snacks och glass och chips och ostar och sånt … och förtydligade ”jag kommer att ställa fram väldigt mycket men äta väldigt lite”.

Hon pratade även om ett troll som spelar in och sparar hennes lives och att detta troll var inne just då. Någon tyckte att hon skulle hänga ut trollet men det sa Anna nej till. Med tanke på att hon ju inte har några som helst skrupler mot att hänga ut folk hon tycker är dum så är det mest ett tecken på att hon inte alls har koll på vem det är.
Citera
2021-09-12, 00:27
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capernic
De verkar ha en väldigt fin sammanhållning i familjen och skyddar verkligen varandra och backar upp iallafall i sociala medier. Sen kanske allt inte ska backas upp men det får man ju ändå ge dem att de är kärleksfulla mot varandra.
Utåt visas en bild familjen vill att vi ska se men vi har också sett och hört hur det bråkas bakom kulisserna. Se bara hur Annas vänner försvinner en efter en.

Kärleksfulla? Osar svavel i det huset. Och med den fantastiska sammanhållningen som du kallar det skulle inte Anna sitta och grina i live efter live och gång på gång ta upp det där med självmord.
Som sagt - fasaden och verkligheten passar inte ihop.
Citera
2021-09-12, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capernic

En liten kärleksfull puss på munnen är ingen grej i mina ögon. Ett par glas innanför västen och lite spex inför kameran på en fest för morsan då kunde jag allt ge både henne och farsan en puss utan att det blev incest-festival utav det hela.

Såg det nu när jag kom hem-han pussade henne på kinden så det var väl inte så farligt nej.

Ett av problemen verkar vara att hon för över sina konflikter på barnen och låter dem delta i hennes personliga (ofta inbillade) kontroverser de inte borde behöva ta del i. Människor kommer in i deras liv, höjs till skyarna ett tag och försvinner sen när mamma gjort sig ovän med dem.

Barnens (barn kan ha svårt att bryta sig loss) huvuduppgift blir att försvara henne och barn i vissa dysfuktionella familjer tillåts ofta inte att bilda nära känslomässiga band med människor utanför familjen. Det orsakar svartsjuka. Hennes fiender ska vara deras och hade Anna faktiskt brutit med tex My hade hon inte låtit tex F få fortsätta ha kontakt med My. Det kan jag lova. Jag tvivlar på att de tillåts ha kontakt med Annas syster heller, även om de skulle vilja.

I en familj med vissa typer av dynamik blir det lätt sektliknande och barnens huvuduppgift blir att skydda och försvara föräldern/familjesekten samt visa offentligt hur lojala de är mot denne-de får ingen riktig egen identitet. Utåt kan det se fint och sammanhållet ut men skenet kan verkligen bedra. Stockholmssyndromet är en rätt bra liknelse. Tror inte det är en sunt sammanhållen familj utan en som hålls ihop av rädsla för Annas utbrott. Varför var hon annars så rädd att familjen skulle tycka det var skönt att slippa henne när hon deltog i BLVIP?
Varför hotar hon annars Roberto med ett helvete om han lämnar henne?
Senast redigerad av Omniman 2021-09-12 kl. 01:12.
Citera
2021-09-12, 00:53
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Hon pratar även om att hon inte tänkt laga nån mat utan de skulle bara äta snacks och glass och chips och ostar och sånt … och förtydligade ”jag kommer att ställa fram väldigt mycket men äta väldigt lite”.

Hon pratade även om ett troll som spelar in och sparar hennes lives och att detta troll var inne just då. Någon tyckte att hon skulle hänga ut trollet men det sa Anna nej till. Med tanke på att hon ju inte har några som helst skrupler mot att hänga ut folk hon tycker är dum så är det mest ett tecken på att hon inte alls har koll på vem det är.

Mannen kommer hem, Anna förvarnar sina tittare om att han inte alltid är på humör för att säga hej i liven. Han säger sen nej … och får då höra av sin fru att han är otrevlig. Jösses.

Mannen tar tydligen en bit tårta när han kommer hem. Anna av alla människor ifrågasätter om han verkligen ska äta det.
Citera
2021-09-12, 01:20
Medlem
Citat:
Va-hon och A…? Lite så faktiskt, tror att ev framtida flickvänner får det tufft med mommy dearest. Ingen kan ersätta henne, för i hennes (Robertos och barnens) värld är hon #1. Lukas jagade hon väl mer eller mindre iväg också.
https://postimg.cc/GH4yG5X1

Det var åt det hållet jag tänkte. De är så otäcka att jag tänker saker jag inte vill sätta på pränt men hoppas att alla eventuella flickor och kvinnor klarar sig.

Hennes hand på hans nacke och hur de sträcker halsarna får dem att se ut som ett mycket förälskat par. Vilket inte skadar någon annan men det är en bisarr mor och vuxen sonbild.
Citera
2021-09-12, 01:39
Medlem
Citat:
korta kvinnor får oftare kejsarsnitt pga bäckeninnermåttet oftare är smalare på dem. Varför han togs ut tidigare vet jag dock inte, men nån annan kanske gör.

Anna var otroligt fet vid den tiden och då handlar det ju om en riskgraviditet. Men vet ju så klart inte sanningen om Annas grav+förl. Har sett att hon skrivit att hon har hjälpt sin son jättemycket med resurser i skolan och så, och är det sant så var ju det jättebra. Nu när han är vuxen så borde Anna vägleda honom mer, men hon verkar ju inte förstå vad som är normalt eller inte så det blir ju svårt.

Om man är hemma hela tiden så har man ju all möjlighet att sätta sig in i barns utveckling genom att läsa böcker som finns på biblioteket om man inte vill köpa, så att man förstår var problemen sitter. Man kan då också kontakta vården för att få vägledning på vad man ska göra för att hjälpa sitt barn. Sånt måste ju skräddarsys och om man är hemma hela tiden så har man ju möjlighet att hjälpa sitt barn. Och det gäller ju även nu, som mamma skulle man inte känna att det var försent att förstå även om ens barn är vuxet.
Citera
2021-09-12, 03:20
Citat:
Ursprungligen postat av kennethkarlsson
Våldtäktsmannen hade en live häromkvällen. Då informerade han tittarna om sina diagnoser. Han berättade att han hade två diagnoser: ADHD och en diagnos pga att han var prematur som var en förkortning på tre bokstäver. R var en av bokstäverna och det stod för retarderad. Jag lyssnade inte så noga så jag minns inte de andra två bokstäverna.Sedan sa han även att han även misstänkte en tredje diagnos, borderline…
Jag hörde det, MMR, vilket står för mild mental retardation, lindrigt förståndshandikapp på ren svenska.
Sorgligt.
Citera
2021-09-12, 07:19
Medlem
kennethkarlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag hörde det, MMR, vilket står för mild mental retardation, lindrigt förståndshandikapp på ren svenska.
Sorgligt.
Detta får mig att ponera. Tänk om den hulda moderns hjälp under hans uppväxt varit att se till att han inte fick vad han behövde utifrån sina förutsättningar. Han har ju ett misslyckande bakom sig i skolan.Han kanske hade behövt särskola och därefter Samhall? Istället för ordinarie skola? Tror det går en IQ-gräns vid 70 för att få gå i vanlig skola. Undrar vad våldtäktsmannen uppnår? Sanningen om honom och hans problematik har vi ju inte fått av den hulda modern, utan honom. Tror hon skulle bli galen om hon visste hur han river hennes fasad om hur lyckade och normala de är i familjen. Tror faktiskt att hennes hjälp under hans uppväxt har bestått i att dölja hans handikapp för att få in honom i vanlig skola. Lyssnar man på våldtäktsmannens livande får man svar på många frågor som spekuleras om här i tråden. När han livade vid detta tillfälle hade han split vision mot dörren hela tiden, så ingen i familjen kom på vad han gjorde. Det är ju inte första gången vi får höra sanningen från honom. Lägenheten i Spanien avslöjade han ju som farfars och hulda modern blev då tokig och kom med en sjuk bortförklaring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in