Citat:
Ursprungligen postat av
Capernic
Jag håller absolut inte med om att barnen borde ha tagits ifrån Anna.
De verkar ha en väldigt fin sammanhållning i familjen och skyddar verkligen varandra och backar upp iallafall i sociala medier. Sen kanske allt inte ska backas upp men det får man ju ändå ge dem att de är kärleksfulla mot varandra.
En liten kärleksfull puss på munnen är ingen grej i mina ögon. Ett par glas innanför västen och lite spex inför kameran på en fest för morsan då kunde jag allt ge både henne och farsan en puss utan att det blev incest-festival utav det hela.
Såg det nu när jag kom hem-han pussade henne på kinden så det var väl inte så farligt nej.
Ett av problemen verkar vara att hon för över sina konflikter på barnen och låter dem delta i hennes personliga (ofta inbillade) kontroverser de inte borde behöva ta del i. Människor kommer in i deras liv, höjs till skyarna ett tag och försvinner sen när mamma gjort sig ovän med dem.
Barnens (barn kan ha svårt att bryta sig loss) huvuduppgift blir att försvara henne och barn i vissa dysfuktionella familjer tillåts ofta inte att bilda nära känslomässiga band med människor utanför familjen. Det orsakar svartsjuka. Hennes fiender ska vara deras och hade Anna faktiskt brutit med tex My hade hon inte låtit tex F få fortsätta ha kontakt med My. Det kan jag lova. Jag tvivlar på att de tillåts ha kontakt med Annas syster heller, även om de skulle vilja.
I en familj med vissa typer av dynamik blir det lätt sektliknande och barnens huvuduppgift blir att skydda och försvara föräldern/familjesekten samt visa offentligt hur lojala de är mot denne-de får ingen riktig egen identitet. Utåt kan det se fint och sammanhållet ut men skenet kan verkligen bedra. Stockholmssyndromet är en rätt bra liknelse. Tror inte det är en sunt sammanhållen familj utan en som hålls ihop av rädsla för Annas utbrott. Varför var hon annars så rädd att familjen skulle tycka det var skönt att slippa henne när hon deltog i BLVIP?
Varför hotar hon annars Roberto med ett helvete om han lämnar henne?