2017-01-27, 10:31
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av touchtoes
Ett par sanningens ord

Jag tror att A.B är utgången av en person som under en hel livstid inte fått stöd för sin(a) neuropsykiatrisk(a) funktionsnedsättning(ar).

Hon snackar hela tiden om att hon är en "känslomänniska", men hennes reaktioner och hennes beteende är så utomjordiskt oproportionerligt sett till varenda situation. Den här typen av utspel hon sysslar med kan omöjligen klassas som normalt.

Jag känner personer med både ADHD, Asperger, Borderline m fl. Träffar även en hel del, både diagnostiserade och odiagnostiserade genom mitt arbete, även om jag inte specifikt jobbar inom psykiatrin.

I vilket fall så handlar det om att varje enskild person måste ta ansvar för sitt eget beteende. Detta gör inte Tunnan, utan hon anser alltid allt är andras fel och att hon är förfördelad. De flesta personer med liknande problem som Tunnan har antingen lärt sig själva eller fått hjälp att lära sig att förstå att världen inte kretsar kring dem. De flesta med så allvarlig ps-problematik som Tunnan brukar förr eller senare förstå att de behöver söka hjälp för sitt beteende då ingen orkar med att umgås med dem.

Tunnan är dock ett typexempel på en individ som kan komma att sitta nergången i sitt nergångna hem utan el och värme p g a att allt är alla andras fel och ingen orkar med henne.
Citera
2017-01-27, 13:38
Medlem
Zezzys avatar
Anna ska jobba imorgon!
http://imgur.com/a/kCDyt
Citera
2017-01-27, 13:55
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezzy
Anna ska jobba imorgon!
30 min konsert på ett Harrys klockan 01.00.

Frågan är om det blir playback eller singback, samt huruvida det blir ABC i en 30 min lång extended version eller om hon trycker in några fler av alla sina superhits.

Denna lördagen får vi besök av schlagerdrottningen Anna Book som ger oss 30min kärlek live!

Vi ses lördagen den 28 Januari på Harrys i Helsingborg
Öppet: 23-04 Anna Book går på ca 01.00

https://www.facebook.com/schlagerklu...e=3&permPage=1
Citera
2017-01-27, 14:12
Medlem
Scarabeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnojouren
Är det inte lite oschysst att ge någon en medicinsk diagnos här på internet?

Jag skulle inte göra det! Om jag inte var beredd att bli allvarligt skadad!

Det bör du ha i åtanke!

Och jag skojar inte för fem öre.

Det som sägs på internet kommer sannerligen ut i det verkliga livet! Det kommer du bli varse!

Nån gång i närmaste framtiden kommer du bli huggen bakifrån med en bredbladig kniv!

Just därför du hade elaka åsikter om Anna Book! Bör jag bry mig? Nje.. inte så värst!
oj oj oj, här hotar vi en fellow flashbackare ser jag.
Kan spekulera i diagnoser på dig också så du får två av oss att sätta en bredbladig kniv i ryggen på lilla vän.

OnT är det någon som sett om Minigrisen uttalat sig nånstans om folks reaktioner efter programmet?
Citera
2017-01-27, 15:01
Medlem
Tagelapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Det är ju helt olika produktioner. Arga Snickaren är ju mer likt produktioner som Lyxfällan, handlar om att göra ner folk till viss del (läs: så mycket som möjligt) Så jag tror nog att Arga Snickaren produktionen får stå för inköp och arbete fullt ut. Dessutom tror jag att de hjälper har sökt till A.S mycket p g a att pengarna är slut. Och när det gäller Tunnan så är jag rätt säker på att hon inte har råd att köpa kyl, frys, tvätt-, diskmaskin, torktumlare i a f inte på en gång.

Jag såg i ett klipp en glimt av hennes gamla kyl eller frys och tyckte mig se att det var ett billighetsmärke typ Majutsi eller vad de nu heter. Dessutom passade de inte i hålet i köket utan var stort glapp upp till överskåp. Troligen en gång i tiden köpt det billigaste möjliga. Nu tycker jag absolut det är helt okej att köpa billiga vitvaror om man så måste eller till och med vill. Men att vara så OTACKSAM som hon är för allt hon fått GRATIS tycker jag är för jävligt! Och jag kan sätta min röv på att alla maskiner hon fått funkar. Finns jättemånga där ute som skulle vara otroligt tacksamma för bara EN grej. Så hon är väl förtjänt av all skit hon får och fått!!

Om tanten nu fått allting gratis så är det väl så att hon ska skatta för gåvan. Undrar om någon tipsat skattemyndigheterna om offerkoftans gratisgrejer. Det är ju så noga annars att bloggare skattar när de blir sponsrade.
F ö är hon en bedrövlig människa.
Citera
2017-01-27, 15:11
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa
Om tanten nu fått allting gratis så är det väl så att hon ska skatta för gåvan. Undrar om någon tipsat skattemyndigheterna om offerkoftans gratisgrejer. Det är ju så noga annars att bloggare skattar när de blir sponsrade.

Självfallet åker hon eller hennes man på att betala skatt för arbete och produkter. Vet inte om produktionen informerade Booken om det. Om inte, har vi nog en ny gråtsejour att se fram mot
Citera
2017-01-27, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezzy
Anna ska jobba imorgon!

95% av svenskarna är irriterade på Anna och nu ska hon alltså möta några fulla personer som inte alls kommer hålla tyst om de senaste händelserna. Grattis Anna och OJ vad jag vill va en fluga på väggen på Harrys i Hbg imorgon kväll!

Hoppas på konfetti med chiliexplosion!
Citera
2017-01-27, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whothefuckisyou
Ahahahahah!
Camilla (som driver Bloggbevakning) svarade så här när hon fick reda på att Anna kallat henne för en Mother fucker på Periscope.

Anna fick frågan på periscope om Bloggbevakning och först sa hon att hon inte visste vad det var men hon tyckte det var konstigt att de skrev om henne som inte bloggar och vilken konstig ”mother fucker” som skrev om henne och att hon (dvs Camilla) får kalla henne precis vad hon vill och att hon hoppas att hon (Camilla igen) får en man och barn som älskar henne riktigt mycket precis som Anna har. Så för att inte veta vad Bloggbevakning är så verkar hon veta väldigt mycket om Camilla och Bloggbevakning… 😀
Bloggbevakning skriver:
25 Jan 2017 kl. 20:37 (Redigera)
Naaaw! Boken! Din gullunge!
Like45

Det live chattades för fullt där inne under Arga Snickaren. Så jävla underhållande..

http://blogg.ng.se/bloggbevakning/20...little-picture

(Redigera) ?

Förstår inte vad du vill ha sagt med detta? Vad är märkvärdigt? Att Anna kallat någon för mother fucker, so what? Gör hon inte det dagligen?

Och att någon på bloggbevakning eller någon Camilla har svarat på en kommentar som någon random skrivit på den sidan. Vad har det med den här tråden att göra?
Citera
2017-01-27, 19:27
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvinnojouren
Är det inte lite oschysst att ge någon en medicinsk diagnos här på internet?

Jag skulle inte göra det! Om jag inte var beredd att bli allvarligt skadad!

Det bör du ha i åtanke!

Och jag skojar inte för fem öre.

Det som sägs på internet kommer sannerligen ut i det verkliga livet! Det kommer du bli varse!

Nån gång i närmaste framtiden kommer du bli huggen bakifrån med en bredbladig kniv!

Just därför du hade elaka åsikter om Anna Book! Bör jag bry mig? Nje.. inte så värst!

Du verkar bry dig. En sak är i a f helt säker, och den är att du är svårt störd. Bryr mig dock inte ett dyft om det du skriver ditt lilla troll.
Tunnan är fett otacksam i alla fall. Sen tycker jag ändå lite synd om henne eftersom hon uppenbarligen aldrig lär sig. Tror att hon ska få hejarop för att hon fått en lös list som vilken klåpare som helst kan sätta fast. Om det mot all förmodan vore fel på vitvarorna, vad sägs om att kontakta leverantören? Ett års full garanti. Tror för övrigt fortfarande att det inte är fel på någon vara, utan snarare på användarna. Att alla alla vitvaror krånglar, vilket hon påstår, tror jag inte för en sekund på.

Citat:
Ursprungligen postat av Scarabeo
oj oj oj, här hotar vi en fellow flashbackare ser jag.
Kan spekulera i diagnoser på dig också så du får två av oss att sätta en bredbladig kniv i ryggen på lilla vän.

OnT är det någon som sett om Minigrisen uttalat sig nånstans om folks reaktioner efter programmet?
He he! Finns med all säkerhet en hel hög diagnoser som passar in där!

Citat:
Ursprungligen postat av Tagelapa

Ha ha. Ja kanske någon form av förmånsbeskattning? Nä det tror jag inte är aktuellt, men med tanke på förekommande otacksamhet från Tunnan, så hade det varit på sin plats!
Citera
2017-01-27, 21:34
Medlem
Det kanske blir en dokumentär hur man limmar fast listen ??
Eller hur man läser manualer till tvättmaskin och torktumlaren ??

Vem vet
Citera
2017-01-27, 21:43
Medlem
VanDeKamps avatar
Hon är live just nu på Periscope om någon vill kika.
Citera
2017-01-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Hon är live just nu på Periscope om någon vill kika.

Vad gör hon nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in