2021-09-04, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Man tappar verkligen hakan när man läser hennes repliker till människor som ger t.ex. råd om att testa ett nytt arbete eller påbörja en utbildning.

Hon borde lära sig vad sedvanligt folkvett innebär, och att bemöta människor med respekt och ödmjukhet.

Det enda hon visar är en grav duns av avsmak. Det är osmakligt på alla plan.

Det var stormamman Maritha som lärde henne bete sig så. Stormamman som befann sig rätt långt ner på samhällsstegen själv men som identifierade sig med det fina folket mot all logik, anmälde Anna till en talangjakt och hetsade dottern att ta med kära Mor till de eleganta salongerna så Mor fick köpa pälsar, Mercedes och andra attribut hon förknippade med de fina människorna hon ville tillhöra-för Annas pengar. Den korta tid på åttiotalet hon tjänade lite mer.

Anna har egentligen ett hat mot sig själv och sitt ursprung(inklusive den fege vänstrande pappan som eg inte brydde sig om henne eller Mor)-hon är livrädd att behöva ta ett vanligt jobb/vara ”vanlig” för då har hon svikit Mor och tvingas inse att hon egentligen aldrig tillhört det eleganta folket. Anna är livrädd för att hennes livslögn ska brista, livrädda människor-tillråga på allt med snedvriden syn på sig själva-är ofta inte trevliga eller ödmjuka. Men hennes narcissism skyddar henne mot att ta åt sig av kritik som andra skulle gjort. Istället sporrar den henne i hennes självförsvar.
Senast redigerad av Omniman 2021-09-04 kl. 12:58.
Citera
2021-09-04, 12:47
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Hon är inte riktigt klok!!! Den här typen av svar är väl ett tecken på att hon är psykiskt instabil.
https://postimg.cc/p9Qn3mqN

Carola skriver ett välformulerat inlägg om hur orättvist regeringen hanterar ”publik-frågan” och får debattera med Lena Hallengren. 👍🏼
Märstamorsan hakar på, tar på sig offerkoftan och skriver ett inlägg där hon i stort sett beskyller regeringen för att hon inte får några jobb

Maggan Graf lägger ut bilder på hög med smutstvätt (hennes tvättmaskin gick sönder) och taggar bolaget som hämtar/tvättar.
Märstamorsan lägger ut bilder på hög med smutstvätt (hennes tvättmaskin gick sönder) och taggar bolaget som hämtar/tvättar

Igår la My ut 10 bilder i ett nostalgiskt inlägg
Idag lägger Märstamorsan ut 10 bilder i ett nostalgiskt inlägg

Copy cat med noll fantasi.

Precis så! Lika förutsägbar som dagens väder. Detta om något visar på vem hon är.

Hon tar åt sig och gråter/svär, men vad vet man om hennes nya kommande succé? +300 på en arena????

På riktigt nyfiken och ingen i den branschen gråter över inställda åtaganden gällande Boo*. Tvärtom så blir de efterfrågade artisterna nu dubbelbokade
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-09-04 kl. 12:55.
Citera
2021-09-04, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Angående blockeliblock, mig har hon blockat stegvis och jag har inte sagt ett skit. Inte ens följare.

Hon måste ha ark från alla lives

Samma här. Är inte heller följare och har inte varit inne på hennes lives, men blockeliblockad är jag 😊. Mitt instagramkonto har typ 3 bilder sen hedenhös tid och jag har kanske fem följare. Beror på att jag aldrig använder mej av insta till annat än att kolla runt på konton, inget annat. Det är inte skapat som ett trollkonto för att stalka henne.

Jag tror inte hon råkat blocka mej av misstag. Tror snarare att hon letar efter konton som mina med få följare och bilder och antar att dom är skapade för att trakassera henne. Sjukt beteende i såna fall.
Citera
2021-09-04, 13:05
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbidia
Samma här. Är inte heller följare och har inte varit inne på hennes lives, men blockeliblockad är jag 😊. Mitt instagramkonto har typ 3 bilder sen hedenhös tid och jag har kanske fem följare. Beror på att jag aldrig använder mej av insta till annat än att kolla runt på konton, inget annat. Det är inte skapat som ett trollkonto för att stalka henne.

Jag tror inte hon råkat blocka mej av misstag. Tror snarare att hon letar efter konton som mina med få följare och bilder och antar att dom är skapade för att trakassera henne. Sjukt beteende i såna fall.

Kanske blir varnad för detta, men mitt konto lever och har följare 🙂. Inte heller ett negativt konto för jag följer inte kändisar 🙂. Kanske gjort något fel som inte följde henne och ändå kollade på lives? På riktigt så är det scary att gilla henne på riktigt, wooops så är du på shitlist.

Känns ändå relevant med en diskussion om hur och varför hon blockar varje dag 😉

Älskar kommentaren ”JAG gillar att fota” och sen bara bilder på sig själv 😂✊
Senast redigerad av Fabriksbyggnad 2021-09-04 kl. 13:17.
Citera
2021-09-04, 13:19
Medlem
Fp
Senast redigerad av Muminflickan 2021-09-04 kl. 13:50.
Citera
2021-09-04, 13:24
Medlem
Citat:
Kanske blir varnad för detta, men mitt konto lever och har följare 🙂. Inte heller ett negativt konto för jag följer inte kändisar 🙂. Kanske gjort något fel som inte följde henne och ändå kollade på lives? På riktigt så är det scary att gilla henne på riktigt, wooops så är du på shitlist.

Känns ändå relevant med en diskussion om hur och varför hon blockar varje dag 😉

Älskar kommentaren ”JAG gillar att fota” och sen bara bilder på sig själv 😂✊

Jag följer inte, bara kollar bilder och stories och jag skulle aldrig våga gå in på hennes lives för då ser hon att man är inne och då blir man blockad av olika anledningar, man följer fel personer , har för få följare, inte har foton. Jag blev blockad förut för att jag tackade nej till hennes live den dagen när jag hade annat att göra.
Senast redigerad av Muminflickan 2021-09-04 kl. 13:49.
Citera
2021-09-04, 14:04
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Precis så! Lika förutsägbar som dagens väder. Detta om något visar på vem hon är.

Hon tar åt sig och gråter/svär, men vad vet man om hennes nya kommande succé? +300 på en arena????

På riktigt nyfiken och ingen i den branschen gråter över inställda åtaganden gällande Boo*. Tvärtom så blir de efterfrågade artisterna nu dubbelbokade
Tänk vad festligt det skulle vara om man/någon skulle boka Tunna Book att framträda.
Hon skulle få uppträda på ett ställe där Anna själv var det enda som drog publik.
På en plats där publiken måste köpa biljetter och måste söka sig till "evenemanget" själva.
Alltså inte Ålands/Finlands-färja, där folk inte kan fly och inte har annat val än att titta på när Anna sjunger Karaoke.
Inte Skansen, där hon skulle åka snålskjuts på andra medverkande artister. Där tanterna och LSSarna i publiken klappar åt ALLT!
Inte GEKÅS som betalar för 30 minuters "åttiotalsnostalgi" med lunchkuponger, där Anna framträder med Conny och Ola-Morgan.
Iklädda hawaiiskjortor framför pruttfulla partnerbytarpensionärer och hålögda småbarnsföräldrar på strumpavdelningen.
(Samtidigt som de marknadsför GEKÅS nya fäbokorv som har en bild av Anna och Connymorganola i folkdräkter på etiketten)

Ett helt eget evenemang alltså.
Hur många svenskar skulle skiljas från 250 kr för att köpa en biljett, för att höra Anna kvida falskt?
150 spänn skulle inte göra någon skillnad. Inte 50 spänn heller.

Nu kommer vissa ironiskt bröla "Jag skulle lätt betala för att se Tunnan, höhö!".
Några skulle helt säkert skulle köpa biljetterna som ett garv. Det står sång på biljetten, men egentligen går de på cirkus..
Hur många skulle dyka upp förutom dessa?
Kommer vinboxtanterna från hennes lajv att dyka upp? My?
Vem skulle betala? 12 personer i publiken?

En annan fråga.. Vad skulle hon göra på scenen?
Sjunga sina "hits"?
Det är ju avklarat på under fem minuter? Sen då?
Ska hon vara gränslös och berätta om sin kropp igen, eller ICA Maxi?
Tvättmaskinen, grannarna och löpbandet i Suckunge?
Visa ett bildband med foton hon tagit på mat hon har ätit? Fast bara halva!!
Intimt och känsligt med liten publik och dämpad belysning?

Sen funkar inte längre lolita-texten till ABC för Anna.
När den kommer ur munnen på en äldre, kraftigt överviktig och neurotisk fd barnartist låter den sinnessjuk och skrämmande.
Nästan hotfull. Tänk att bli stalkad av Anna på det viset.. Det vill man ju inte?!

"Artist" är inte rätt etikett på Anna. Lolcow är faktiskt den enda applicerbara om man inte skriver fd- först.
Eller ja, "arbetslös", "tragisk" och sånt finns ju.. Men om vi tänker artisteri och media.
Hon är oavsiktligt underhållande, särskilt för den generation som en gång såg henne på barn-tv.
Människors intresse för henne beror på helt andra saker än hon själv tror.
Hon HAR defakto fans.
Eller iaf en stor skara följare som med skräckblandad förtjusning följer hennes levnadsklåperi.
Det oavsiktligt komiska är den högsta formen av komedi.
Senast redigerad av HateWreck 2021-09-04 kl. 14:11.
Citera
2021-09-04, 14:08
Medlem
Följt Anna. Sett lives. Aldrig nånsin varit taskig men blockades plötsligt. Få bilder och inga följare på mitt konto, jag följer däremot vitt skilda konton. Upptäckte Antonios "❤❤❤" på en post hos Anna. Öppet konto. Blev nyfiken. Klickade på följa. Då blockades jag direkt. Kanske vill han bara ha "riktiga" vänner.
https://instagram.com/antonio.lopez....dium=copy_link
Jag har iaf inte gjort något elakt för att blockas. Tvärt om har jag tyckt synd om Anna pga online-mobbning. Lika bra att inte se, jag mår lite dåligt av det.
Citera
2021-09-04, 14:16
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjackad
Följt Anna. Sett lives. Aldrig nånsin varit taskig men blockades plötsligt. Få bilder och inga följare på mitt konto, jag följer däremot vitt skilda konton. Upptäckte Antonios "❤❤❤" på en post hos Anna. Öppet konto. Blev nyfiken. Klickade på följa. Då blockades jag direkt. Kanske vill han bara ha "riktiga" vänner.
Jag har iaf inte gjort något elakt för att blockas. Tvärt om har jag tyckt synd om Anna pga online-mobbning. Lika bra att inte se, jag mår lite dåligt av det.

Finns något som heter orsak och verkan. Hon har ett val att bete sig snällt men river som en ilsken hund på strupar. Ofta strupar på snälla hundar. Gillar inte heller mobbing på nätet eller någonstans öht. Fru B är bra på att göra sig illa omtyckt, kanske är det lögner… självgodhet eller bara hennes person?

Hon gör många fina inlägg och lives där man faktiskt tycker om henne.
Citera
2021-09-04, 14:45
Medlem
Citat:

Brrr fy han är väldigt lik Anna, ser också ut som han använder filter på sin inspelning och foton.. ja vad annars 😉.
Äpplet faller inte långt, som man säger.
Citera
2021-09-04, 14:54
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Har grabben opererat sig? När han var med i Arga Snickaren och sorterade sopor med sin mamma hade han ingen haka utan avsaknaden av densamma var påtaglig.

Nu däremot, i din instagramlänk, var den väldigt synlig. Den stack ut. I dubbel bemärkelse. Och så nåt löjligt getskägg därtill, kanske för att dölja operationsärr efter utbyggnaden.

Är det detta som folk skojar om när de nämnt nåt om gossen och bygget av ett Attefallshus tidigare i tråden?
Senast redigerad av DoktorNo 2021-09-04 kl. 15:03.
Citera
2021-09-04, 14:57
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Det här är redan tidigare länkat och diskuterat i tråden men det visar tydligt på vilken usel artist Anna Book är:

https://youtu.be/OZikwwfZTuA

Aha, vid 0:32 ser man att redan där har hon det där ticset, att blinka med ena ögat i tid och otid.

Förövrigt låter det inte bra nej, tänker också på nåt slags halvdant finlandsfärja-uppträdande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in