[quote=Pripps3.5] Anna har länge varit en persona non grata för mig. Intresset för henne som nu väckts från mig, handlar om hennes eget agerande, när jag sett hur hon är på periscop samt instagram (har aldrig lagt en kommentar där själv). Hon påstår att hon behandlar andra såsom hon själv vill bli behandlad. Det blir hon nu, av mig och många andra. Hon blockar folk hon inte gillar, och de gör detsamma mot henne genom att ge svar på tal på de forum där hon inte kan styra. Tragiskt och patetiskt från båda sidor, javisst. Men fullt naturligt, då även vi måste få vara "härligt känslosamma", precis som Anna.[/QUOTE ]
Haha touché, där fick du mig allt.

Klart ni ska få uttrycka er ilska precis som Anna gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pripps3.5
Hon är inte känslig på ett bra sätt, hon är EGOKÄNSLIG, och helt utan respekt för andra, inte ens sin egen familj, som hon säger sig älska så mycket. Tror du att det är bra för barn att bli uthängda i sociala medier, såsom hon gör med sina egna barn?
Nej, det tror jag inte alls är bra. Men jag är inte här för att försvara henne så jag ser inte riktigt vad det har med saken att göra. Det enda jag ville få fram var att jag gillar hennes syn på känslor och att man kan uttrycka sådana utan att för den sakens skull vara en känslig person. Det betyder inte att jag måste stå till svars för allt som hon någonsin sagt och gjort.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aigis
Allt är inte så svart eller vitt som du verkar tro. Hon behöver inte hålla sig undan på nåt sätt eller vis. Det finns inga paparazzi som jagar Anna dagarna i ända. En överväldigande majoritet av gångerna Anna gråter ut så är det hon som ringt upp kvällspressen och när det inte är det så behöver hon inte kommentera ett skit. Ingen kan tvinga henne.
Så det är medias jobb att skydda Anna och vårt jobb att ständigt ha överseende med att hon beter sig som ett praktarsle gång på gång på gång? Glöm inte att Anna är en jävligt småaktig och bitter människa som inte drar sig för att kalla allt och alla för fuskare bland mycket annat och ständigt höjer sig själv till skyarna. Det går inte att vräka ut hela sitt lögnaktiga liv på torget och sen klaga när folk ser igenom ens bullshit.
Säger inte att det är medias "jobb" att skydda henne, men jag hade helt ärligt önskat att det fanns mer yrkesstolthet hos journalister. De verkar inte dra sig för att skriva precis vad som helst så länge de kan tjäna på det, och av någon märklig anledning verkar folk vara helt okej med det.
Om en tatuerare gör ett hakkors i pannan på en kund som bett om det, så ifrågasätter man tatuerarens yrkesstolthet. Om en politiker tar emot pengar från ett företag som sysslar med smutsiga affärer så ifrågasätter man det också.
Om jag hade varit journalist och en gråtande Anna Book hade ringt upp mig och berättat att Arga Snickaren hade förstört hennes lägenhet. Då hade jag ju grävt lite i det. Sedan när jag kom fram till att Arga Snickaren inte hade gjort något fel, utan det är Anna Book som kanske har missförstått det här med garantier på vitvaror osv, då hade jag nog kunnat se vart en sådan story skulle leda och valt att inte publicera den.
Anna kanske ringer journalisterna i hopp om att uppmärksamma en behandling som hon själv anser är felaktig. Men de fattar ju såklart att det enda som det kommer leda till är att Anna kommer bli både hatad, hånad, utskrattad och att internet kommer börja koka av elaka kommentarer. Inte så trevligt för någon, varken för Anna eller tidningens läsare, men de tjänar en hacka så då är det tydligen helt okej.
Det är det där som stör mig så mycket. Att folk inte bara kan välja att vara bättre än så. I alla fall journalisterna som har en yrkesroll att ta hänsyn till.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aigis
Ja du är nog lite konstig eller åtminstone lite naiv. Du kanske bara inte är insatt i hela Anna Books eskapader?
Har du sett Arga snickaren från igår förresten? Tycker du hennes uppträdande där också är ett utslag av att hon är en känslomänniska?
Du är faktiskt inte den första som kallar mig naiv, kanske är det sån jag är. Får väl leva med det.
Jag har inte sett det avsnittet, bara trailern och så har jag läst vad som skrivits om det i tråden. Till viss del tror jag att det är så. Men håller med om att hon överdriver.
Sen undrar jag hur det funkar med sådana här makeover-program. Det jag har hört är att de bjuder på jobbet men att man måste betala för själva inredningen. Så man ger produktionen en budget som de får röra sig med. För lagen hindrar dem på något vis från att ge bort inredning hur som helst.
Vet inte om det faktiskt är så, men i så fall skulle ju det kanske förklara hennes missnöje en aning bättre. Hon kanske även har skrivit på något kontrakt som hindrar henne från att ta upp detaljer om betalningen i media.