2021-08-31, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
En klubba, trodde inte inläggen om den sjuka dottern kunde bli mer galna 😂😂😂

Fast egentligen är det skrämmande!
Jag håller med , det blir bara värre och värre. Anna skall vänta i bilen i pandemitider. Är man 19 år skall man gå själv till provtagning om man inte har något funktionshinder. Dessutom låter det helt galet med en klubba , det är få 19åringar som skulle acceptera att visas upp på Instagram som Vanessa tillåter.
Citera
2021-08-31, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wowbooken
För att få vabba måste man jobba...
För att få vabba måste barnet dessutom var yngre än 12 år.
Citera
2021-08-31, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Japp, den detaljen också... Anna har hoppat över båda
Citera
2021-08-31, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
I normalfallet ja.
Citera
2021-08-31, 15:27
Medlem
Efter sista storyn blir jag rädd på riktigt, vilken morsa gör som hon gör om man inte är allvarligt störd😱 tar med sig klubba till en 19 åring🤣 å lägger ut till allmän beskådan.. hade min morsa gjort nåt liknande hade jag sagt upp all kontakt och skickat henne till psyket😆 man vet inte om man ska skratta eller gråta när det gäller hur dysfunktionellt allt verkar vara😫
Citera
2021-08-31, 15:33
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Lika aktuellt idag, numera hänger hon ut IG konton i brist på vänner..

https://pasteboard.co/Kij4CPWA.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det las ut på IG hos en av de berörda, om jag inte minns fel.
Anna svarade inte på detta, Anna kan ju faktiskt bli tvärtyst och sluta ha kontakt med folk också.
Bråket med Denise Lopez var ju en följetong ett tag, men med hänsyn till Anna, ville inte Dede gå in i detalj vad Anna hade gjort för att få Dede att vilja bryta.
Möjligt att Anna gick in på sina 117 magoperationer igen vid en fest edyl och förstörde återigen en feststämning med sitt gråt, medan omgivningen vred sig av pinsamhet och obehag.

När Anna kommer igång kan hon ju prata i timtal, utan att någon får avbryta.
En Expressenjournalist skrev efter en typ 5 timmars intervju, att den kunde bli mycket längre, den längsta intervjun den journalisten gjort.. med en en rätt obetydlig person..
Brevet las ut på samtliga inblandades instagram.

En anledning till brytningen var att Anna hade stulit från dem alla. Han som heter Pether la ut en text om det på sin blogg (numera borttagen). Han skrev bl.a. "Tror du att jag sliter som ett as för att DU ska ha råd med mina saker". Anna nämndes inte vid namn, men det var helt uppenbart vem det handlade om. T.ex. hade inlägget rubriken "Timmen är slagen!", och det nämndes att alla vänner råkat ut för samma sak.

Anna skyllde allt på att "hon tappade bort sig själv" pga sin morsas död (som hade hänt flera år tidigare).
Citera
2021-08-31, 15:56
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Brevet las ut på samtliga inblandades instagram.

En anledning till brytningen var att Anna hade stulit från dem alla. Han som heter Pether la ut en text om det på sin blogg (numera borttagen). Han skrev bl.a. "Tror du att jag sliter som ett as för att DU ska ha råd med mina saker". Anna nämndes inte vid namn, men det var helt uppenbart vem det handlade om. T.ex. hade inlägget rubriken "Timmen är slagen!", och det nämndes att alla vänner råkat ut för samma sak.

Anna skyllde allt på att "hon tappade bort sig själv" pga sin morsas död (som hade hänt flera år tidigare).

Inget som renderade i en polisanmälan? Jag blir mer och mer ”blown away”, trodde mycket var skvaller utan substans. Men nej, allt är ju sant.

Förstår varför hon så ihärdigt framhäver sin fantastiska personlighet, men det känns ju rätt schizo.

Ja, hon är inte 100 i bollen.
Citera
2021-08-31, 16:38
Moderator
Maviels avatar
Hon är live nu. Vad har hänt med hennes ögonbryn??? Hon är ju inte bra reklam för botox direkt… spock ögonbryn.
Citera
2021-08-31, 16:38
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muskligajattevader
Jamen! Nu är ju Vanessa inget barn

Problemet här är att Anna behandlar henne som ett barn för att tvinga henne att stanna kvar hemma och inte plugga vidare eller ta ett jobb.
Detta trick har man sett förut och alla studier kring fenomenet visar att det är mentalt förödande för alla som utsätts för det eftersom det är så förnedrande. Man använder detta trick tillsammans med att hota med självmord och andra hemskheter för att psykiskt knäcka sin omgivning.
Sektledare utvecklar dessa metoder ytterligare för att ta kontroll över sina medlemmar men i princip går allt ut på att få full kontroll på familje eller sektmedlemmen.
Citera
2021-08-31, 16:42
Medlem
Live igen!
Anna hade ätit så lite så lite och berättar om alla dåliga val hon var på väg att göra i mataffären då hon var hungrig men som hon avstod ifrån. I stället åt hon en halv tortillawrap hemma och blev proppmätt av det. Det viktiga med mat är inte kvantiteten utan kvaliteten! säger hon.
Citera
2021-08-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Problemet här är att Anna behandlar henne som ett barn för att tvinga henne att stanna kvar hemma och inte plugga vidare eller ta ett jobb.
Detta trick har man sett förut och alla studier kring fenomenet visar att det är mentalt förödande för alla som utsätts för det eftersom det är så förnedrande. Man använder detta trick tillsammans med att hota med självmord och andra hemskheter för att psykiskt knäcka sin omgivning.
Sektledare utvecklar dessa metoder ytterligare för att ta kontroll över sina medlemmar men i princip går allt ut på att få full kontroll på familje eller sektmedlemmen.

Narcissistiska föräldrar är just det-som sektledare, och sektledare är i allmänhet nästan alltid narcissister. De isolerar och alienerar sina barn(mammor håller hårdast i döttrarna) och lär dem att omgivningen är fientlig om den ifrågasätter och vill familjens ”sammanhållning” illa. Barnen lär sig tvivla på allt och alla utom sektledaren/föräldern. Främst sig själva.

V behöver faktiskt avprogrammeras genom att komma bort från Anna helt(F med men frågan är om det ens går i hennes fall då det gått så långt). Det här med godisklubban är ren mental misshandel eg(inte kul alls), man kan ju föreställa sig vad V’s kompisar och deras föräldrar tänker nu.
Citera
2021-08-31, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Hon är live nu. Vad har hänt med hennes ögonbryn??? Hon är ju inte bra reklam för botox direkt… spock ögonbryn.
Bild, snälla, för oss som inte kan se ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in