Citat:
Ursprungligen postat av
Brunhilde
Jag tror inte att det är just det som är själva kruxet utan att Fru Book framhåller "barnen" som godhjärtade mönstermedborgare. Det skaver ju trots allt med sanningen och om jag hade varit närstående till någon av dem som blivit utsatt av dessa brottslingar hade hennes beskrivning av dem definitivt känts som a kick in the teeth.
En mor ska såklart alltid stötta sina barn, men det innebär också att ta ansvar för och be om ursäkt när något går fel. En person som istället konstant skyller på offren (minderårigt dessutom) bör såklart inte få några betalda samarbeten. Om så ändå sker får nog dock både Fru Book och företag acceptera att frågor angående dessa verkligt allvarliga brott ständigt kommer att ställas och att presumtiva kunder drar sig ur.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nicita
Det kanske hade varit relevanta frågor i ett debattprogram som handlar om det ämnet. Nu är ju detta en live, för hennes fans. Småprat om olika saker. CL har inte själv kommenterat Annas inlägg och jag tror faktiskt att CL är mer än kapabel att föra sin egen talan, så även Annas man. Som sagt, jag har sett flera av Annas lives och hade det inte varit för trollen, som häcklar, hånar och provocerar. Så tror jag att både hon och dom som gillar henne, hade haft det väldigt trevligt. Tycker att gruppdynamik är väldigt intressant och den är väldigt tydlig i denna tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gigant_Superman
Den "utbyggda sommarstugan" får hon lätt 6 miljoner för idag.
Varför ska hon tacka ja till skitjobb som inte ger bra betalt och sänka sitt marknadsvärde. Nåt hon kan är väl att marknadsföra sig. Skulle hon i panik gigga säg för 25-30 000 per spelning är det INGEN som betalar 125-150 000 per gig sen. Handlar om marknsdsvärde och sälja sig vid rätt tillfälle.
Ta Porsche t.ex alltid varit exklusiv med de ville bli exklusivare. De höjde nybilspriset med 20-30 % för några år sedan men säljer lika mkt bilar idag.
Ingen människa går väl hemma och lallar hela dagarna när de andra är borta. Tror hon skriver en del musik nu eftersom hon är hemma hela dagarna.
Läs tidigare vem som skrev först i tråden om vem som blir nästa allsångsledare på Skansen. Hon verkar vara en sån som vill berätta, men hon vet hon får kicken direkt av produktionsbolaget ifall hon yppar nåt.
Skulle gissa hon blivit erbjuden ca 2 miljoner per säsong, dock bara min uppskattning kan nog diffa 200 k upp eller ner första säsongen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Omniman
Hon är 50 och ökänd sedan åttiotalet-det finns mängder med mer begåvade unga artister utan hennes usla rykte. Att sen inte betala sin agent det hon var skyldig honom gjorde henne ännu mer ökänd och dessutom umgås han med flera av hennes fd vänner. Huset är inte heller hennes utan gubbens och belånat på dessutom(detta har andra i tråden bra koll på vet jag). Hon skrev väl några textrader på plattan Dr Alban producerade 1996 men den sålde knappt-i övrigt har hon skrivit noll och intet. Hon är inte kreativ alls, bara besatt av sin självbild och ego. Hon går hemma och lallar för att hon fortfarande väntar på sitt genombrott som aldrig kommer och skulle få gå igenom komvux för att ens få en vanlig yrkesutbildning. Att sjunga med unga artisters låtar i lives och tagga Idoldeltagare medan hon filmar TVn kommer inte ge henne några jobb, men det kommer hon nog aldrig kunna ta in. Trolla på, det är faktiskt genuint underhållande

Citat:
Ursprungligen postat av
fardtjansten
Nu måste ni nyansera bilden av Anna, hon gör väl så gott hon kan med det hon har att använda i livet.
A: ABC
B: Book
C: Case closed
Om ni fick en önskan för Anna så hon kan återupptaga artisteriet, vem skulle hon då samarbeta med ?
TV produktion är nog uteslutet, hur är det med Harrys kan dom tänkas anlita henne?
Eller vänta nu Camilla Läckberg har ju något på gång platsar hertiginnan i den produktionen?
I övrigt så måste ni nog förstå att hon har ett handikapp, nej inte i golf utan mentalt, så hjälp henne med goda råd och tips i stället för att förnedra henne.
Det ända jag håller med om är att halmpyntet är den sämsta man hon kan ha, han borde kört kärringen till psyket, och sedan levt gott.
Jag tror inte att det handlar så mycket om hat eller mobbing, mera om lyteskomik i detta fall.
Att så många retar sig på Anna, kommenterar i denna tråd och/eller finner den underhållande på något sätt har en hel del att göra med Annas förmåga att skapa rubriker åt sig själv på sämsta tänkbara sätt.
Jämför denna tråd med tråden om Kicki Danielsson.
I början fick Kicki mycket skit för hur hon såg ut och för sitt trassliga liv. Men med tiden har detta förändrats. Genom sin ärlighet har Kicki fått mer sympati och respekt ju längre tiden gått.
När det gäller barnens beteende så borde Anna ha låtit bli att försvara deras kriminella handlingar, skylla på offren och kalla de som tar offrens parti för "smuts". Det hade varit bättre om hon helt enkelt legat lågt och hållit tyst. Eller förklarat att "ja, jag älskar mina barn men jag vet att de gjort fel".
Annas olika eskapader i "förnedrings-TV", hennes ständiga bråk med vänner, managers, skivbolag, arrangörer och allt vad det nu heter har väl också bidragit till att göra henne till en komisk figur i mångas ögon. Jag medger att jag många gånger själv fått några goda skratt när jag läst denna tråd-även om skratten många gånger har fastnat i halsen då jag ser det tragiska i människans beteende.
Vad gäller hennes ständiga "lajvande" så sänder det ut varningssignaler om att något är fel. Om hon gör detta för att till varje pris vara "kändis" så är hon inne på fel väg.
Förutom den lilla skara märkliga fans som varje dag lovprisar henne i dessa uppträdanden så verkar de flesta vara där för underhållningsvärdet. De vill se något i stil med "Pang I Bygget" eller "Familjen Bundy" och Anna bjuder på det.
Jag känner till många kändisar, halvkändisar och f.d. kändisar som har Facebook-sidor, Instagram-sidor, Twitterkonton o.s.v. Jag följer själv några sådana. Men de är vanliga, normala människor som är glada åt att de är gillade av många eller fortfarande har fans kvar. De lägger ut lite nyheter då och då, någon kommentar om något kommande uppträdande, något album som ska släppas, några turnébilder eller familjebilder och har ett trevligt utbyte med sina fans. De sitter
inte i timmar var och varannan dag och skäller ut folk i direktsändning, pratar sex, leker "megastars" eller sjunger till andras låtar.
Jag tror inte att det bästa rådet till Anna är att "ta ett vanligt jobb och hålla käften". Det skulle aldrig fungera.
I ett samhälle där människor över 40 får det svårare och svårare att få ett alldagligt jobb även om det har utmärkta meriter från tidigare jobb finns det inte en chans att någon skulle anställa Anna. Dessutom har Anna en sådan personlighet att hon förmodligen skulle bli ovän med chefer och vissa av arbetskamraterna väldigt snabbt. Jag tror också det är försent att "göra om" Anna. Svårt att lära gamla hundar sitta, som de säger.
Anna lever för att vara kändis. Men hon har genom sitt beteende gjort sig nästan omöjlig i den bransch där hon vill vara så det blir väldigt svårt med en come-back.
Det hon skulle kunna göra vore om hon gav sig in på någon sorts välgörenhet. Sådant brukar kunna ge positiv PR.
Men då krävs det att hon hittar en seriös organisation som kan tänka sig att anlita henne och att hon dessutom håller en mer "low profile" och är samarbetsvillig. Det är en svår ekvation och frågan är om det skulle fungera för Anna.