2021-06-27, 23:40
Medlem
I dag åt A + make + V & V:s vän frukost ute på balkongen!
Bord med vit duk, flera batteridrivna ljus, blommor och "guldbestick".
Jag kanske minns fel men de har väl aldrig suttit med dukat bord ute på den där balkongen förut?
Konstigt att de valde att sitta där (det såg lite trångt ut), när de har flera rymliga sittgrupper (med och utan tak) ute på sina trädäck.
Inte kan väl det ha något att göra med att PW nyligen har fixat till sin balkong-altan (med sjöutsikt)
och haft både familj och vänner där på trevliga middagar och frukostar?
Citera
2021-06-28, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Fick med lite av vanessas live där hon frågar följarna om vilken låt de ska spela. Någon föreslår Ulf Lundell och när Vanessa ropar högt ut om de ska sätta på nåt med Ulf Lundell skakar Anna nekande på huvudet. ”Nä. Nä” svarar Vanessa tittarna.
Varför bestämmer Anna i Vanessas live om vilken musik som ska spelas samt har Ulf Lundell och Anna haft en beef med varandra?

https://youtu.be/963LjC0vUbc

Men vilket pinsamt beteende. Inte ungdomarna, men tanten.
Citera
2021-06-28, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstasGranne
I dag åt A + make + V & V:s vän frukost ute på balkongen!
Bord med vit duk, flera batteridrivna ljus, blommor och "guldbestick".
Jag kanske minns fel men de har väl aldrig suttit med dukat bord ute på den där balkongen förut?
Konstigt att de valde att sitta där (det såg lite trångt ut), när de har flera rymliga sittgrupper (med och utan tak) ute på sina trädäck.
Inte kan väl det ha något att göra med att PW nyligen har fixat till sin balkong-altan (med sjöutsikt)
och haft både familj och vänner där på trevliga middagar och frukostar?
Är köket och balkongen på samma våningsplan?
Citera
2021-06-28, 06:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Är köket och balkongen på samma våningsplan?

Ja. Tekniskt sett så är huset ett envåningshus med källare.

De som flippade kåken grävde fram källaren och byggde ut sovrum + större fönster.
Citera
2021-06-28, 09:14
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Fick med lite av vanessas live där hon frågar följarna om vilken låt de ska spela. Någon föreslår Ulf Lundell och när Vanessa ropar högt ut om de ska sätta på nåt med Ulf Lundell skakar Anna nekande på huvudet. ”Nä. Nä” svarar Vanessa tittarna.
Varför bestämmer Anna i Vanessas live om vilken musik som ska spelas samt har Ulf Lundell och Anna haft en beef med varandra?

Så där tror jag det är när det gäller allt, Anna bestämmer de mesta barnen gör och vill. Dom lever i ett fängelse där dom inte ens får bestämma vad dom ska ha för kläder på sig.
Citera
2021-06-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Så där tror jag det är när det gäller allt, Anna bestämmer de mesta barnen gör och vill. Dom lever i ett fängelse där dom inte ens får bestämma vad dom ska ha för kläder på sig.
Så är det , jag är osäker på om Vanessa kommer att flytta hemifrån och bli självständig . Hon har tagit studenten och jobbar men i hennes beteende syns det att det Anna som regerar över henne precis som över alla i familjen. De får gå på tå och Annas ord är lag i den familjen. Anna har dessutom sagt att inget av barnen får flytta hemifrån förrän de gift sig.
Citera
2021-06-28, 09:48
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Men vilket pinsamt beteende. Inte ungdomarna, men tanten.

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp

Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Så är det , jag är osäker på om Vanessa kommer att flytta hemifrån och bli självständig . Hon har tagit studenten och jobbar men i hennes beteende syns det att det Anna som regerar över henne precis som över alla i familjen. De får gå på tå och Annas ord är lag i den familjen. Anna har dessutom sagt att inget av barnen får flytta hemifrån förrän de gift sig.

Att ha två 19-åringar hemma en midsdommarafton är inte ett sunt beteende. När man är 19 är föräldrarna sistahandsalternativet. Men det som det ska vara. De ville ha senapssill, aquavit och sju sorters blommor, till tonerna av Carl Jularbo eller Taube. När mina föräldrar bytte jul-cd från AF barnkör till Tommy Körberg var det något av en revolution. Därför var det befriande att dricka bärs med kompisar, lyssna på rock och dansa som man inte hade några föräldrar. Hade mina föräldrar dykt upp på våra fester och deltagit hade jag skjutit mig själv. Gamla människor ska inte låtsas de förstår vad ung musik är.

Vanessa försöker i alla fall släppa loss lite lagom. Det är ganska tydligt att morsan styrt upp den här festen, från mat till umgänge. När Vanessa gillar något måste monstermorsan stå i bakgrunden och "låtsas"... "Ah den här låten älskar jag!"

PS Lundell skrev i någon av sina dagböcker att Anna inte ens är en c-kändis. Det var allt han skrev om henne. Han skrev en massa skit om andra som är c-kändisar också. Alla garvade åt det, utom en...
Citera
2021-06-28, 11:34
Medlem
Citat:

Det går inte lika bra att swinga med discoarmstockarna till Uffe..
Jag skäms över att se människan, men kan inte låta bli att förfasas.
Nu är V 19, men att låta henne och vänner dricka, i sitt eget sällskap, är mycket oansvarigt.
Anna har inga egna vänner, så då ska hon ta över Vs?
Citera
2021-06-28, 11:53
Medlem
Jag har inget problem med att man låter sin 19-åring med jämngammal kompis dricka alkohol i ens hem och närvaro. Men V verkar ha fått i sig en hel del, inte bara litegrann, och att som mamma delta i att man lägger ut såntdär på sociala medier i det tillståndet i stället för att avråda och försöka förhindra DET är anmärkningsvärt.
Citera
2021-06-28, 12:11
Medlem
Ja, där försvann allt hopp. Att som nittonåring på allvar tro att man har kul i sällskap av en kamera, en galen mor och en kompis man har passivt bakom ryggen är inte normalt. Det är heller inte en normal mor som på allvar vill parta med barn. Sen är det bortom distanslöst, hela spektaklet. Men Annas gener lever tydligen vidare, Vanessa har samma hårsläng och läpp/muntics som Anna. Har man sammankomster ska fokus alltid vara på gästen, här har man ställt en gäst i bakgrunden medan man själv livear, helt etikettslöst.
Citera
2021-06-28, 12:23
Medlem
Anna känner sorg för någon … och visar det genom sedvanliga åker bil-filmer.
Citera
2021-06-28, 12:28
Medlem
Citat:
Jag har inget problem med att man låter sin 19-åring med jämngammal kompis dricka alkohol i ens hem och närvaro. Men V verkar ha fått i sig en hel del, inte bara litegrann, och att som mamma delta i att man lägger ut såntdär på sociala medier i det tillståndet i stället för att avråda och försöka förhindra DET är anmärkningsvärt.

Man ska absolut inte uppmuntra sina tonåringar att lägga ut på nätet när man är berusad och beter sig. Det är något man ska hålla privat. Att Anna dessutom deltar i det hela gör det ju snäppet värre. Vad får hon ut av att stå med tonåringar och lajva och dricka alkohol och flamsa?

Citat:
Ursprungligen postat av Bellint
Ja, där försvann allt hopp. Att som nittonåring på allvar tro att man har kul i sällskap av en kamera, en galen mor och en kompis man har passivt bakom ryggen är inte normalt. Det är heller inte en normal mor som på allvar vill parta med barn. Sen är det bortom distanslöst, hela spektaklet. Men Annas gener lever tydligen vidare, Vanessa har samma hårsläng och läpp/muntics som Anna. Har man sammankomster ska fokus alltid vara på gästen, här har man ställt en gäst i bakgrunden medan man själv livear, helt etikettslöst.

Det är dålig stil mot gästen att hålla på med annat än att fokusera på en trevlig kväll. Men som gäst eller förälder till tonåringen skulle jag vara urförbannad för att de lajvar ut min dotter när hon har druckit och tillsammans med andra berusade flamsa runt på det där sättet. En så ung person ska inte behöva ta ställning till att inte vara med på film i en sån situation. Inte ens en vuxen som gäst ska behöva göra det.

Men Anna kanske inbillar sig att Vanessas kompis kanske är stolt över att vara på fyllevideo med Anna Book? Usch!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in