2021-06-02, 10:59
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coolvid19
Men de andra var proffs och visste vilken stjärt de måste slicka för att hålla sig kvar i rampljuset. Anna trodde det räckte att vara sig själv och gjorde sig ovän med alla.

Problemet är att Annas sociala kompetens har sina tillkortakommanden..
Anna sa ju så här...
Citat:
– Det är bara rövslickeri i den här branschen men mitt anus är bara till för att skita med, säger hon bestämt.
Menade Anna att Bert mfl skulle slicka Annas röv? Eller vad menar hon? Det är ju tvärtom..
Anna måste ju göra det jobbet åt andra..Nu när hon inte har en talang att komma med
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...te-levt-langre
Citera
2021-06-02, 11:54
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Problemet är att Annas sociala kompetens har sina tillkortakommanden..
Anna sa ju så här...

Menade Anna att Bert mfl skulle slicka Annas röv? Eller vad menar hon? Det är ju tvärtom..
Anna måste ju göra det jobbet åt andra..Nu när hon inte har en talang att komma med
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...te-levt-langre

Ja, exakt så. Anna föreställer sig att hon står över alla andra eftersom hon vägrar "slicka röv". Gott så. Det är det flera som gjort. Men antingen är man en artist (typ Lundell eller Thåström) som går sin egen väg och "vilar i det" att de ändå är efterfrågade och omskrivna. Eller så hoppar man av karusellen och gör något annat. Och det är där det sprack för Anna. Hon kan inget annat.

Att slicka röv i min värld är ändå att delta i barnprogram med Jocke o Jonna eller tramsa runt i fångarna på fortet och stjäla Gunilla P.s kamera. (Lite ofrivilig Robin Hood-humor i det...) Vi ska ju aldrig glömma Annas besvikelse efter att hennes lag tjänat några tusen i Fångarna på fortet och programledarna tackar för deras bidrag till välgörande ändamål. Anna trodde nämligen att hon skulle få behålla vinsten.
Citera
2021-06-02, 12:10
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Det är lätt att glömma bort en viktig detalj med Anna Book. Jag var nämligen själv ung när hon slog igenom. Hon var en tönt då och har alltid varit. Innan Gud straffade oss med sociala medier dök hon upp här och där i morsans skvallertidningar.

Det var ABC, Lilli o Sussi och Carola och PW. De var alla rejält mycket 80-tal, utom Anna som fortfarande såg ut som 70-tal i illasittande sjömanskostym mamma sytt ihop. Lilli o Sussi var lite bad girls och farliga. Carola sjöng otroligt bra, men var för frikyrklig och gjorde mer dagispop. PW var mer pop men lite flåshurtig. Tjejerna på skolgården hade inga problem att gilla och efterlikna någon av de sistnämnda, men gillade man Book blev man mobbad. Redan på den tiden. ABC var lågstadiet. Style rullade runt bland mjuka kuddar och var mer vågade. Anna var en tönt. Å andra sidan var hon ett barn, så det var ju inte hennes fel. Det var som det var helt enkelt.

Annas "come back" blev ett fiasko. Hon var bortglömd ganska länge. Hon var kanske gullig som barn, men som vuxen saknade hon "det". Hon påminner en hel del om den där karaktären i filmen "Magnolia" som kallades "the wonder kid". En medelålders man som försöker överleva på att han var en nationalidol när han som tolvåring vann en frågetävling i TV. Nu får han sälja vitvaror på Elgiganten som "The wonder kid", det går sådär.

Kring milleniskiftet var Anna en fungerande c-kändis. Hon kunde fortfarande sjunga hyggligt och fick en del mindre roller i musikaler och dubbade film där det behövdes en sånginsats. Men framförallt hade den svenska gay-kulturen vuxit sig stark. I alla fall då så var schlager ett givet inslag i den rörelsen. Helt plötsligt blev Anna Book kult. Ja, Carola med för den delen. ABC fyllde dansgolvet på vilken bögklubb om helst. After Dark var ju stora dragartister och den rätt överviktige Lasse Flinkman fick plötsligt en ny kvinna att fylla sina klänningar med. Jag är säker på att Anna även fick uppträda på en och annan Pridefestival. Det var där hon hamnat. Som en gay-ikon.

De 20 år som passerat sedan dess har Anna lyckats göra sig omöjlig i kändisvärlden. Liksom en diktator har hon försett sig med ja-sägare (familjen). De som gått emot henne har hon kastat under ångvälten. Problemet är väl att hon inte förstått att hon är en föredetting. Nu trebarnsmor och hemmafru. Inte artist. Hon var en tönt som blev en gayikon, medan hon tror att hon är en Celine Dion. Man är ju inte större än sin senaste singel och det var ett tag sedan.

För tio år sen fick hon trots allt hänga med andra föredettingar som Magnus Hedman, Linda Bensin och systrarna Graaf. Naiva Anna smickrades av sällskapet och frotterade sig. Men de andra var proffs och visste vilken stjärt de måste slicka för att hålla sig kvar i rampljuset. Anna trodde det räckte att vara sig själv och gjorde sig ovän med alla. Då sjönk hon från C till D. Nu är det bara My som vill veta av henne. Frågan är om ens Alban finns kvar? Men hans exfru finns där i alla fall. Hade inte My varit med i en såpa på TV hade Anna aldrig brytt sig om henne. De enda Anna verkligen bryr sig om är någon som kan ge henne något tillbaka. En klättring till C-nivå så hon i alla fall kan få gå på någon premiär och synas i en veckotidning igen. Det kanske kan hända någon gång. Men hon lär väl ställa till det igen då.

Tack för sammanfattningen.
Jag tänkte just på det där med Anna Books plats i kändiseliten utifrån det hon har åstadkommit som du skrev om.

Jag funderar kring om fenomenet "Anna Book" är lika vanligt i andra länder eller om det bara är här som en människa som är slut som artist ändå kan hålla sig fast i kändisvärlden. Är det för att vi har för få riktiga kändisar här som fenomenet "Anna Book" kan fortsätta år efter år? Jag kan ha fel men inte skulle väl någon annan gammal före detta kändis kunna hålla på som Anna gör, om den bodde i något annat land än Sverige?
Senast redigerad av Gabriel Knight 2021-06-02 kl. 12:20.
Citera
2021-06-02, 13:16
Medlem
Anna har nu på instastoryn lagt upp när hon filmar deras oklippta gräsmatta det ser förjävligt ut!
Sen visar hon sig duktig och går med nybakta bullar till grannarna
Citera
2021-06-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Anna har nu på instastoryn lagt upp när hon filmar deras oklippta gräsmatta det ser förjävligt ut!
Glöm inte att hon filmat hästar och trädtoppar igen.
Citera
2021-06-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheladagen
Glöm inte att hon filmat hästar och trädtoppar igen.
Oj jag glömde
Citera
2021-06-02, 14:08
Medlem
Coolvid19s avatar
Citat:

På en tidigare bild såg det ut som Roberta klippte gräset med gräsbehållaren på. Det blev nog jobbigt då gräset var så högt att han måste tömma behållaren var tredje meter. På dagens bild ser man att det är fullt med torkat gräs som gulnat på mattan. Klipper man utan behållare/uppsamlare kan gräset kväva det underliggande gräset. Man kan göra det senare, när gräset är kort och man finklippt regelbundet några gånger. Men inte första gången. Kratta verkar inte vara så stort intresse att göra. Det krävs lite fysisk ansträngning då.

Då är det viktigare att äta bullar med grannarna. Kanske de kommer över med en kratta?
Citera
2021-06-02, 14:31
Medlem
Citat:
På en tidigare bild såg det ut som Roberta klippte gräset med gräsbehållaren på. Det blev nog jobbigt då gräset var så högt att han måste tömma behållaren var tredje meter. På dagens bild ser man att det är fullt med torkat gräs som gulnat på mattan. Klipper man utan behållare/uppsamlare kan gräset kväva det underliggande gräset. Man kan göra det senare, när gräset är kort och man finklippt regelbundet några gånger. Men inte första gången. Kratta verkar inte vara så stort intresse att göra. Det krävs lite fysisk ansträngning då.

Då är det viktigare att äta bullar med grannarna. Kanske de kommer över med en kratta?

Det var den fullast klippning jag sett inte ens orkar de rensa gången till huset ( stenplattorna ) utan det växer igen, inte klippt i kanterna det är ett enda stort sork bo!
Var det inte hon som förra sommaren sa att hennes granne klipper deras gräs för de vill det?! Dog den relationen också?
Citera
2021-06-02, 14:31
Medlem
Citat:
Jag skulle aldrig lägga upp om jag hade så ful gräsmatta . Förra veckan lade Anna upp en förfärlig flaggstång i närbild. Familjen Tokedano Book kör både huset och tomten i botten. Det enda Roberta klarar av är sitt jobb annars hade han fått sparken men privat är han okunnig i allt.
Citera
2021-06-02, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag skulle aldrig lägga upp om jag hade så ful gräsmatta . Förra veckan lade Anna upp en förfärlig flaggstång i närbild. Familjen Tokedano Book kör både huset och tomten i botten. Det enda Roberta klarar av är sitt jobb annars hade han fått sparken men privat är han okunnig i allt.
Men vakta dörr på PK kan inte krävas allt för mycket
Citera
2021-06-02, 14:51
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Kanske över min nivå i marknadsföring, men varför?

Skulle ju gjort det coolt om hon låtsats snubbla med bullarna.

Vad är syftet med att filma när man går och lämnar bullar?
Citera
2021-06-02, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Kanske över min nivå i marknadsföring, men varför?

Skulle ju gjort det coolt om hon låtsats snubbla med bullarna.

Vad är syftet med att filma när man går och lämnar bullar?

Hennes power walk det var minst 1 mil!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in