Citat:
Ursprungligen postat av
Handknuten
Jag tänker att om A.B. verkligen vill äga sina problem. Bara säg rakt ut : Ja min son är dömd för sexualbrott mot minderårig. Ja min äldsta dotter är dömd för grov stöld och narkotikabrott. Ja jag är så ledsen för det. Jag vet inte hur hantera det. De är min familj. Det de gjort är helt oacceptabelt. Jag försöker inte att förminska. Det är hemskt det de gjort.
Börja där!
Det är verkligen det minsta hon kan göra och det enda rimliga att göra, det är här jag tappar respekten för henne, något så fundamentalt som våldtäkt och stöld mot äldre kan hon inte ens fördöma, hon skall givetvis inte hata sina barn, men deras handlingar, absolut.
Men hon tror på något sätt att det inte borde påverka hennes karriär för att det inte är hon som är dömd, eller är hennes barn lika inkapabla att göra fel som hon själv? Det är det meddelandena från ”trollen” till hennes samarbetspartners borde innehålla, hennes beteende mot ett våldtäktsoffer. Det borde tidningarna skriva om, för det hade sålt och hon hade inte fått ett jobb till i media.