2021-04-14, 18:24
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csmicdancer
Anna köper inga dyra saker längre även om hon förr varit väldigt ”streetsmart” när hon köpt saker för hon har köpt saker hon sålt sen och fått igen pengarna på för att kunna betala skulder exempelvis ..
Nu är hon mer att hon ”liksom köper billiga saker, och är mer för slit och släng! ”!!!? Även om man shoppar så är det väl inget beteende man skryter med ?

Hon nämnde det där hållbara miljötänket när hon pratade om sina gardiner. Då sa hon att när de flyttade så slängde hon ALLT och köpte NYTT. Möbler, lampor, garderober. ALLT slängde hon. Vi får hoppas att hon i alla fall källsorterade på tippen. Men jag är tveksam. Det var väl gangstersonen som dumpade skiten i Värtan.

Det stämmer väl in på Annas opersonliga hem. Ett riktigt hem är ett hem med minnen. Det kan få finnas pinsamma minnen också. En glaserad snäcka från Spanien kanske? I Annas hem kommer konten från Ikea och möjligen har hon några foton på sina barn och ett antal foton på sig själv. Men det blir ju så när ens minnen kommer från ihoptiggda presenter.
Citera
2021-04-14, 18:30
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Tja om Anna nu upplever att folk är jobbiga som tittar/fotar så går det bra att beställa hemleverans av Ica eller vilken affär hon nu handlar i.

Jag vet inte om jag hatar eller älskar mig själv för det här, men en sjalett och ett par mörka stora solglasögon brukar funka fint. Äh, jag tror jag skulle älska se henne i det när hon smyger in på Ica och tror att hon är en vanlig dödlig människa, som hon besrkrev sig själv.

Citat:
Tror Anna har OCD, allt upprepas om tre

Ja, det där har vi redan rett ut. Hon har Tourette. Bland annat. När hon får sin första stroke kommer det att förvärras.

Problemet med Anna är så många. Dels ÄLSKAR hon att bli igenkänd på Ica. Så hon skulle aldrig ta på sig ett par solglasögon av det skälet. Men hon skulle hata att ha ögonen på sig när hon stämplar ut sina varor i självbetjäningen. "Det drabbar ingen fattig" kan jag höra henne säga de gånger hon lyckats glömma scanna en kycklingfilé.
Citera
2021-04-14, 18:31
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Hon nämnde det där hållbara miljötänket när hon pratade om sina gardiner. Då sa hon att när de flyttade så slängde hon ALLT och köpte NYTT. Möbler, lampor, garderober. ALLT slängde hon. Vi får hoppas att hon i alla fall källsorterade på tippen. Men jag är tveksam. Det var väl gangstersonen som dumpade skiten i Värtan.

Det stämmer väl in på Annas opersonliga hem. Ett riktigt hem är ett hem med minnen. Det kan få finnas pinsamma minnen också. En glaserad snäcka från Spanien kanske? I Annas hem kommer konten från Ikea och möjligen har hon några foton på sina barn och ett antal foton på sig själv. Men det blir ju så när ens minnen kommer från ihoptiggda presenter.

Japp en blandning är intressant tycker jag.

Hon säger hela tiden emot sig själv.
Citera
2021-04-14, 18:49
Medlem
irrljuss avatar
Citat:
Tja om Anna nu upplever att folk är jobbiga som tittar/fotar så går det bra att beställa hemleverans av Ica eller vilken affär hon nu handlar i.

Hon började dock liven med att berätta hur trevligt och roligt det var att människor kom fram till henne och ville bli fotograferade tillsammans, även om hon inte var fixad och så.
Senast det hände var tydligen idag efter behandlingen (vad det nu var), då detta tydligen låg i något gym som hon var tvungen att gå igenom och när hon log så hoppade någon kille upp och tyckte hon var "-så härlig och söt" på härmad bred stockholmska, (var de inte i Västerås?).

Så nä, Anna tycker inte det är jobbigt. Möjligen att hon menar smygfotograferingen där hon inte kan kontrollera vinklar och filteranvändningen.
Citera
2021-04-14, 18:53
Medlem
ElimGaraks avatar
Jag har varit borta från Flashback i över en månad men har nu ägnat ett par timmar till att läsa ikapp allt som hänt i denna tråd. Kul att se att Anna fortfarande ligger topp på popularitetslistan här!

Tydligen har mycket hänt men ändå ingenting. Anna städar, bakar, lagar mat, känner sig sviken, blir ovän med folk, gråter ut på Instagram. Allt precis som vanligt i Toledanoland.

Det mest spännande är väl att Lucky Luke flyttat, hoppat av, dragit, skrivits ut ur såpoperan eller vad det nu var.

Höjdpunkten: Erwiks uppdykande som spetsade till det hela. Jag förstår faktiskt honom. Jobbar som tusan för att marknadsföra sin stjärna och blir blåst på pengarna.

Intressant förslag från någon, kommer inte ihåg vem om ett Anna-konvent. Det vore ju skitkul. Alla vi Bookomaner som samlas och utbyter erfarenheter. Videos på storbildsskärm och "ABC" på rundgång i gigantiska högtalare. Ett namnförslag på festen: BOOKOMANIA 2022
Citera
2021-04-14, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrljus
Hon började dock liven med att berätta hur trevligt och roligt det var att människor kom fram till henne och ville bli fotograferade tillsammans, även om hon inte var fixad och så.
Senast det hände var tydligen idag efter behandlingen (vad det nu var), då detta tydligen låg i något gym som hon var tvungen att gå igenom och när hon log så hoppade någon kille upp och tyckte hon var "-så härlig och söt" på härmad bred stockholmska, (var de inte i Västerås?).

Så nä, Anna tycker inte det är jobbigt. Möjligen att hon menar smygfotograferingen där hon inte kan kontrollera vinklar och filteranvändningen.
Killen på gymmet var önsketänkande ☺️
Citera
2021-04-14, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Nu jiddrar hon om respektlöshet. Tydligen var det någon snubbe som vann Paradise Hotel som hade skickat en sån Memmo-hälsning medan han låg i sängen och såg trött och ovårdad ut. Anna lät hälsa att det skulle hon aaaaaaldrig göra. Det var respektlöst av snubben. Hennes hälsningar var mycket bättre fick hon oss att lova att tycka. (Hon jämför sig själv med en 25-årig toy boy).

Sen kommer en lång harang om när hon för ett tag sedan blev fotad på Ica. Hon har glömt vad "gångar/korridorer" heter på svenska. Hon gick fram till en gammal dam och sa ifrån på skarpen. Det är respektlöst att fota kändisar på Ica nämligen.

Anna berättar också att hon ofta handlar på Ica "som en helt vanlig dödlig människa". Jag köper mina kycklingfiléer och min grädde och mina grönsaker. Precis som vem som helst. Då är det respektlöst att fota kändisar.

Hon berättar också att historien om Therese Lindgren "inte undgått" henne. Hon har fått så sjukt mycket förfrågningar om det så hon kan inte svara alla. Hon lovar att snart ljuga ihop något på sin story där hon kommer ge sin syn på saken. (Istället för att bara skratta och lalla vidare måste hon alltså göra drama av detta.) Erwik nämndes inte.

Dagens dos är avklarad.
Anna var arg för att tanten tog ett foto på henne utan filter, hon älskar att visa bilder på sig med filter där hon tror att hon är 25 år men vill inte att någon skall ha en bild på den verkliga Anna.
Citera
2021-04-14, 19:30
Medlem
DreamTwisters avatar
Being Anna Book… unfiltered

https://postimg.cc/67jgZJny
https://postimg.cc/pyBCd035
Citera
2021-04-14, 19:35
Medlem
nytt på story..anna lägger ut hyllning till felicia...snacka om filter

https://postimg.cc/T5d8dQvZ
Citera
2021-04-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på story..anna lägger ut hyllning till felicia...snacka om filter

https://postimg.cc/T5d8dQvZ

"Din ärlighet" jag bara undrar vilken ärlighet den hon sa i rättegången? Hon/de ljuger så de tror sig själv
Citera
2021-04-14, 19:38
Medlem
Jag var inne och lyssnade på liven en liten stund. Då pratade hon också om sitt miljötänk.
Om man bara sköter sina lösögonfransar kan man återanvända dem tio gånger. Det är bra för miljön.
Alltid lär man sej något nytt, 😂
Citera
2021-04-14, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
"Din ärlighet" jag bara undrar vilken ärlighet den hon sa i rättegången? Hon/de ljuger så de tror sig själv

Ja jag tänkte detsamma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in