2021-04-03, 19:10
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StinaFia
Det måste vara Annas 20 år yngre syrra?
Så där bra såg väl inte Anna ut ens i sina glans dagar, tänk vad ett par filter kan göra...
Citera
2021-04-03, 19:27
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattknullaren
Helvetet, där har vi hennes arbetsvecka
Haha ja hon har ju faktiskt ett jobb
Citera
2021-04-03, 19:53
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Haha ja hon har ju faktiskt ett jobb
Att vara Anna Book är nog ett heltidsjobb.
Men jag undrar vad som driver stackars Roberto. Kan inte tänka mig annat än att han söker något sorts moderssubstitut i Anna och låter sig domineras och förnedras varje dag för detta.
Han kommer aldrig att svika mamma Anna, även om han som en normal man låter trycket lätta på andra håll ibland...
Senast redigerad av Rimbert 2021-04-03 kl. 20:07.
Citera
2021-04-03, 20:20
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Att vara Anna Book är nog ett heltidsjobb.
Men jag undrar vad som driver stackars Roberto. Kan inte tänka mig annat än att han söker något sorts moderssubstitut i Anna och låter sig domineras och förnedras varje dag för detta.
Han kommer aldrig att svika mamma Anna, även om han som en normal man låter trycket lätta på andra håll ibland...
Håller med, tror även att rädslan att vara singel och bo själv är större än att göra sig fri från Anna. Därför låter han sig behandlas illa av henne varje dag.
Citera
2021-04-03, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Jo då det finns en annan förklaring: hon har en ätstörning och är fixerad vid mat. Samt har ett sjukligt behov av att visa upp vad hon kan laga och vad hon gör så hon kan få beröm.
Anna är ensam, Instagram är hennes sociala liv.

Jag köper teorin om matfixering och ensamhet, men det är också det här med vad Anna anser fint och "lyxigt". Hon förstår inte att hennes maträtter, matuppläggning och dukningar är barnsligt simpla och mediokra.

Det är som att hon tittat på hur en känd matprofil gjort och sedan försöker kopiera det, men med sitt billiga porslin, pappersservetter och enkla maträtter som inte är i närheten av den nivå matkreatörerna har. Men Anna tror det. Hon tror att följarna uppfattar hennes livsstil som glamorös och lyxig. För i Annas värld är en skinksmörgås med cocktailtomater något alldeles speciellt. Och det är DET jag undrar över, varför hon tycker det.
Citera
2021-04-03, 21:56
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Jag köper teorin om matfixering och ensamhet, men det är också det här med vad Anna anser fint och "lyxigt". Hon förstår inte att hennes maträtter, matuppläggning och dukningar är barnsligt simpla och mediokra.

Det är som att hon tittat på hur en känd matprofil gjort och sedan försöker kopiera det, men med sitt billiga porslin, pappersservetter och enkla maträtter som inte är i närheten av den nivå matkreatörerna har. Men Anna tror det. Hon tror att följarna uppfattar hennes livsstil som glamorös och lyxig. För i Annas värld är en skinksmörgås med cocktailtomater något alldeles speciellt. Och det är DET jag undrar över, varför hon tycker det.
För att det är extra ansträngning att även klyva tomater än bara öppna ett paket låtsasskinka.
Citera
2021-04-03, 22:03
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
För att det är extra ansträngning att även klyva tomater än bara öppna ett paket låtsasskinka.
Anna anstränger sig verkligen för att bli någon sorts matprofil, men de flesta avskräcks av att följa hennes kostråd när de ser hennes kroppsprofil...
Citera
2021-04-03, 23:00
Medlem
Citat:

Anna är obildad och outbildad. Lägg därtill att hon är uppvuxen i fattigdom med en alkoholiserad mamma som hade en egen bar i vardagsrummet. Det är i dessa preferenser Anna rör sig. Anna har ingen koll på vad som är stil och klass.
Citera
2021-04-04, 00:36
Medlem
cece123s avatar
Citat:

Efter att ha bott i lägenhet i hela sitt liv, så ÄR det lyx för arbetarklassAnna att få bo i ett hus.
Det blir en stor grej för henne, många av hennes hejarpåFans bor ju i små lägenheter inför dem är ju Anna en inredningsguru.
Annas smak är enkel, inget Bianca W trendigt, som ser ut att vara från ett Elle interiör magazine. Snarare ett Doityourself med tips om inköp av billiga möbler från veckotidningen Allers.
Citera
2021-04-04, 00:41
Medlem
sverjevenns avatar
Gud förbannat, jag blir arg på mig själv för att jag dras till denna misär och bara måste se om took hittat på nåt kul för en gångs skull.
Men samma skit vecka efter vecka, " -jag kan duscha, bädda och bre macka heelt själv fast jag bara är 50+"

Så patetiskt och sinnessjukt så man undrar och hoppas att fanskapet driver men det verkar ju desvärre inte så.

Fast bestämd att "slå igenom" inom områden hon absolut inte behärskar eller har minsta fallenhet för; matlagning, personlig coachning/inspiratör/jurymedlem, musik och allmän visdom.
Det är ämnen som ingen vid sina sinnens fulla bruk vill "lära" sig något om av took ty hon behärskar det inte själv på långa vägar.

P-lisa var ett bra och nästan realistiskt förslag, skulle ju passa perfekt att få låtsas ha makt och styra och ställa och "bestraffa" folk hon inte gillar (alla utom hon själv och åldringstjuven). En permobil och en specialbeställd uniform så är det bara ut och dominera på gator och torg. Fast tänk vilken rusning det skulle bli, folk skulle parkera fel med avsikt bara för att få en skymt och en liten kontrollavgift av världskändisen.

Kunde även kombinera tjänsten med att rapportera till Fiztjuven i komradion om hon ser några olåsta bilar med värdesaker i..

Problemet är att efter två dagar när uniformen mist sin glans så blir hon dödssjuk, måste opereras, få starka tabletter och bli förbjuden av läkarkåren att arbeta så mycket och hårt som hon gör.

Hennes mamma verkar iaf haft kurage nog att gå till jobbet i korvmojen och försörja familjen sin, så den ådran kan hon inte ha ärvt, hon fick nog strandraggarpappsens manjana istället.
Citera
2021-04-04, 01:47
Medlem
Citat:

Ja det ser inte lyxigt ut alls
Dae som en vanlig hemma middag/fika med sin familj🙄
Citera
2021-04-04, 08:05
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:

Om porslinet är billigt eller inte spelar ingen roll. En matprofil blir inte bedömd efter hur dyrt porslinet är, det är hur maträtten ser ut och smakar.
Men ja, Anna försöker kopiera och det är väl klart att hon är stolt när hon tycker det blir bra. Sedan kanske bilderna inte visar riktigt det Anna upplever. De visar bara hur det blev och ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in