Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Jag har ingen aning om ifall Annas tidigare förlossningar inneburit stora påfrestningar att en till skulle kunna kosta henne livet. Hon var ju inte särskilt gammal då heller. Men visst, det kan ju ha uppstått komplikationer. Med Annas liv i backspegeln blir det ju ändå att jag misstror allt hon säger och gör.
Efter 3 tidigare snitt och ett antal andra operationer gjordes bedömningen att Annas mage inte skulle hålla. Den som avstyrde graviditeten bör hyllas. 👋
Anna kan ändå inte fostra barn.
Hon var ju "lite rund" under dom andra 3 graviditeterna, troligen hennes höga blodtryck (googla havandeskapsförgiftning) som gjorde att Antonio plockades ut tidigt. Kanske samtliga.
Det kan ju ha varit sätesbjudning också, för dom andra 2 om dom var fullgångna. Att Anna skulle ha ett extremt trångt bäcken tror jag inte på.
Efter 3 snitt är risken för komplikationer stor, bland annat att moderkakan växer fast i gammal ärrvävnad. I Annas fall är hela bukväggen ett spindelnät av ärrvävnad.
Långa smala, knappt vuxna har "klämt ut" barn på runt 5 kg.
Myten att man blir "vid och slapp" efter vaginal förlossning tycks leva kvar än idag, tyvärr. Likaså att man blir permanent tjock efter en graviditet.
Anna opererade ju bort "överskottshud" efter sin första graviditet.
Kan ha varit lika med dom andra också men jag har sett andra tjocka klara av att föda vaginalt så det kan ha varit förlossningsskräck redan vid första förlossningen. Anna är som bekant känslig varelse, svårt att se henne stå ut med ett par timmars värkarbete + utdrivningsskedet -
inte ens med lustgas/epidural/pudendusblockad.
Glöm inte hårsnodden.