2021-03-14, 14:52
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Får inte riktigt ihop hennes flöde längre. Tyckte My satt i soffan hemma hos Anna och åt sushi igår. Skjutsade Anna hem My och sov över hos henne? Ett nytt hemligt projekt? Jobbade Roberta natt?

Sammanställning av Annas händelserika, fartfyllda och spännande dag(ar)
Anna åt hämtmat och kollade på Mello med My o Vanessa.
Anna sov över hos My som ska ha visning idag
Anna bäddar Mys säng
Anna bäddar Mys soffa alldeles själv
Anna tittar på tv och vädrar sin fotsvett inför Mys visning
Anna ger Mys son fettdrypande smörstekt vittbröd med massor av ost, som Anna stekt på gammeldags vis i stekpanna
Anna skummar mjölk i kastrull, a l l d e l e s själv!
Anna tar kort på frukostbord, mackor, bäddade sängar.
Man blir ju alldeles snurrig av allt Anna hinner med, hur orkar hon, hur kan hon alldeles själv..

F A N T A S T I S K T!!
Senast redigerad av cece123 2021-03-14 kl. 14:54.
Citera
2021-03-14, 14:54
Citat:
Får inte riktigt ihop hennes flöde längre. Tyckte My satt i soffan hemma hos Anna och åt sushi igår. Skjutsade Anna hem My och sov över hos henne? Ett nytt hemligt projekt? Jobbade Roberta natt?
Projektet var att få Mys hus i ordning för en snabbt inbokad visning. My verkar inte vara den mest välstädade människan vanligtvis så det är väl inte helt konstigt att hon tar hjälp av Anna, men dennes självgodhet är inte av det sunda slaget.
Citera
2021-03-14, 14:57
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Sammanställning av Annas händelserika, fartfyllda och spännande dag(ar)
Anna åt hämtmat och kollade på Mello med My o Vanessa.
Anna sov över hos My som ska ha visning idag
Anna bäddar Mys säng
Anna bäddar Mys soffa alldeles själv
Anna tittar på tv och vädrar sin fotsvett inför Mys visning
Anna ger Mys son fettdrypande smörstekt vittbröd med massor av ost, som Anna stekt på gammeldags vis i stekpanna
Anna skummar mjölk i kastrull, a l l d e l e s själv!
Anna tar kort på frukostbord, mackor, bäddade sängar.
Man blir ju alldeles snurrig av allt Anna hinner med, hur orkar hon, hur kan hon alldeles själv..

F A N T A S T I S K T!!
Ha ha ha! Tack! Nu förstår jag. Sätter en femma på att Anna även kommer vara mäklare.

Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Projektet var att få Mys hus i ordning för en snabbt inbokad visning. My verkar inte vara den mest välstädade människan vanligtvis så det är väl inte helt konstigt att hon tar hjälp av Anna, men dennes självgodhet är inte av det sunda slaget.
Var är Mys katter? Har Jonas skjutit dem?
Citera
2021-03-14, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Strålande, jag var ironisk, men det var ju som jag trodde Anna går på den blott 19 åriga Månsan får ett tjaaaa från Måns och (sedan kommer Bertan in med studion) och det blir Nada
Anna blir sur och skriver upp ett till namn på
"aNnAs hAtLiStA".. 📝
Tussen får se upp så det inte blir en repris..

Att det var som du trodde är en lite konstig tolkning på det hela.
Senast redigerad av Skottland80 2021-03-14 kl. 15:05.
Citera
2021-03-14, 15:05
Medlem
Citat:
Wow, det var alltså sant! Jag får göra en pudel och ber om ursäkt. Hade ingen aning om att Anna spelat in en skiva på denna sida millenieskiftet. Men det är Bert såklart. Han såg väl potentialen i och med Lets dance.

Haha, visst är det lite kul när saker man inte trodde visade sig vara sant!
Citera
2021-03-14, 15:35
Citat:
Ha ha ha! Tack! Nu förstår jag. Sätter en femma på att Anna även kommer vara mäklare.

Var är Mys katter? Har Jonas skjutit dem?
Katterna ligger ute på blocket för omplacering pga Jonas allergi. Tror de är hos en kompis till My
Citera
2021-03-14, 15:37
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Jag har ingen aning om ifall Annas tidigare förlossningar inneburit stora påfrestningar att en till skulle kunna kosta henne livet. Hon var ju inte särskilt gammal då heller. Men visst, det kan ju ha uppstått komplikationer. Med Annas liv i backspegeln blir det ju ändå att jag misstror allt hon säger och gör.
Efter 3 tidigare snitt och ett antal andra operationer gjordes bedömningen att Annas mage inte skulle hålla. Den som avstyrde graviditeten bör hyllas. 👋
Anna kan ändå inte fostra barn.

Hon var ju "lite rund" under dom andra 3 graviditeterna, troligen hennes höga blodtryck (googla havandeskapsförgiftning) som gjorde att Antonio plockades ut tidigt. Kanske samtliga.
Det kan ju ha varit sätesbjudning också, för dom andra 2 om dom var fullgångna. Att Anna skulle ha ett extremt trångt bäcken tror jag inte på.
Efter 3 snitt är risken för komplikationer stor, bland annat att moderkakan växer fast i gammal ärrvävnad. I Annas fall är hela bukväggen ett spindelnät av ärrvävnad.

Långa smala, knappt vuxna har "klämt ut" barn på runt 5 kg.
Myten att man blir "vid och slapp" efter vaginal förlossning tycks leva kvar än idag, tyvärr. Likaså att man blir permanent tjock efter en graviditet.
Anna opererade ju bort "överskottshud" efter sin första graviditet.

Kan ha varit lika med dom andra också men jag har sett andra tjocka klara av att föda vaginalt så det kan ha varit förlossningsskräck redan vid första förlossningen. Anna är som bekant känslig varelse, svårt att se henne stå ut med ett par timmars värkarbete + utdrivningsskedet -
inte ens med lustgas/epidural/pudendusblockad.
Glöm inte hårsnodden.
Citera
2021-03-14, 15:52
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
här kommer 10 bilder från annas snällhet hos my

https://postimg.cc/gallery/sgKTnLy
Det gick inte att plocka fram mjölkskummaren eller brödrosten men stekpannan fanns åtkomlig.

Fick dom släpa ut Anna innan visningen? Tänk va hon skulle ha ku pratat och underhållit spekulanterna, visat garderoberna hon var med och köpte, häcken hon hjälpt till att plantera.
Citera
2021-03-14, 15:57
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Det hade med den extra visningen att göra men jag fattar inte varför Anna var tvungen att sova över där. Verkar inte ha varit nån större brådska då Anna kunde ligga och dra sig i soffan hos My och titta på TV.
En tidslinje över senaste dagarna vore intressant. Med exakta tidsangivelser, som 15.32, 16.21 osv.
Citera
2021-03-14, 16:03
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det hade med den extra visningen att göra men jag fattar inte varför Anna var tvungen att sova över där. Verkar inte ha varit nån större brådska då Anna kunde ligga och dra sig i soffan hos My och titta på TV.
En tidslinje över senaste dagarna vore intressant. Med exakta tidsangivelser, som 15.32, 16.21 osv.

Fizan verkar vara hos My nu , är hon där för att skjutsa hem Anna kanske ?
Citera
2021-03-14, 16:03
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
Nej, det har jag ju sagt tidigare. Vad var det Anna kunde fixa som inte Stodona hann med?
Citera
2021-03-14, 16:09
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Katterna ligger ute på blocket för omplacering pga Jonas allergi. Tror de är hos en kompis till My
Anna Book?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in