2021-02-10, 15:34
Medlem
Ja vem vet, kanske har väninnorna bjudits in på frukostmöte med 3 ägg och femtioelva brödskivor
för att spåna fram nya projekt osv, eftersom det är bild på en tom kollegieblockssida med texten:
"Ett nytt blad, med nya möjligheter"
"K" satt där och jobbade igår (frukost ingick) och idag är både "K" och "M" där.
("A" och "M" äter väl inte bröd, så "K" får full upp)
Men visst, nya möjligheter men hur ska det gå, det är ju ändå samma person/personlighet
som ska ha och hålla i det.
Hon kan ha hur många möten och idéer som helst, det felande är hennes attityd, personlighet
och aggressioner. Det är därför det inte blir så bra trots försöken.
Citera
2021-02-10, 15:37
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Idag dyker bilder på My upp ihop med Anna och Porslinsdockan. Det lustiga är att på de bilderna äter de en helt annan frukost. Porslinsdockan har till och med fått äran att slicka på Annas guldsugrör (wow, vilken bakteriehärd).
🤮 Jag skulle aldrig äta eller dricka nåt i det huset (eller hemma hos My). Lortgrodor båda två.
När Vanessa diskade under 3-timmarsliven sa Anna att hon skulle diska den lilla kastrullen också. Det lät som V var nära att spy när hon lyfte på locket. Gammal kokt bulgur. Det luktade tydligen så illa att V inte ens ville gå ut med kompostpåsen. Anna satt vid bordet och skrattade sitt hesa häxskratt. 😡

Var det en sån där mögelhyvlad hushållsost Anna hade på bordet? Gör dom inte egen ost, Anna är ju så händig i köket.
Citera
2021-02-10, 15:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AstasGranne
Ja vem vet, kanske har väninnorna bjudits in på frukostmöte med 3 ägg och femtioelva brödskivor
för att spåna fram nya projekt osv, eftersom det är bild på en tom kollegieblockssida med texten:
"Ett nytt blad, med nya möjligheter"
"K" satt där och jobbade igår (frukost ingick) och idag är både "K" och "M" där.
("A" och "M" äter väl inte bröd, så "K" får full upp)
Men visst, nya möjligheter men hur ska det gå, det är ju ändå samma person/personlighet
som ska ha och hålla i det.
Hon kan ha hur många möten och idéer som helst, det felande är hennes attityd, personlighet
och aggressioner. Det är därför det inte blir så bra trots försöken.
Jag tror det är Annas filosofi som hon ska sälja in på Porslinsdockan för att kunna ta åt sig äran av att få henne gå vidare i livet. My och Anna har bestämt sig för att peppa den deppiga dockan. Och eftersom Anna (redan Onsdag?) är så strukturerad och perfektionist har hon förberett... ingenting. Ett tomt blad som ska fyllas med möjligheter. Kanske hon skulle må bra av att matliva med Anna? Eller äta proteinkakor med My?

Är alltså Porslinsdockan tillbaka idag igen? En ny frukost alltså? Dumskallarnas Sammansvärjning. Tur att de inte har något viktigare att ha för sig.
Citera
2021-02-10, 15:56
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Hmm , jag tror det är nåt på gång ?

Ja, ser så ut.
Med tanke på att både Kin och Dr Alban sitter med sina datorer och "jobbar" vid besök och att det plötsligt är täta besök hemma hos Anna.
Dessa två tycks ju annars inte vara så ofta hemma hos Anna.

Möjligtvis är det cookalong med Alban och My edyl på gång.
Både Doktorn och Jonas har förlorat pengar på pandemin(även om de har även sökt bidrag)
De behöver vara kreativa och öppna inför andra idéer för att tjäna stålar.

Eller någon annan samarbeteside, en pod kanske..
Ska "äntligen" Annas och Robbans sexpodd bli av?

Eller så har Anna gråtit ut om att hon är jättesjuk och vännerna har nappat efter att ha genomlidit Annas timslånga gråtsessioner i offerkoftan, så nu tycker de att det är väldigt synd om Anna, de ställer upp gratis med experthjälp.
Citera
2021-02-10, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Ja, ser så ut.
Eller så har Anna gråtit ut om att hon är jättesjuk och vännerna har nappat efter att ha genomlidit Annas timslånga gråtsessioner i offerkoftan, så nu tycker de att det är väldigt synd om Anna, de ställer upp gratis med experthjälp.

Ja, så kan det vara.
Dock ser hon lite för pigg ut i sin knytblus så jag tror mer på nåt nytt projekt.
Hon kanske har nån idé som ger jobb åt alla som hälsat på nu.
(ger jobb, skrev jag, inte lön)
Eller så har mannen R (eller hela familjen) bett kära vänkretsen att komma hem dit för att peppa upp Fru ABC och samtidigt bjuds det på mat som är kvar från lagamatlördan.
Citera
2021-02-10, 16:47
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag tror det är Annas filosofi som hon ska sälja in på Porslinsdockan för att kunna ta åt sig äran av att få henne gå vidare i livet. My och Anna har bestämt sig för att peppa den deppiga dockan. Och eftersom Anna (redan Onsdag?) är så strukturerad och perfektionist har hon förberett... ingenting. Ett tomt blad som ska fyllas med möjligheter. Kanske hon skulle må bra av att matliva med Anna? Eller äta proteinkakor med My?

Är alltså Porslinsdockan tillbaka idag igen? En ny frukost alltså? Dumskallarnas Sammansvärjning. Tur att de inte har något viktigare att ha för sig.

Var kommer namnet porslinsdockan ifrån?
Citera
2021-02-10, 17:12
Medlem
På lördag ska det lagas kycklingsnitzel hemma hos Anna kl 17,00
🐣🐤🐥🐣🐤🐥🐣🐤🐥🐣🍳🍻
Citera
2021-02-10, 17:17
Medlem
cece123s avatar
Anna är i samma situation som denna man som varit med i BL, han ska ha credd för att han är ärlig här och modig.
Kolla hur rörda publiken blir, både män och kvinnor.
https://youtu.be/wPRSolFgDBU
Han ljuger inte för sig själv där och då.
Dessvärre är ju situationen så som han beskriver för många matmissbrukare som bantar.
Han beskriver situationen väldigt bra.

Medierna uppvaktade Anna intensivt i början, då hon var hög på viktnedgången.
Anna fick miljoner pinsamma tillfällen att göra bort sig i. Vilket tidningar älskar.

Eftersom Anna saknar full självinsikt och kunskap, samt att hon inte varit i denna situation förut ( att gå ned till drömvikten) så blir väl skammen och tröstätandet större när Anna sakta inser att hon går upp igen.
Nu sitter hon och ljuger för sig själv och alla andra. IGEN.Som överviktig. IGEN.
Senast redigerad av cece123 2021-02-10 kl. 17:19.
Citera
2021-02-10, 17:26
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piluta
På lördag ska det lagas kycklingsnitzel hemma hos Anna kl 17,00
🐣🐤🐥🐣🐤🐥🐣🐤🐥🐣🍳🍻

Och Robetto ska vara med..
Han beskrivs som Annas "Ickebekvämikökethärliga" man.
Kan det vara så djävla svårt att steka potatis och en köttbit? Om det är svårt för Anna så är det tydligen ännu svårare för Robetto..

Gissar att Anna nog kommer att köra med lite gäster framöver..
Citera
2021-02-10, 17:37
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Och Robetto ska vara med..
Han beskrivs som Annas "Ickebekvämikökethärliga" man.
Kan det vara så djävla svårt att steka potatis och en köttbit? Om det är svårt för Anna så är det tydligen ännu svårare för Robetto..

Gissar att Anna nog kommer att köra med lite gäster framöver..
Alltså. Det var en nyhet för mig att man måste KOKA potatis innan man steker den....
Vilken tur att det stod i Annas cookalongannons.
Citera
2021-02-10, 17:42
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Alltså. Det var en nyhet för mig att man måste KOKA potatis innan man steker den....

Det är nog för att Annas kylskåp ständigt är full med matrester.. Då måste hon piffa upp
det hon har.
Sedan är ju Annas matkunskaper rätt basic, hennes mamma körde säkert med matrester också, att råsteka potatis finns inte i Annas universum.
Citera
2021-02-10, 17:47
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Var kommer namnet porslinsdockan ifrån?
Jag tar åt mig äran att ha döpt henne till det. Det var hennes varma och charmiga personlighet samt hennes flexibla ansiktsmimik som inspirerade mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in