2021-01-31, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Haha vad menar du att syftet inte var att tjäna pengar? Varför isf ta betalt överhuvudtaget Undrar jag!? Det blev ingen succé helt klart. Annars hade Anna lagt ut femtioelva bilder på ig och tackat alla som deltog och varit såå tacksam🙏🏻🙏🏻 . Tror snarare hon går back. Enligt en som deltog var det 2-3 pers som skötte det tekniska, om det stämmer vet jag ej. Att ha event är inte gratis. Som Anna själv skriver på IG: https://postimg.cc/hfJdgHcs

Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag gissar att Anna är enormt osäker vad som gäller för skatt för influencers. Det är förmodligen därför hon är så väldigt noga med att berätta vad som är betalda samarbeten eller inte. (Även om kunderna inte vet om att de inte kommer få betalt.)

Den här gången har hon otaliga gånger sagt att det inte är ett samarbete, trots att det var det. Hon säger att det bara är några vänner som har en kul stund ihop i köket och att hon är en glad amatör. Samtidigt tar hon betalt och bryter därmed koden för amatör. Hon anlitar proffs, men är bara härliga Anna hemma i ett kök. Hon har helt enkelt ingen aning och är det något hon kan åka dit på vid en skönstaxering är det väl alla gratis skönhets och frisörbesök. Det kostar normalt flera tusen att trixa med hårförlängningar. Anna är ju hos frissan varannan vecka ungefär.

Som Magictrix skriver så är upplägget lite rörigt där hon vill få det att framstå som att det är ”härliga Anna” som bjuder in lite vänner för en trevlig stund i köket där hon delar med sig av sitt intresse för matlagning. Samtidigt tar hon betalt och anlitar tekniker som riggar ljus och ljud hemma i hennes kök.

Det som stökar till det är att Anna inte har eget bolag så hur fakturering, redovisning och inbetalningar av skatt kommer att ske från Annas sida blir otydligt. Det är fullt möjligt att Anna gör detta på uppdrag av CookTogether där bolaget som står bakom får intäkterna, står för utgifterna och betalar lön till Anna samt betalar in skatt och sociala avgifter.
Citera
2021-01-31, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickolito
Haha vad menar du att syftet inte var att tjäna pengar? Varför isf ta betalt överhuvudtaget Undrar jag!? Det blev ingen succé helt klart. Annars hade Anna lagt ut femtioelva bilder på ig och tackat alla som deltog och varit såå tacksam🙏🏻🙏🏻 . Tror snarare hon går back. Enligt en som deltog var det 2-3 pers som skötte det tekniska, om det stämmer vet jag ej. Att ha event är inte gratis. Som Anna själv skriver på IG: https://postimg.cc/hfJdgHcs

Hade jag varit hon hade det varit inte bara för inkomst skull utan för att sålla bort oss som eg inte vill se utan bara götta oss. Men då kunde man ju eg lika gärna haft ett privat evenemang. Hon har ju tydligen 300 vänner på sin privata fb...
Citera
2021-01-31, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Litet ekonomiska funderingar kring ”Eventet”.
https://postimg.cc/rzTK2RfW
Om 31 pers deltog fick hon in ca 3700:-.

Gissar att momsen på det här är 6%. Då har hon 3500:- kvar.
För att ta ut ”lön” måste hon betala arbetsgivaravgift ca 1100:- och skatt.ca 1750:- (hon påstår ju att hon skattar 50%).
Kvar blir 650:-
Hon bör ju fått betala för konceptet plus kamera/ljud-Mickes insatser så det här måste kostat henne en hel del.

Ja, eventet blev en förlustaffär för Märsta-Anna. Fiasko

Sedan beror det på vilken moms och skatter man räknar på. Men oavsett momssats och skatt som EF eller AB så blir slutsumman pinsamt låg. Som jag skrev tidigare; en förlustaffär för Märsta-Anna. Hon hade tjänat mer på att gå ut och leta pantflaskor.

Men pengarna är skit samma för Anna. Vad som svider allra mest där hemma i Ankeborg idag är Annas vetskap om att hon inte är mer populär än så här. Snacka om att hon är helt passé. Herregud, random 12-åriga sminktjejer på Youtube har fler visningar, följare och köpare än vad Anna har.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-01-31 kl. 17:02.
Citera
2021-01-31, 18:02
Medlem
cece123s avatar
Jag kan bara skratta åt denna intervju med Anna från förra året.
https://www.expressen.se/noje/melodi...efter-vinsten/
Citat:
Efter ”Biggest loser” brände jag slut på mig själv. Man uppfylls av en ny härlig energi och kraft men sedan är det så mycket runtomkring som tar så mycket energi att jag blev väldigt dränerad
Hm, men VAD kan det bero på?🤔🙄
Att Anna sitter framför mobilen hela tiden och retar upp andra och blir uppretad för att de blir uppretad för att hon retat upp dem...
Citat:
Jag fick bestämma mig: Ska jag jobba och tjäna en massa pengar och vara med bara för att man är rädd för att tappa sin plats? Eller ska jag kliva av och säga att jag är rädd om mitt liv och vill känna efter vad som är viktigt?
Hon valde det sistnämnda.
Tappa sin plats som vaddå? Ett vandrande skämt?🤡
Historiskt sett så har ju Anna haft väldigt instabil ekonomi, pga hon inte får drömjobben och inte vill jobba som alla andra.
De senaste typ 4 åren har Anna tackat ja till BL VIP, inte för att förändra sin livsstil.. Utan för att få pengar till den våldtäktsdömde sonens skadestånd.
Citat:
Förödande för ekonomin men fantastiskt för själen. Det är tur att man ändå har varit lite sparsam och att man lärt sig av sina tidigare misstag
Sparsam? Millimeterlite 🤏sparsam 💅💇‍♀️💆‍♀️🍞🍔🍿🍤🥮🍱🌯🍕🍰🍦🧈💸💸💸💸isåfall och Anna tycks aldrig lära sig, för nu sitter hon ju i samma sits. Risken att sitta i den sitsen skulle bli mindre om hon kavlade upp armarna och jobbade på riktigt än att drömma sig bort, att drömma ger ingen timlön.
Citat:
I stället för att försöka synas så mycket som möjligt har hon och maken Roberto Toledano, 51, köpt hus i Sigtuna efter Stockholm.
Istället syntes hon mer än någonsin.. 🤳🤳🤳
Citat:
Det kan ju låta banalt men jag tröttnade lite på ankdammen
Här försöker Anna låta som hon är en Akändis..
Citat:
– Det har varit 18 härliga månader där jag bara har fått tänka på mig själv.
🤳🤳🤳🤳🤳
Här erkänner Anna.. Say no more. 😶
Citat:
Jag kände att ”varför uppdaterar jag, är det för min skull eller för alla andras”. Och när jag insåg att jag gjorde det för alla andra så kände jag att ”nej, det är fel”.
Här ljuger Anna för sig själv.. För andras skull.. Det är bara för hennes egen skull, för hon kan inte sluta liva. 🤥
Citat:
Jag rekommenderar alla att stänga av
Sa Anna Book och satte igång ytterligare en LIVEmaraton under dagen på fem timmar. 🤳🤳🤳🤳
Citat:
– Sedan blev jag lite förlöjligad för att att det bara var fyra månader. Men gör det själv då. Det är många som inte ens skulle klara en vecka. Men det spelar ingen roll, det viktiga är att man gör det som är rätt för en själv.
Anna anpassar det hon säger, motsägelsefull som hon är.
Hon bor med en familj, har extremt dåligt omdöme och kan knappt veta vad som är rätt för henne själv, tänker hon aldrig om det är rätt mot hennes barn?

Intervjun avslutas med att Anna är öppen inför Mello igen, om sisådär 10 år. För hon är ju
ganska ung fortfarande...
Det har väl aldrig gått så superbra för äldre deltävlare i Mello.
Siw Malmqvist och alla de andra gamlingarna med sina fina uppträdanden blir ju sedda som gamla tanter och gubbar utan större chans.
Christer Sjögren blev ju utskrattad, Christer Lindarw förbannad, när de inte gick jättebra.
Men i Annas värld tror hon att botox gör att hon kan tävla med dem som är hälften så unga utan större konkurrens.."dream oavlönat on" Anna.
Senast redigerad av cece123 2021-01-31 kl. 18:33.
Citera
2021-01-31, 18:30
Medlem
Det gick alltså så fruktansvärt dåligt att Anna inte nämner sin satsning alls dagen efter händelsen. Nu låtsas hon som ingenting. 😂😂😂😂 Vägra sanningen Anna, gör som vanligt, då kommer du garanterat vidare i ditt liv... eller inte!
Citera
2021-01-31, 18:39
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det gick alltså så fruktansvärt dåligt att Anna inte nämner sin satsning alls dagen efter händelsen. Nu låtsas hon som ingenting. 😂😂😂😂 Vägra sanningen Anna, gör som vanligt, då kommer du garanterat vidare i ditt liv... eller inte!

Syns det inte, finns det inte..
Endast en person har hittills taggat maten och hon har nu gjort kontot privat..
Bra reklam för Anna, känns som att folk har svikit Anna.. Igen
Förhoppningsvis kommer fler bilder upp..
Eller det kanske bara var 4 stycken deltagare med på eventet Anna, Jeanette och 2 anonyma fans.
Citera
2021-01-31, 18:44
Medlem
nytt på insta

https://postimg.cc/pyzHf34q
Citera
2021-01-31, 18:56
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på insta

Tur att det blev en massa bär över.
Citera
2021-01-31, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil

Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Syns det inte, finns det inte..
Endast en person har hittills taggat maten och hon har nu gjort kontot privat..
Bra reklam för Anna, känns som att folk har svikit Anna.. Igen
Förhoppningsvis kommer fler bilder upp..
Eller det kanske bara var 4 stycken deltagare med på eventet Anna, Jeanette och 2 anonyma fans.

Anna är ett enda stort misslyckande. Vad än hon tar sig an så slutar det illa. Det enda "lyckade" är ju förnedrings-TV som Biggest Loser. Hon är liksom bra på att förnedra sig själv. Keramiken gick åt helvete. Sångkarriärerna gick åt helvete. Matsatsningarna har gått åt helvete. Ungarna gick det åt helvete med (Vanessa är väl någorlunda normal).

Anna är billig och värdelös. Det är som snacket ute på produktionsbolagen går; Anna ringer man när produktionen behöver någon oerhört billig i pris och som ställer upp på allt förnedrande man kan tänka sig.

Jag tror inte ens arbetsträning på Samhall skulle gå vägen för henne. Det skulle vara för svårt.
Senast redigerad av AirOfficer 2021-01-31 kl. 19:20.
Citera
2021-01-31, 19:26
Medlem
Fan vad gränslös människan är! Senaste storyn bönar Vanessa att hon inte vill synas, ändå lägger hon ut massa klipp när hon tränar med farsan. Låt ditt barn slippa bli uthängd på sin knäppa mammas insta inför 55k följare!
Citera
2021-01-31, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
nytt på insta

Otroligt 😶 Inte ett ORD om gårdagen..
Jisses vad deta nederlag svider Aj aj.. 😐😮
Citera
2021-01-31, 19:41
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabooksvader
Fan vad gränslös människan är! Senaste storyn bönar Vanessa att hon inte vill synas, ändå lägger hon ut massa klipp när hon tränar med farsan. Låt ditt barn slippa bli uthängd på sin knäppa mammas insta inför 55k följare!

Jag citerar (och jag gillar inte att använda öknamn, men nu har Fläskifan förtjänat det) "Ändå väldigt...uthållig, trots din längd och vikt. När du tappade balansen flöööög du lite" och en massa hånskrattande emojs där dottern ligger på golvet. Anna orkade bara filma några sekunder innan hon fick annat att göra. Trots att hon inte ville vara med fick hon alltså mammas omdöme. "väldigt uthållig trots sin längd och vikt". Då är Vanessa normalvikt för sin ålder och tränar. Anna får väl hjärtinfarkt av att dreja en askkopp. Om Anna började röka och la ner sina besök hos frisören... samtidigt som Roberta skiljer sig och döttrarna flyttar hemifrån, så återstår... Morran och Tobias!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in