2021-01-28, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
Så imponerad!!!
Anna har kommit på något helt nytt o unikt. Fixat fin logga och ett helt koncept.
Hatten av!
Och sen fick man tid över o googlade...

http://cooktogether.se/
Känns det inte som lite väll mycket ”lånats” och k ”inspirerats” av denna sida / logga.
Anna, Anna...

Se videon på hemsidan. Samma formspråk o en gubbe istället för en kvinna i introt som i Annas logga. Så med andra ord har Booken ett samarbete eller köpt konceptet. Attans internet och möjligheten att söka...

Det ser ju ut som en kopia rakt av både på loggan, idén OCH recept!
Citera
2021-01-28, 12:32
Medlem
Salorms avatar
Hennes svar på han som sa att hon var oförskämd är rätt härlig också.
https://pasteboard.co/JLIQdtM.jpg
Citera
2021-01-28, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmmamedE
Det ser ju ut som en kopia rakt av både på loggan, idén OCH recept!

Edit, ser ut att det är ett samarbete ändå! Lite udda dock att INTE skriva ut direkt. Företaget har ju onekligen fått publicitet. Sen om det är bra publicitet är väl en annan femma.
Citera
2021-01-28, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför då ? Varför måste hon skriva ut det ? Hon har skrivit att hon ska börja med nåt nytt .
Hon har väl köpt en deal med färdigt koncept , hjälp med sida / loggor och allt det tekniska . Det behöver hon inte alls berätta om , lika lite som vart man hyrt in sig för att spela in sin podd . Om nu inte de som ligger bakom konceptet tycker att det behövs nämnas mer än att ha samba logga , namn .

Finns väl hur många som helst som ” gästspelar ” som coacher / poddar etc genom andras plattformar / studios what ever .

Ni gnäller o gnäller över att hon inte jobbar eller gör något , sen när hon gör något , då ska det anmälas o mailas företag och kronofogden. Fy fan vilka elaka bitterfittor!
Vem är du och vad har du gjort mot Nickomyra?
Citera
2021-01-28, 12:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmamedE
Edit, ser ut att det är ett samarbete ändå! Lite udda dock att INTE skriva ut direkt. Företaget har ju onekligen fått publicitet. Sen om det är bra publicitet är väl en annan femma.

facebooktråden är på god väg att bli raderad skulle jag gissa. Hon kan inte hålla sig från att bittert svara alla som skriver där.
Citera
2021-01-28, 12:37
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ett av de mest skamlösa varumärkesstölderna man sett. Till och med typsnittet är identiskt. Jag tror inte föräldrarna i familjen Took ens vet hur man startar en dator, så det är nog Flizan som snott loggan, på order av morsan. De har ju alltid haft svårt att förstå det här med mitt och ditt. Men att stjäla hela konceptet (inklusive kycklingfilé) är väl magstarkt.

Här har vi alltså en professionell kock som lagar mat gratis åt de som vill titta på. Han har ett professionellt kök och ett tekniskt team som filmar och tar ljud. Jag vet inte om han körde live, men det finns tydligen åskådare så det finns en dialog med en publik som gör att det känns avslappnat. Det är gratis och det ser gott ut. Pyttipannan har jag aldrig sett laga mat, men av bilderna att döma ser det minst sagt mediokert ut. Det är säkert ätbart och kanske till och med ok, men vilken vuxen människa behöver lära sig laga kycklingfilé med potatis och brunsås? Och dessutom betala en sopa för att få titta på? Googla kycklingfilé på youtube och få hundra gratiskurser istället. För inte betalar ni väl 120 kronor för Annas trevliga sällskap?

Anna har inte nämnt att hon betalat för varumärket, men de är kanske snälla di dära som ritat upp det åt Anna, så hon får det som en bonus.
Anna betalar för tekniken och kunskapen oklart vad, som "Micke har, han syns i tidigare klipp på deras Facebook sida.

En sak är ju säkert, det är ju inte Annas mediokra matlagning folk betalar för det är ju Anna som folk betalar för att se.
Nu får hon ju visa upp sig i hemmet, hon blir ju sjuk i princip om hon är utanför sitt trygga hem.
Hon kan applicera smal och rynkfilter och har hela familjen 3 stöttande steg bakom henne.
Annars fixar hon det knappt.
Så har det ju varit tidigare.
Citera
2021-01-28, 12:40
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Hennes svar på han som sa att hon var oförskämd är rätt härlig också.
https://pasteboard.co/JLIQdtM.jpg
"Svårt i skrift att tyda det märker jag." WTF - Hon kan inte skriva en begriplig mening. Hur ska hon då kunna laga mat?

Som vanligt när hon anstränger sig för att bemöta kritik sakligt svarar hon med illa dold aggressivitet. Inget förlåt eller ursäkta, eller ens en bortförklaring. Det är inte Anna som gjort fel, det är den som känner sig påhoppad som läst fel. Ett förlåt förvandlas till en örfil och Anna står kvar som segrare på skolgårdens sandlåda. Men fortfarande lika ensam.
Citera
2021-01-28, 12:43
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
facebooktråden är på god väg att bli raderad skulle jag gissa. Hon kan inte hålla sig från att bittert svara alla som skriver där.

Annars får de ställa in på lördag, för att
Anna is buzy doin nothing dvs sitter fortfarande och skriver arga svar.
Någon borde ta bort mobilen från Annas händer och då skulle detta dö ut snabbare, nu blir snart en Cooktogethergate förutom Örebrogate, Mellogate, Arga snickarengate mm
Citera
2021-01-28, 12:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yip
Ja, något slags samarbete måste det vara då det på Cooktogethers Facebooksida har skrivits ett inlägg om att det är de som ska rigga hos Anna.
https://m.facebook.com/pg/cooktogeth...ernal&mt_nav=0

Edit: jäklar vad sen jag var 😄
Dom verkar ha missat att ändra från färska till frysta bär Det här är stor underhållning.
Citera
2021-01-28, 12:52
Medlem
Salorms avatar
Nu har det dykt upp folk som är blockade av henne på Instagram eller så är det folk härifrån som trollar med henne. Har hon blockat folk som frågat om recept på sås?

Vems trollkonto är Jennie Karlsson? Tyvärr lite väl uppenbart
Citera
2021-01-28, 12:54
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Vem är du och vad har du gjort mot Nickomyra?

😄
Nickomyra är softare och ibland behövs balans.
Kanske hen har blivit softare på äldre dar.
Det är ju ett skvallerdiskussionsforum,
med fokus på Fru Book.
Jag har tro det eller ej faktiskt berömt Anna, det var ingen som höll med mig..

Folk skulle nog gilla Anna mer om hon var lite mer som hon tror att hon är.
Typ Anna skulle behöva en teknik som leder till att hon reflekterar över hennes tankar och agerande.
Det är bara hon som kan ändra på det, men eftersom hon insisterar att hon är som hon är.
Så har hon nog varken viljan eller ork att ändra på sig. Synd, hon skulle må bättre och få bättre kontroll i livet.
Yoga, stärka sina tankar och medvetenhet.
Det handlar inte om att utplåna sin personlighet, bara hantera den bättre.
Citera
2021-01-28, 12:55
Medlem
TPLs avatar
"Jag betalar för tekniken och kunskapen som min nya medarbetare Micke har.
Jag betalar för all mat - råvaror och basvaror samt alla köksredskap och tillbehör i ett kök. Vi fakturerar och betalar skatt och sociala avgifter som alla andra normala människor gör!
Frågor på det?"

Ja, jag har några frågor. Kanske din pressekreterare kan svara här i tråden.
Vem har stått för kostnaden när det gäller din köksutrustning? Svärfar?
Är maten inhandlad genom självscanning? Är kycklingfiléerna egentligen delar av Jeanettes utvärpta höns?

I listan över vad som behövs står det lite diffust "kastruller". Hur många och hur stora? Hur stor ska ugnsformen vara?

Känner Micke till dina tidigare affärer? Mattan i sovrummet till exempel. Dina betalningsanmärkningar? Din kriminella familj?

Som löntagare och normal människa betalar jag inga sociala avgifter, det gör arbetsgivaren. Vilka är vi som fakturerar och betalar skatt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in