2021-01-28, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rondavouz
https://postimg.cc/ZCjsxkpZ
Där kom svaret. Haha Anna, din lögner om inte samarbete och info rimmar såååå dåligt

Verkar ju inte jätte seriöst att lägga ut detta endast 2 dagar innan eventet. Gjordes nog bara för att de blev uppmärksammade ang loggan. Om det inte är spons innebär det ju att Anna får betala Micke, som står för tekniken, ur egen ficka. Hur har hon råd med det? Fått in bra stålar på memmo? Bara ingredienserna går på en bra slant att inhandla. Det + 119kr måste bli närmare 800 spänn, om inte mer om man inte har alla basvaror o kryddor hemma.
Nä, fiasko innan det ens har börjat
Citera
2021-01-28, 11:33
Medlem
Rondavouzs avatar
Anna har svarat på Cook togethers fb.
Lämnar det upp till var o en att tolka

https://postimg.cc/HjgWKNvF
Citera
2021-01-28, 11:36
Medlem
yips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkelstewart
Går inte ens att kommentera inlägget längre, begränsade kommentarer.
Jag hade tänkt fråga ifall det är ett samarbete eftersom loggan är en kopia av cooktogether.se's logga

Ja, något slags samarbete måste det vara då det på Cooktogethers Facebooksida har skrivits ett inlägg om att det är de som ska rigga hos Anna.
https://m.facebook.com/pg/cooktogeth...ernal&mt_nav=0
Citera
2021-01-28, 11:43
Medlem
Vilket svar
Hon hugger direkt
Citera
2021-01-28, 11:46
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pluttman
Vilket svar
Hon hugger direkt
Hon vill väl skydda sin "nya medarbetare Micke".
Citera
2021-01-28, 11:56
Medlem
Citat:
Vilket svar
Hon hugger direkt
Eller hur, tycker det blev mer frågor än svar..
Citera
2021-01-28, 11:58
Medlem
Citat:
Vilket svar
Hon hugger direkt
Säger väl en hel del om henne också eftersom hon själv är härinne o läser
Citera
2021-01-28, 11:59
Medlem
Rondavouzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magpie
Hon vill väl skydda sin "nya medarbetare Micke".

Micke får nog en snabbkurs i hur man rensar o blockeli blockar på FB. Redan oönskade kommentarer. Antar Anna ringer för fullt
All lycka till Micke!
Citera
2021-01-28, 12:02
Medlem
Topgun855s avatar
Då Anna inte ens har ett AB/Enskild firma är det anmält som otillåten försäljning!

In med er på Facebook och anmäl!

Tänk vad kärringen har kostar oss vanliga i sjukvårdskostnader.
Citera
2021-01-28, 12:13
Medlem
cece123s avatar
En liten diskussion har uppstått på samarbetspartners sida

https://pasteboard.co/JLIHQfB.jpg
https://pasteboard.co/JLIH1ep.jpg
https://pasteboard.co/JLII6Fp.jpg
Citera
2021-01-28, 12:25
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Bra där! Fy faan!!
Detta är ju varumärkesstöld så det skriker om det!!!!!!!
Skulle jag skissa upp denna bild så skulle jag stämma Anna.
På deras Facebook sida ber man tittarna lägga upp bilder på sina egenhändigt gjorda maträtter...känns bekant
De är säkert Felicia som står bakom det hela..
Gå in på cooktogethers Facebooksida och anmäl till dem Annas senaste idé.
Är de schysta kanske de är lika generös som Anna är på att dela med sig...
Men Anna stjäl någon annans idé och tar betalt.
Kolla in orginalsidans recept, förstår ni snabbt skillnaden på kulinariska maträtter och en superamatörs recept.

Ett av de mest skamlösa varumärkesstölderna man sett. Till och med typsnittet är identiskt. Jag tror inte föräldrarna i familjen Took ens vet hur man startar en dator, så det är nog Flizan som snott loggan, på order av morsan. De har ju alltid haft svårt att förstå det här med mitt och ditt. Men att stjäla hela konceptet (inklusive kycklingfilé) är väl magstarkt.

Här har vi alltså en professionell kock som lagar mat gratis åt de som vill titta på. Han har ett professionellt kök och ett tekniskt team som filmar och tar ljud. Jag vet inte om han körde live, men det finns tydligen åskådare så det finns en dialog med en publik som gör att det känns avslappnat. Det är gratis och det ser gott ut. Pyttipannan har jag aldrig sett laga mat, men av bilderna att döma ser det minst sagt mediokert ut. Det är säkert ätbart och kanske till och med ok, men vilken vuxen människa behöver lära sig laga kycklingfilé med potatis och brunsås? Och dessutom betala en sopa för att få titta på? Googla kycklingfilé på youtube och få hundra gratiskurser istället. För inte betalar ni väl 120 kronor för Annas trevliga sällskap?
Citera
2021-01-28, 12:26
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Varför då ? Varför måste hon skriva ut det ? Hon har skrivit att hon ska börja med nåt nytt .
Hon har väl köpt en deal med färdigt koncept , hjälp med sida / loggor och allt det tekniska . Det behöver hon inte alls berätta om , lika lite som vart man hyrt in sig för att spela in sin podd . Om nu inte de som ligger bakom konceptet tycker att det behövs nämnas mer än att ha samba logga , namn .

Finns väl hur många som helst som ” gästspelar ” som coacher / poddar etc genom andras plattformar / studios what ever .

Ni gnäller o gnäller över att hon inte jobbar eller gör något , sen när hon gör något , då ska det anmälas o mailas företag och kronofogden. Fy fan vilka elaka bitterfittor!

Glöm inte bitterkukar...

Om jag säger så här.. Anna har en historia, som hon inte tycks ta lärdom av.
Hon vill se sig som vänlighetens, ärlighetens, ödmjukhetens och öppenhetens Gudinna, fine men då får hon ju visa att hon är det.
Klart att folk reagerar om hon rattar runt i lite tveksamheter, det vet du ju att det har skett förr.
Ju oftare Anna kör med sin hemmalagade Goohrätter, smygvispade såser, påståenden som hon sedan motbevisar.. Då får man anta att Anna har en prenumeration på livstid på sådana debacler.
Annas ekonomi bryr jag mig inte om, däremot tycker jag att hon har visat en dubbelmoral.
När hon skiter att betala tv licensen, men vill gärna vara med på tv.
Men jag stannar vid mitt tyckande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in