2021-01-27, 19:02
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Allvarligt? Finns det någon välrenommerad professionell kock som lagar mat på Facebook och tar betalt för det? Har Anna Book helt tappat all verklighetsförankring?
Citera
2021-01-27, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Premiär!! Äntligen kan jag presentera ett nytt litet enkelt koncept som kommer finnas på Facebook CookTogether med Anna Book
Varför har hon valt ett engelskt felstavat namn och ”med” på svenska? Var det inte tillräckligt coolt med ”Laga mat med Anna Book”?

Detta kommer bli sååååå kul! Speciellt om just DU vill delta!
Ja, just DU!!!!!!! gör det hela särskilt kul.

Du måste ha ett Facebook konto och där finner du precis all info om mina kommande MatLIVEs
Hon menar egentligen att man måste adda henne som vän på FB för att kunna se info, som annars är dold för de som inte är vänner med henne.

Du betalar tryggt & säkert enligt konstens alla regler och på Facebook kommer anvisningarna att vara tydliga & enkla Vi har satt ett introduktionspris på 119kr och då skriver JAG recepten, inköpslistan / listorna - samt tipsar om verktyg och tillbehör som kommer att behövas Tanken är att det ska vara inspirerande och lustfyllt med mycket glädje och pepp i köket
Då var det dags. Här är Annas nästa misstag. Hur fan ska hon ta betalt över FB? Jag antar hon lägger ut det som ett event och då publicerar hon recepten där. Men om man har betalat för att få vara med där och upptäcker att man måste köpa en hushållsprodukt för att kunna laga maten, det kanske man inte har lust med? Eller om man helt enkelt inte tycker om eller tål maten som ska tillagas? Får man pengarna tillbaka då? Ska vi laga mat på lördag kanske jag behöver köpa en stavmixer i god tid och då behöver jag veta det nu om jag ska hinna planera inköpen.

Lördag den 30 januari kl. 17.00 är det dags iaf. tid för min första MatLIVE! Det är något som länge efterfrågats - LIVE matlagning med mig och nu sker det genom det här MatEventet på Facebook.
Ursäkta, men 17.00? Ska inte vara petig, men just på lördagkvällar känns det lite tajt. Särskilt om man inte får veta i förväg vad som ska tillagas. Eller får man det? De tio som kommer vara närvarande kanske inte gillar Annas mat just den dagen?

Och Nej! Detta är inget som efterfrågats överhuvudtaget.

Det riggas en studio hemma hos mig och jag hoppas att just du hänger på och lagar mat tillsammans med mig
Rigga en studio? Nu har nog tunnans storhetsvansinne flödat över. Eller har hon tvingat Roberto att köpa strålkastare och en selfiepinne? Framförallt har hon väl investerat i make up, ny klänning och några besök på skönhetssalongerna. Ska hon ha headset eller hur har hon tänkt lösa pratet när hon svettas runt i köket bland slamrande kastruller? Sänder hon med telefon kommer ingen höra ett skit vad hon säger.

Du i ditt kök och jag hemma i mitt. Det blir matlagning från hjärtat, enkelt men gott, ofta med spontana råd och flexibelt med lite bra vardagstips så som dukning och tänk kring att minska matsvinn och lite tips på hur man kan använda rester.
Ja, som vi misstänkte. Hellre än bra. Anna har ett stort hjärta när det handlar om henne själv. Spontana råd kring hur länge oxfilén ska vara i ugnen. Eftersom Anna själv har sagt att hon inte bryr sig om enheter som tid, temperaturer och avstånd blir det intressant. ”Stoppa in oxfilen i en varm ugn och ta ut den när den är klar”?

Där emellan blir det spontant snack som det blir när man lagar mat tillsammans och när jag är LIVE
Spontana tider och spontant snack. När Anna är LIVE betyder det att ni får stå ut med könsord och svordomar. Det har ni betalt för. Om er köttbit blir vidbränd så är det erat DJÄVLA PROBLEM HORUNGAR.

För att köpa din plats klickar du på länken i min biografi. Hoppas det ska smaka och väl mött på lördag
Vad fan är en biografi? Klickade på Om Anna och konstaterar att hon inte angett någon status för sin Relation… Någon länk hittade jag inte, men så är jag inte vän med henne heller.

OBS! Jag har INGA Sponsorer till detta.
Bra, då kan vi utgå ifrån att det inte är sockerfri yoghurt i maten.

Det är en privat satsning från min sida och vid samarbeten, så kommer det såklart att markeras & synas tydligt bara så att ni vet Ser framemot att få laga mat tillsammans med just DIG!
Det var ju inga samarbeten skrev du nyss… Och vi skiter väl i vilket om du nu skulle lyckas tigga till dig något. Nej, du ser fram emot att få laga mat för oss och alla styrkekramar du kommer få av dina fyra väninnor som skickar hjärtan.

Tips: var gärna 2 personer - då kommer ni hinna med att både laga mat och chatta med mig LIVE.
Bra, så är man ensam hinner man inte med? Kommer du hinna laga mat och chatta ensam? Eller har du din slav till hands?

Ställ frågor, kom med egna tips, visa ERA bilder efteråt med*cooktogethermedannabook*så kommer jag se alla underbara matmästerverk som ni skapat Let’s Cook!!!a
Tror det kommer bli problem för Anna om gästerna börjar ställa frågor. Ska man skapa ett mästerverk får man nog söka sig någon annanstans.

Det här vill man ju se med en påse popcorn i näven. Någon som orkar offra sig och kan skicka en fullänk?
Det lutar åt fiasko innan det ens har startat. Brist på självförtroende har Bookstödet inte. Det finns billigare alternativ en att ge fattig Anna 119 kr för att se hennes matlagning. Finns hur många recept som helst på nätet som är gratis.
Citera
2021-01-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag tycker det är mycket elakt av Anna Book att ta betalt av sina trogna följare. Hur tänkte hon där?
Hon hade blivit mycket populärare om hon bjöd på sina kokkonster...
Bättre branding...🤪
Hon är i behov av pengar så klart. Tiggeriet till olika företag går nog inte så bra. Att hon inte söker jobb på sin favorit krog Valvet.
Citera
2021-01-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Det lutar åt fiasko innan det ens har startat. Brist på självförtroende har Bookstödet inte. Det finns billigare alternativ en att ge fattig Anna 119 kr för att se hennes matlagning. Finns hur många recept som helst på nätet som är gratis.

Kaske skulle tipsa Kronofogden att hon måste skatta för detta.
Citera
2021-01-27, 19:44
Medlem
Kanske lördagsmåltiden avslutas med en repris av "Skrubba ugnsgaller"?

Nån som har länk till den lajven?
Citera
2021-01-27, 19:46
Medlem
Även om det ligger uppdukat som ett dignande smörgåsbord av möjligheter, så tänker jag i nuläget inte göra mig lustig över Annas Cook-Together-initiativ.
Hon får ofta - och med all rätt - utstå spe för sina klavertramp. Hon hånas för sin lathet, och för sin oförmåga att tjäna pengar. När hon nu ändå gör ett försök att bidra till hushållskassan, så tycker jag nog ändå att hon ska få en "tummen upp" för det.
Om jag tror att det kommer bli en succé? Nej. Men om jag har fel, så är jag glad för hennes skull. Hon skulle behöva tjäna pengar, bygga självkänsla och bli självständig.
Mitt enda huvudbry gällande hennes Cook-Together är om hon säger "Sätt in kycklingen i ugnen på 200 grader". Hur ska man då veta vilken slags grader det är? Vanliga grader? Bastugrader? Märsta-grader?

Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Nu 9 st ” kommer ” 42 st är intresserade .
Hon la ut eventet på fb idag , inte så dåligt gensvar ändå med tanke på att hon knappt har någon aktivitet på sin fb och bara har riktat sina tidigare inlägg till sina 300 + vänner .
Hon får ju iofs även oförtjänt bra marknadsföring såväl här som hos Bloggbevakning.

Citat:
Ursprungligen postat av schadow
Kaske skulle tipsa Kronofogden att hon måste skatta för detta.
Kronofogden hanterar inte reguljära skatteinbetalningar.
Citera
2021-01-27, 19:46
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Hon är i behov av pengar så klart. Tiggeriet till olika företag går nog inte så bra. Att hon inte söker jobb på sin favorit krog Valvet.

Diskare vore ju nått. Då kan hon stå och köra Live samtidigt som hon diskar.
Citera
2021-01-27, 19:57
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Diskare vore ju nått. Då kan hon stå och köra Live samtidigt som hon diskar.
Man skrattade ganska gott när Anna skrubbade ugnsgallret.
Hennes kondis verkar vara som hos en 90-åring, med tanke att hon flåsade som en oxe av ansträngningen...

Hoppas någon har spelat in hela ugnsgallerintermezzot, för det går utan tvivel in på Annas Tio och Toppslista av galna saker.
Senast redigerad av Rimbert 2021-01-27 kl. 20:27.
Citera
2021-01-27, 19:57
Medlem
Att ta 119 kr för ETT tillfälle är som ett stort skämt! Helt hutlöst enligt mig. Med tanke på hur otroligt mycket fantastiska recept och härlig inspiration det finns att hitta GRATIS överallt på nätet så skulle det t o m vara mycket pengar att betala för EN cookalong med en känd kock, typ Tina Nordström eller Leif Mannerström. Att betala en sån överdrivet stor summa för att titta när en medioker amatör som Anna lagar mat är bara helt galet! Vem tror hon att hon är?
Ska hon dessutom bjuda på dukningstips? Diskolampa på bordet? Sugrör till vinet? Tulpaner från bensinmacken? Guld, guld och ännu mera guld?
Citera
2021-01-27, 20:08
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja
Att ta 119 kr för ETT tillfälle är som ett stort skämt! Helt hutlöst enligt mig. Med tanke på hur otroligt mycket fantastiska recept och härlig inspiration det finns att hitta GRATIS överallt på nätet så skulle det t o m vara mycket pengar att betala för EN cookalong med en känd kock, typ Tina Nordström eller Leif Mannerström. Att betala en sån överdrivet stor summa för att titta när en medioker amatör som Anna lagar mat är bara helt galet! Vem tror hon att hon är?
Ska hon dessutom bjuda på dukningstips? Diskolampa på bordet? Sugrör till vinet? Tulpaner från bensinmacken? Guld, guld och ännu mera guld?

Ulla som handlar för tusentals kronor på Ullared skulle säkert ha råd,förtidspensionären och superfanset Sussi skulle nog avstå från en veckas mat bara för att Anna är ju så gullig,
för dem är nog detta blodigt allvar.

Sedan undrar jag om det hela
e g e n t l i g e n är ett test.. kommer TunnelbaneNettan, Den där Falken med död make, hon som bantade en Gång Eeh ja och några till, vars namn jag inte heller kommer ihåg också betala och stötta Anna??
Om inte.. Ja, då blir Anna ledsen, blockar och säger hejdå till en vänskap som egentligen aldrig fanns.
Citera
2021-01-27, 20:26
Medlem
Ja, det känns ju normalt att ta betalt av sina vänner för att de ska få se när man lagar mat. NOT.
Senast redigerad av mrsgeggamojja 2021-01-27 kl. 20:30.
Citera
2021-01-27, 20:32
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsgeggamojja
Ja, det känns ju normalt att ta betalt av sina vänner för att de ska få se när man lagar mat. NOT.
Det värsta är väl att hon blockar alla som inte vill se henne laga mat.
Inte ens de mest pimpinetta kockarna på Paris lyxkrogar är väl lika känsliga.
Senast redigerad av Rimbert 2021-01-27 kl. 20:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in