Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
För skojs skull har jag räknat och Anna äter bröd minst tre gånger om dagen. Eller, det vet vi ju inte riktigt. Hon kanske bara tar kort på någon annans smörgås och äter fågelfrö själv? Det är primärt vitt bröd i Anns hem. Formfranska, hamburgerbröd och liknande. Då räknar jag inte in bullar, semlor och andra kakor.
Socker vet jag inte så mycket om. De verkar inte äta så mycket godis. Men det är grädde till höger och vänster. Inget fel på färsk grädde i måttliga mängder. Men varför då göra reklam för lätt youghurt?
Anna säger att vi inte ska oroa oss för att hon väldigt sällan äter nötkött... följt av tre hånskrattande smileys. Det är här vi hittar Anna i ett nötskal. Oförmögen att ta till sig kritik. Hon svarar på frågan med att ljuga och sedan hånskratta åt frågeställaren. Vilket får oss att undra, är det ens möjligt att hon tror på sina egna lögner i det här läget? Hon har ju bevisligen fotograferat varenda måltid den senaste tiden. Det har varit hamburgare, köttfärssås, biff (fast då påstod Anna att det var för männen), wokad biff, rostbiffsmörgås och något som såg ut som köttbullar. Men det är sant att de oftast verkar äta kyckling. Det verkar vara Felicias favorit när hon står för maten på egen hand.
En sallad till köttet är inte vegetariskt. Till Annas försvar kan man kanske påstå att de inte äter rött kött oftare än någon annan. Det hade hon kunnat medge. Men att påstå att de sällan äter nötkött är en ren lögn. Sedan kan man undra vad frågeställaren ville med den kommentaren? Det är upp till och var och en vad man kan äta.
Det som förvånar mig är att de ändå har råd att äta som de gör. Bra nötkött är dyrt. Kyckling är inte billigt det heller. Å andra sidan dricker de aldrig vin till maten, så det kanske jämnar ut sig i längden? Vad jag menar är att vi aldrig får se dem äta falukorv eller spagetti eller blodpudding. Något som de flesta familjer äter ibland för att hålla hushållsbudgeten i schack.
Äter man god köttbit förhöjs upplevelsen av ett vackert upplägg. Här saknas kompetens. Men framförallt, varje vällagad måltid förhöjs i kombination med ett gott vin. Det har de missat. Man behöver inte dricka mer än ett glas. Skaldjur med ett glas champagne är dubbelt så gott tillsammans. Skaldjur och blandsaft eller läsk skär sig och förstör upplevelsen.
Felicia la upp bilder på godis i sitt IG, när det var öppet.
Hela hennes, hon måste ha en minst 120-140cm säng, var fylld med godis inför en myshelg.
Felicia har också nämnt att hon med Mamma Mu köpt lösviktsgodis.
Anna nämnde ju att hon hade köpt godis för någon 100 lapp vid ett obetänkt tillfälle.
Men Anna är nog rätt vaksam att inte visa öppet hennes godissmaskande.
Syns Anna med godis heter det väl att hon blev bjuden, hon hälsade på någon som dukat fram edyl.
I Annas Universum äter Anna typ nästan bara sallad, jättesmå portioner, inget bröd, ingen pizza, alltid fisk och inget godis och fetman, ja, den bara vällde över henne trots att hon rör sig hela tiden, samtidigt dokumenterar hon allt som bevisar i princip motsatsen.
Anna smyger nog med godis inför familjen också.
Anna ÄR en bekväm och lat person och då är det inte så konstigt att hon ljuger om sin kost, för det är enklaste sättet att ta i tu med övervikten, att inte göra något alls och påstå att det inte går att göra något.
Hon har ju i sin hjärna ett mantra att "det ska ta den tid det tar" att inte forcera fram något.
Det ska kännas "bra" "rätt" "riktigt" innan hon gör något, om hon ens gör något.. så talar en sann kravundvikare 🙄