2020-10-30, 17:45
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Anna är lika slut som Trump, när det kommer till Covid.. Som tur var är Anna utan makt, hon är bara en före detting som svamlar i köket. Dock är hon en fara för tantfansen, då hon ständigt signalerar motsägelsefulla uppgifter.
Hon borde kakla igen sin mun helt och hållet.
Internet och mobiler bör hon bannlysas ifrån.
Citera
2020-10-30, 18:07
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loquita
Gårdagens live:

https://youtu.be/fGhwOC69JEI

https://youtu.be/rLxDYLItMic

Åh, som vanligt anser Anna att hon inte har någon aptit och tänker sig en sallad..
Är den späckad med oliver, dressing, krutonger, feta ostar, korvar och pasta, utan sallad?
Citera
2020-10-30, 18:12
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Internet och mobiler bör hon bannlysas ifrån.

Eftersom Roberto inte har råd att vara hemma på heltid för att sköta om Anna är mobilen förmodligen någon form av barnvakt för Anna...
Citera
2020-10-30, 18:18
Medlem
Citat:
Medan mamman kämpar i ett hörn med att föda barn, kräver Anna alla sjukvårdsresurser, när hon bryter ihop som en våt fläck liggandes på golvet för 995:e gången.
Hon minns alla sina trauman, aborter, kejsarsnitt och bråck.
Att Anna skulle ha varit en doula.. Tror jag på när jag ser det. För nuvarande tror jag 0,0000000 promille på denna skröna.

Samma här.
Baserar mina tvivel på följande två saker:
1. Anna klarar knappt att behålla en väninna att ta en fika med. Så chansen att någon vill ha med henne under livets största ögonblick är NOLL.

2. Vi hade fått höra så mycket doulahistorier under åren att ingen hade kunnat missa detta. Hon hade dragit upp det i varenda sammanhang #doula #segundamamacita
Citera
2020-10-30, 18:19
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Åh, som vanligt anser Anna att hon inte har någon aptit och tänker sig en sallad..
Är den späckad med oliver, dressing, krutonger, feta ostar, korvar och pasta, utan sallad?
Sallad kan vara så mycket... Potatissallad, räksallad, mimosasallad, rödbetssallad, sallad Oliver, legymsallad.
Salladsbladet från söndagsmackan kan sköljas av och användas igen, som prydnad.
Citera
2020-10-30, 18:40
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Eftersom Roberto inte har råd att vara hemma på heltid för att sköta om Anna är mobilen förmodligen någon form av barnvakt för Anna...
Det borde finnas nån spärr som gör att Anna (och Roberto) bara kan ringa varann i nödsituationer. Har alltid tyckt det är ett jävla ofog när anställda lägger ner så mycket tid på rena tramssamtal, som att ringa hem fyra gånger under en förmiddag för att höra om sotaren varit där än.

När jag arbetar vet alla det och ingen i min familj eller bekantskapskrets skulle komma på tanken att ringa om det inte vore nåt livsviktigt. Vanliga samtal har fått vänta till efter arbetstid. Det har hänt 2 gånger att nån ringt mig på arbetet, en gång gällde det en anhörig som hamnat på IVA, andra gången en nära anhörigs plötsliga död.

Tänk er Anna jobba på akuten (det var väl ett av yrkena hon tänkt sig), folk skulle dö som flugor för att Anna måste ringa och fråga Roberto vad de ska äta på söndag, för att tala om hur mycket hon älskar honom, uppdatera sitt Instagram, ringa barnen för att höra om de ätit ordentligt och om de hittat kläderna hon la fram i morse.
Citera
2020-10-30, 19:13
Medlem
Vad händer den dagen hon påriktigt blir apsjuk i corona?
Citera
2020-10-30, 19:14
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vad händer den dagen hon påriktigt blir apsjuk i corona?
Då blir det mycket gråt och tycka synd om mig själv på Instagram.
Citera
2020-10-30, 19:51
Medlem
I min värld är det väldigt konstigt att Felicia? öppnar sovrumsdörren när Anna laivar och frågar om Vanessa kan få skjuts. Och Anna svarar att hon ska hälsa Vanessa att det är lite sent och att det passar bättre i morgon. What? Varför frågar inte Vanessa själv om hon vill ha skjuts? Varför är Felicia någon slags samordnare som frågar mamma för sina syskons skull? Märkligt, eller är det bara jag som tycker det är konstigt?
Att följa Anna Books liv är som att sakta ner inför en olycka, man vill inte se men man kan inte låta bli.
Citera
2020-10-30, 20:10
Medlem
Molton99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissGanesh
I min värld är det väldigt konstigt att Felicia? öppnar sovrumsdörren när Anna laivar och frågar om Vanessa kan få skjuts. Och Anna svarar att hon ska hälsa Vanessa att det är lite sent och att det passar bättre i morgon. What? Varför frågar inte Vanessa själv om hon vill ha skjuts? Varför är Felicia någon slags samordnare som frågar mamma för sina syskons skull? Märkligt, eller är det bara jag som tycker det är konstigt?
Att följa Anna Books liv är som att sakta ner inför en olycka, man vill inte se men man kan inte låta bli.

Jag tänker att Vanessa kanske inte vill vara med i mamma Annas live och därför skickar sin syster.
Citera
2020-10-30, 20:10
Medlem
Ograsts avatar
Hur många gånger förekommer Antonio i olika åtal? Enligt Mr Koll så förekommer han i 5 målnummer som avser brottmål!
Citera
2020-10-30, 20:21
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonsson99
Också kul att hon säger att hon varit doula på flera förlossningar, tidigare i tråden publicerades lista över de doulor som finns, givetvis var hon inte med. Varför inte bara säga att hon varit med som stöd vid ett antal förlossningar?
Ja väldigt märkligt resonemang om handlande men handen på hjärtat - finns det något med henne som inte är märkligt? Det är därför vi älskar henne och hennes lives, ojoj så många skratt hon bidragit med i mitt liv......vilket härligt psykfall hon är 😃

Nu får man varna för risk för "trådsanning" med det här med "doula" - någon påstod att en vän påstod att Anna sagt att hon varit doula på flera förlossningar... lite för många led såvida ingen kan peka rakt på vart hon sagt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in