Citat:
Ursprungligen postat av
cece123
Eftersom Roberto inte har råd att vara hemma på heltid för att sköta om Anna är mobilen förmodligen någon form av barnvakt för Anna...
Det borde finnas nån spärr som gör att Anna (och Roberto) bara kan ringa varann i nödsituationer. Har alltid tyckt det är ett jävla ofog när anställda lägger ner så mycket tid på rena tramssamtal, som att ringa hem fyra gånger under en förmiddag för att höra om sotaren varit där än.
När jag arbetar vet alla det och ingen i min familj eller bekantskapskrets skulle komma på tanken att ringa om det inte vore nåt livsviktigt. Vanliga samtal har fått vänta till efter arbetstid. Det har hänt 2 gånger att nån ringt mig på arbetet, en gång gällde det en anhörig som hamnat på IVA, andra gången en nära anhörigs plötsliga död.
Tänk er Anna jobba på akuten (det var väl ett av yrkena hon tänkt sig), folk skulle dö som flugor för att Anna måste ringa och fråga Roberto vad de ska äta på söndag, för att tala om hur mycket hon älskar honom, uppdatera sitt Instagram, ringa barnen för att höra om de ätit ordentligt och om de hittat kläderna hon la fram i morse.