2020-10-15, 06:50
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Det är sådana som henne som gör att corona-smittan ökar i landet igen. I 17 län har det ökat på bara någon vecka och så säger människan att hon är frisk på två dagar. Hon är ju värre än Trump som visserligen fick tre sprutor vaccin men ändå.

Jag har sagt det innan, men Anna och övriga i familjen Took har definitivt förmågan att bli "superspreaders" - notera hur ingenting nämns om att de övriga i familjen Took har blivit satta i karantän? Problemet med corona är ju som sagt inte att majoriteten blir dödssjuka, utan hur otroligt smittsamt det är. Jag tror inte de direkt går runt i skyddsdräkter och Anna är ju glad i att kladda på andra och sig själv, så...
Citera
2020-10-15, 06:55
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag har sagt det innan, men Anna och övriga i familjen Took har definitivt förmågan att bli "superspreaders" - notera hur ingenting nämns om att de övriga i familjen Took har blivit satta i karantän? Problemet med corona är ju som sagt inte att majoriteten blir dödssjuka, utan hur otroligt smittsamt det är. Jag tror inte de direkt går runt i skyddsdräkter och Anna är ju glad i att kladda på andra och sig själv, så...

Nä, precis. Ingenting har sagts om karln och de andra håller sig hemma nu när frugan är sjuk. De kanske springer runt och smittar folk trots att de ska hålla sig hemma.

Varför gör man inte en tillfällig lagstiftning så att folk håller sig inne när de är sjuka?
Att tramsa på och säga att isoleringen är frivillig stoppar inte spridningen speciellt om folk resonerar som den här familjen.
Citera
2020-10-15, 07:36
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om du med vuxit ifrån menar kilo så kan det vara möjligt i övrigt är ju Annas vänner som dagsländor, det dyker upp någon som är såååå bra vän och sen är dom helt plötsligt borta.

Jag vill minnas att Fettet under en kort period försökte tränga sig på morsan till en av Vanessas vänner?
Det var väldigt intensivt. Tror det var i samband när Vanessa hade besök och vännerna hade med sig presenter till Anna. (Med reservation för att jag kan ha blandat ihop detta.)
Citera
2020-10-15, 07:46
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Tror du beskriver din avatar till punkt och pricka.

Antingen har hon fått diabetes och hon mörkar det eller så kommer det som ett brev på posten vilken dag som helst.

Jag är väldigt förtjust i den bilden.
Jag tycker att den verkligen har lyckats med att framhäva Annas mest framträdande drag: svartbetsat skogstroll med tänder.
Ett sånt vill man inte möta i skogen.
Tandtrollet Anna.

Edit: Apropå diabetes... När man är hos läkare brukar de ju gärna ställa lite allmänna frågor om hälsan, om man röker, tar nån medicin etc... Och om man händelsevis bär på några extrakilon så brukar det lite finkänsligt påpekas att det kan vara bra att gå ned lite bla pga risken för diabetes.
Undrar om Anna har fått höra det?
Undrar om Anna blev skogstokig på läkaren då?
Senast redigerad av GammalGubbkuk 2020-10-15 kl. 07:50. Anledning: Tillägg
Citera
2020-10-15, 07:53
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Att släppa taget om vissa vänner man inte hatar, kan bero på att man vuxit ifrån varandra. Så långt är det rätt. Men att inbilla sig att det beror på ens egen förträfflighet är vilseledande. Att behöva kommentera det ”officiellt” är extremt omoget. (Ang ett carpe diem inlägg på Insta)

Ja, precis. Jag skulle vilja påstå att det nog inte är Anna som "släppt taget", det är nog vännerna. Men det skulle Anna aldrig erkänna.
Och i Annas Universum så stämmer det ju på sätt och vis, vännerna drar sig undan och Anna släpper taget. För att hon blir ju tvungen...

Edit: Ja, det är verkligen extremt omoget att påpeka det på Instagram. Havererade vänskapsrelationer håller väl alla normala människor privat mellan dem det berör?
Senast redigerad av GammalGubbkuk 2020-10-15 kl. 08:00. Anledning: Tillägg
Citera
2020-10-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Ja, precis. Jag skulle vilja påstå att det nog inte är Anna som "släppt taget", det är nog vännerna. Men det skulle Anna aldrig erkänna.
Och i Annas Universum så stämmer det ju på sätt och vis, vännerna drar sig undan och Anna släpper taget. För att hon blir ju tvungen...

Edit: Ja, det är verkligen extremt omoget att påpeka det på Instagram. Havererade vänskapsrelationer håller väl alla normala människor privat mellan dem det berör?

Inte om man heter Anna Book då ska buken tvätta i sociala medier inte att för glömma de "anonyma" hatbrev som Denize Lopez fick när hon bröt deras vänskapsband.

Gällande hennes vikt så sa hon i en live tidigare innan hon fick Covid att hon hade varit hos doktorn och hade normalt BMI, jag bara undrar vilken tabell denne doktorn tittade i?
Citera
2020-10-15, 08:15
Är det inte nu som My är i väg på träningsresa i fjällen som Anna skulle med på?
Citera
2020-10-15, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Anna blir ALLTID så bortskämd och omhändertagen av sin fiiiiiina familj. Hon är älskad.

Och nu när Anna är frisk igen så kan hon ju "tacka nej" till alla "spännande jobb". Anna vill nämligen bara arbeta när hon är sjuk och "inte kan". När hon är frisk så vill hon inte för då "behöver hon inte".
En helt underbar formulering av Lilla Annas arbetsvilja.
Citera
2020-10-15, 08:58
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Är det inte nu som My är i väg på träningsresa i fjällen som Anna skulle med på?

Jojomen!
Hon åkte igår. Hon har skrivit om det på sin blogg:

https://mymartens.se/

Det finns även bilder på dem när de äter lunch på Tönnebro Värdshus. Anna är inte med.
Men Anna blev ju ändå så uppassad och omhändertagen av familjen igår, hon fick ju både ostmacka och vindruvor.
Citera
2020-10-15, 11:46
Moderator
oilslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Inte om man heter Anna Book då ska buken tvätta i sociala medier inte att för glömma de "anonyma" hatbrev som Denize Lopez fick när hon bröt deras vänskapsband.

Gällande hennes vikt så sa hon i en live tidigare innan hon fick Covid att hon hade varit hos doktorn och hade normalt BMI, jag bara undrar vilken tabell denne doktorn tittade i?

Hennes BMI var nog normalt....om hon hade varit en meter längre.
Citera
2020-10-15, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oilslick
Hennes BMI var nog normalt....om hon hade varit en meter längre.

Jamen såklart hon är inte tjock hon är för kort till sitt BMI
Citera
2020-10-15, 12:18
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Antingen har hon fått diabetes och hon mörkar det eller så kommer det som ett brev på posten vilken dag som helst.
Oavsett vad vården sagt kommer hon inte att ändra något när det gäller kost och motion. Den dag det krävs insulin, ändrad kost och regelbunden motion kommer hon att gråta ut i pressen om "hade de bara informerat om det här..."

De har garanterat tagit upp det här med vikt, kost och hälsorisker och kollat hennes blodsocker. Något fasteblodsocker går aldrig att få fram, då får de bälta henne de timmar hon behöver vara fastande innan provtagning.

"Dra ner på sockret" = ta 3 kakor i stället för 4. 🍩
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in