2020-09-01, 15:37
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uranos
Bra och snabbt jobbat. Vilken klippa du är. Du har inte lust att lägga upp domen här eller i Flisans tråd?
Det önskar jag också .
Hon har (tyvärr) fått ett milt straff men hon är dömd för ett riktigt uselt brott.
Stjäla från en gammal kvinna i hennes hem?!
Skäms ditt lata, självupptagna stycke!!!
Citera
2020-09-01, 15:40
Medlem
fp
Senast redigerad av mamma40 2020-09-01 kl. 15:55. Anledning: fel
Citera
2020-09-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
här är domen mot märstamorsans tjuvdotter , hoppas bilder är i ordning

Jag tycker du ska radera, dölja offrets identitet och sen lägga upp igen.
Senast redigerad av Jagheladagen 2020-09-01 kl. 15:57. Anledning: olämplig länk borttagen
Citera
2020-09-01, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag tror inte det, på sin höft blir det en notis.
Om Felicia skulle fått ett fängelsestraff skulle det bli andra bullar.
Felicia har nog gråtit sig till ett mildare straff.
Man brukar ju säga att tjejer får oftast mildare straff, skulle Felicia varit en okänd persons son skulle hon säkert få skaka galler.
Ibland kan det löna sig att vara Anna Books barn..
Jag vill gärna tro att svensk rättsväsende inte tar någon hänsyn till släktskapet .
Citera
2020-09-01, 16:00
Medlem
Magictrixs avatar
Ha ha, vilken ärthjärna! De tycker förklaringen att smyckena trillat ner i hennes väska är å dum att de inte ens tar den i beaktande.
Men det bästa av allt:

- ”Det var inte min jacka konstapeln. Jag har ingen aning om hur ecstasytabletterna hamnade i fickan.”
- ”Vem har sagt det var ecstasty?”
- ”Jag vet inte varför jag sa det.”
Citera
2020-09-01, 16:06
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ha ha, vilken ärthjärna! De tycker förklaringen att smyckena trillat ner i hennes väska är å dum att de inte ens tar den i beaktande.
Men det bästa av allt:

- ”Det var inte min jacka konstapeln. Jag har ingen aning om hur ecstasytabletterna hamnade i fickan.”

🙊😂

Borde det inte bli hårdare straff om man ljuger så uppenbart inför konstapeln .
Citera
2020-09-01, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
🙊😂

Borde det inte bli hårdare straff om man ljuger så uppenbart inför konstapeln .
Ett erkännande hade varit ett steg i rätt riktning in i samhället. Då skulle hon fått stöd av kurator och vård att komma ur sitt missbruk, tillrätta med psykiska ohälsa och kriminella livsstilsval och kunnat få vägledning ut i arbetslivet mot ett eget boende.
Nu hamnar hon istället på ruta ett i förnekelse.
Citera
2020-09-01, 16:31
Medlem
Ovcharkas avatar
Nå, detta är tråden om Anna. Lill-Fiset har en egen tråd.

Undrar jag hur Anna tacklar detta. Skulle inte förvåna mig om hon dumpar dottern i stil med ett uttalande som: F är en vuxen människa, jag ska inte lägga mig i hennes liv, och så är det med det, era jäääävla Flashback-troll. Ni får inte ett dyft av mig! Nä! Det blir iiiinga smaskiga uttalanden från mig, hahahahaha. Ja-a, era jääävla råttor... Hehehe.
Citera
2020-09-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Det önskar jag också .
Hon har (tyvärr) fått ett milt straff men hon är dömd för ett riktigt uselt brott.
Stjäla från en gammal kvinna i hennes hem?!
Skäms ditt lata, självupptagna stycke!!!
Sådan mor sådan dotter...
Citera
2020-09-01, 16:41
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Men det bästa av allt:

Konstapeln!?
Vem säger "konstapel" nu för tiden? Det är inte ens en beteckning som används officiellt längre. Det är inte 1942.

Edit: Men lite imponerande är det ändå att Felicia överhuvudtaget känner till ett ord som "konstapel" med tanke på den familjens allmänbildning...
Senast redigerad av GammalGubbkuk 2020-09-01 kl. 16:47. Anledning: Tillägg
Citera
2020-09-01, 16:50
Medlem
Boopidoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slemmikus
Sådan mor sådan dotter...
Jag tror att både Lazy F och Snoppviftaren är litet ”mindre begåvade”. Dessutom är V en liten hysterika.
Alla 3 har vuxit upp under Märstamorsans narcissistiska styre. Aldrig veta vad som kan hända, hur mamma mår, vad som kan förarga henne nu - har jag sagt, gjort, tyckt något fel???
Det skapar inga starka självständiga personer utan ryggradslösa ja-sägare vars främsta uppgift är att se till att mamma är glad och nöjd.
Fån-flinande Jobejto har hamnat i samma fälla, kanske främst för att han inte är särskilt intelligent och dessutom har han inte tillräckligt mycket stake för att våga ifrågasätta sin psyko-fru
Citera
2020-09-01, 17:01
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Jag tror att både Lazy F och Snoppviftaren är litet ”mindre begåvade”. Dessutom är V en liten hysterika.

Antonio, som jag förstår det, föddes för tidigt och hade någon slags födelseskada vilket gör att han antagligen är något "yngre i sinnet" än hans ålder. Det är därför det är rätt elakt av Anna när hon sitter och basunerar ut för hela internet att han är som "en femtonåring i skallen" då det kan mycket väl vara sant.

Ungefär som när Anna kallar sin dotter med ett kraftigt överbett för råtta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in