2020-09-01, 05:21
Medlem
Är det någon som vet hur man kollar upp antal följare på Instagram och övrig statistik om vår sångfågel? Skulle vara kul att se
Citera
2020-09-01, 06:24
Avstängd
"Narcissism är en personlighetsstörning med en grandios självbild yttrar sig genom att en persons självbild präglas av grandiositet och en känsla av att man är bättre, snyggare och smartare än resten av befolkningen. Narcisisten är precis som psykopaten charmant och duktig på att föra sig och har svårt och bilda djupare relationer. Den grandiosa självbilden visar sig i beteenden som skryt, hybris och framhävande av sin egen förträfflighet och ibland ett nedvärderande av andra människors förmågor och bedrifter. Dessa beteenden är mycket starka kännetecken för en narcissist.

En person som lider av narcissisk personlighetsstörning uppfyller alla eller majoriteten av följande symtom.
En överdriven känsla av sin egen storhet.
En ständig förväntan av att bli beundrad och berömd.
Förväntar sig av att andra betraktas som överlägsen, även på de områden där de saknar meriter.
Överdrivet skryt och förstorande av åstadkommanden och talanger.
En upptagenhet med fantasier kring framgång, makt, briljans och skönhet.
En upplevelse av överlägsenhet och att de passar ihop med andra lika storartade personer.

Nästa alla kriterier gällande denna personlighetsstörning är kopplade till personens upplevelser som överlägsen i relation till andra samt att denna grandiosa självbild ständigt behöver speglas i andra människor. Narcisistens behov av att synas och höras är inte sällan ångestdrivet och ett försök att upprätthålla en mycket svag självkänsla.

En narcissist kan ha många bekanta och ytliga vänner men kan i många fall helt sakna nära vänner. Anledningarna till detta kan vara exempelvis att de kan bli utmattade av att vara i deras närhet då de alltid vill föra fokus mot sig själva och sällan är igenkännande för andras känslor och behov.
Om en narcissist blir ifrågasatt kan den bli väldigt defensiv och kränkt.

Även om narcisisten kan framstå som charmig i början uppvisar den ofta beteenden som så småningom innebär problem på t ex en arbetsplats, vilket kan leda till att anställningen inte blir långvarig.

Det finns knappt några bra terapiformer för behandling av narcisistisk personlighetsstörning. Generellt är de mycket svårbehandlade och att de sälkan är motiverade till behandling."

Mitt i prick
Citera
2020-09-01, 07:09
Medlem
Jag upptäckte fenomenet Anna Book relativt nyss och är nästan chockad. Hur kan jag missat detta

Det är en sak jag inte lyckats reda ut, kanske ni har tagit upp det redan, men varför påpekar hon att hon duschar hela tiden? samt att allt är så fräscht i Spanien lägenheten för att hon städat? bilder på en deodoranthylla i någon "liten butik med stort fräscht utbud"?

Har hon nån renlighets-OCD eller vad handlar detta om?
Citera
2020-09-01, 07:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lala.
Har Anna book och Magdalena Graaf haft något otalt med varandra? Anna säger att Magdalena är arg för något 10 år senare som aldrig ens har hänt. Vad handlar det om???
Anna säger däremot att hon ”aldrig ältar saker”. Haha

Som sagt så "hjälpte" Anna Magnus Hedman under skilsmässan när han var ett alkoholiserat vrak och lyckades även därmed "hjälpa" sig till ett par dyra väskor och Magdalena Graafs bröllopsklänning.

Citat:
Ursprungligen postat av meatloaftheveggo

Johannes Brost kommenterade att hon luktade illa när de spelade in "Hjälp! Jag är med i en Japansk tv-show" och eftersom Anna aldrig hänger upp sig på någonting alls så har hon sedan dess varit noggrann med att påpeka hur ren och fräsch hon är.
Citera
2020-09-01, 07:30
Medlem
[quote=moralhora|72784714]Som sagt så "hjälpte" Anna Magnus Hedman under skilsmässan när han var ett alkoholiserat vrak och lyckades även därmed "hjälpa" sig till ett par dyra väskor och Magdalena Graafs bröllopsklänning.

Det var inte bara det utan Anna försåg sig med saker och gjorden en bloppis över nätet och hade som avsikt att sälja Maggans saker, dock såg Maggan detta och hann stoppa det
Det är inte lite det kliar i hennes fingrar för att förse sig med saker som någon annan äger!
Denize Lopez blev av med ett halsband som Anna hade på sig det och då uppdagades det och sen var den vänskapen över!
Citera
2020-09-01, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatloaftheveggo
Jag upptäckte fenomenet Anna Book relativt nyss och är nästan chockad. Hur kan jag missat detta

Det är en sak jag inte lyckats reda ut, kanske ni har tagit upp det redan, men varför påpekar hon att hon duschar hela tiden? samt att allt är så fräscht i Spanien lägenheten för att hon städat? bilder på en deodoranthylla i någon "liten butik med stort fräscht utbud"?

Tjocka människor ses ofta som ofräscha och orena. Min teori är att hon är livrädd att bekräfta den bilden.

Men ö h t är det ju mycket med ytan för hennes del, även om hon med jämna mellanrum går i taket över att folk bryr sig om och kommenterar om utseende så är det mycket yttre fix med både kropp och hem.
Citera
2020-09-01, 07:45
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Denize Lopez blev av med ett halsband som Anna hade på sig det och då uppdagades det och sen var den vänskapen över!

Det där med DeeDee Lopez var såklart bara ett missförstånd - Anna råkade givetvis bara äga ett exakt likadant halsband! Och inte nog för stackars DeeDee att hon blev av med den bästaste mest äktigaste vänskapen, så började hon få mystiska hotbrev på posten: https://www.aftonbladet.se/nojesblad...l-denise-lopez
Citera
2020-09-01, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Det där med DeeDee Lopez var såklart bara ett missförstånd - Anna råkade givetvis bara äga ett exakt likadant halsband! Och inte nog för stackars DeeDee att hon blev av med den bästaste mest äktigaste vänskapen, så började hon få mystiska hotbrev på posten: https://www.aftonbladet.se/nojesblad...l-denise-lopez

Och brev som är skrivet på så sätt som Anna skriver med alla emoj och bristande ordförråd

Vad gäller att lukta eller inte lukta, jag misstänker att då Anna äter snabba kolhydrater och har gjort en gastric bypass så gör snabba kolhydrater att man får väldigt mycket gaser
Citera
2020-09-01, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Och brev som är skrivet på så sätt som Anna skriver med alla emoj och bristande ordförråd

Vad gäller att lukta eller inte lukta, jag misstänker att då Anna äter snabba kolhydrater och har gjort en gastric bypass så gör snabba kolhydrater att man får väldigt mycket gaser

Fan vad äckligt, så Anna luktar prutt och fis🤢 .

Undra om denna illaluktande Tunna ska köra live idag när Åldringstjuven Felicia Book ska få sin dom idag?
Citera
2020-09-01, 08:45
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Fan vad äckligt, så Anna luktar prutt och fis🤢 .

Undra om denna illaluktande Tunna ska köra live idag när Åldringstjuven Felicia Book ska få sin dom idag?

Faller domen idag alltså?
Citera
2020-09-01, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poisonous
Faller domen idag alltså?
Domen kommer idag kl 14.00 mot Fisan.
Citera
2020-09-01, 09:00
Medlem
Poisonouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Domen kommer idag kl 14.00 mot Fisan.

Visste väl att det fanns en anledning att kliva ur sängen imorse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in