2020-08-22, 10:23
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Från Annas Instagram:

annatoledanobook 🇪🇸 Efter påskrivning för förnyat bättre elavtal här hemma. Så klarade vi av handling, körde bort gamla möbler, fixade det sista på banken 👍🏽 Sedan storstädning hemma 😍 efter det blev det en siesta vid poolen, vi sov i 2 timmar ☺️☀️ Sedan upp duscha klä oss och ut i kvällen på en långpromenad längs stranden, åt en enkel liten middag på stranden och njöt av Julio Iglesias hela tiden 🥰 sedan promenerade vi åt andra hållet i 6 km ( ca. ) där bestämde vi oss för att runda av för ikväll och gå hemåt igen. Nu är vi hemma har duschat båda två, satt på fläkten i taket och nu ska vi lägga oss. Imorgon blir det än mer trix och fix här i vackra Spanien - men imorgon ska vi bara hjälpa en anhörig med saker som måste göras och bli klara här på plats i Spanien ❤️❤️❤️ allt går ju inte att fixa från Sverige men borde inte ta allt för lång tid. Sedan ska vi ta ett par timmar på playan vid havet 🌊☀️❤️ Buenas noche 😴

Hon nämner TVÅ ggr att de båda två har duschat TVÅ ggr under dagen. Bra, Anna. Då vet vi att Jojbejto är ren och luktar gott.

Och ätit "enkelt och litet". Som vanligt. Och DET tror vi ju på...
Senast redigerad av GammalGubbkuk 2020-08-22 kl. 10:26. Anledning: Stavfel
Citera
2020-08-22, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Precis, har svårt att tro att pappans fru och familj tog emot med öppna armar när de fick veta att han hade vänstra.
Anna har ljugit ihop allt för det ska låta bättre. Om det är sant som hon säger att han var polis i Spanien varför skulle han komma och jobba på en biltvätt här?!

Polischef enl Anna.
Citera
2020-08-22, 10:46
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
Polischef enl Anna.

Roberto är säkerhetschef på Svenska Akademien enligt Anna, alla är chefer i Annas familj.

Felicia är tjuvchef.
Citera
2020-08-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faglum
Polischef enl Anna.
Jag har aldrig sett någon bild på hennes pappa, halvsyskon eller farmor. Jag har aldrig läst att hon besökt Mallorca där släkten bor. Sanningen är säkert att hon aldrig haft kontakt med någon där eller finns det någon i tråden som vet mer? En gift man som var otrogen fortsatte förstås inte kontakten. Annas mamma åkte tillbaka till Sverige och fick uppfostra Anna själv. För övrigt tror jag att Anna och Roberto aldrig varit i något annat land än Spanien och Sverige förutom på kryssning till Finland, oklart om de gick i land eller var på båten hela tiden?
Citera
2020-08-22, 10:51
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Hon svarar på en kommentar på sin Instagram, där hon påstår att hennes farmor lärt henne laga mat:

annatoledanobook @ Jag vet det redan, min farmor på Mallorca var grym i köket och lärde mig en del. Roberto däremot 😂😂😂 det är snarare jag som lär honom och visar, då han inte är lika bekväm i köket - Men han ÄLSKAR att äta allt 😁

(Jag har tagit bort namnet på den hon svarar till, vet inte om det är ok att visa det här.)

För övrigt tror jag det är skitprat, hon hade nog minimal kontakt med såväl pappan som resten av familjen. Varför skulle pappans mor lära upp henne i matlagning? Pappan var väl redan gift med familj och Märsta-fettot blev väl till efter ett tillfälligt engångsligg på Tunna-Mammas budgetcharter?
Anna kan inte laga mat, inte ens paella. När hon tävlade mot Tina Nordström sa Carl-Jan att Annas paella smakade vidbränt. 😂
Videon finns här:
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!
Citera
2020-08-22, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muminflickan
Jag har aldrig sett någon bild på hennes pappa, halvsyskon eller farmor. Jag har aldrig läst att hon besökt Mallorca där släkten bor. Sanningen är säkert att hon aldrig haft kontakt med någon där eller finns det någon i tråden som vet mer? En gift man som var otrogen fortsatte förstås inte kontakten. Annas mamma åkte tillbaka till Sverige och fick uppfostra Anna själv. För övrigt tror jag att Anna och Roberto aldrig varit i något annat land än Spanien och Sverige förutom på kryssning till Finland, oklart om de gick i land eller var på båten hela tiden?

På insta finns det 1 bild på Anna hon är ca 3-4 år och pappan sen endast något kort till, enl Anna ska hon ha en syster och bror på pappans sida som bor i Spanien om man är så underbar och kärleksfull som Anna är då hälsar man väl på dem?!
Citera
2020-08-22, 11:00
Medlem
Om Anna och hennes pappa stod varandra när och han dog -95 el -96 och då var Lazy F född varför inga bilder på de två
Citera
2020-08-22, 11:13
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Precis, har svårt att tro att pappans fru och familj tog emot med öppna armar när de fick veta att han hade vänstra.
Anna har ljugit ihop allt för det ska låta bättre. Om det är sant som hon säger att han var polis i Spanien varför skulle han komma och jobba på en biltvätt här?!

Det finns en bild på Anna och hennes farmor på IG.( tror jag det var)
Anna blev emottagen, men fick nog inte direkt en så nära och innerlig kontakt som hon önskat.
Hon pratade inte spanska och då får man ju en viss distans till sina anhöriga, då man inte kan kommunicera obehindrat.
Helt jublande glad tror jag väl inte heller att farmor blev över sonens kuckelurande.
Anna tycks ju inte umgås så mycket med sin spanska släkt.

Annas matlagning består ju mest av högar av stekt köttfärs, kyckling eller någon annan typ av mat på hög...men vissa kanske behöver ingående lära sig i timmar hur man steker något..

Att pappan jobbade på biltvätt är nog egentligen inte så konstigt.
Många invandrade akademiker hamnar ju i lågstatus jobb när de kommer till Sverige och att vara polischef i Spanien beror nog knappast på akademiska meriter på 70 talet.
Utan språk och utbildning som håller i Sverige, så får man börja om från början.
Citera
2020-08-22, 11:29
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Det finns en bild på Anna och hennes farmor på IG.( tror jag det var)
Anna blev emottagen, men fick nog inte direkt en så nära och innerlig kontakt som hon önskat.
Hon pratade inte spanska och då får man ju en viss distans till sina anhöriga, då man inte kan kommunicera obehindrat.
Helt jublande glad tror jag väl inte heller att farmor blev över sonens kuckelurande.
Anna tycks ju inte umgås så mycket med sin spanska släkt.

Annas far var väl i 40-årsåldern när Anna föddes 1970? I så fall så är hans födelsedatum kring 1930 åtminstone och gissningsvis så skulle hans föräldrar (Annas farmor och farfar) antagligen ligga åtminstone vid 1910. Jag tror inte att de hade en speciellt nära relation - som sagt så pratar Anna inte spanska och den generationen lärde sig knappast prata engelska. Lägg sedan till att den generationen knappast skulle vara speciellt glada över att sonen legat runt med en svensk-finska och brutit upp familjen... det är på något sätt bra ibland att Anna är så himla dålig på sociala signaler då hon åtminstone kan leva i tron att de var glada över situationen.

Hon har dock fört fram hela farmor-historien tidigare: https://www.expressen.se/leva-och-bo...art-glada-kok/
Citera
2020-08-22, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Annas far var väl i 40-årsåldern när Anna föddes 1970? I så fall så är hans födelsedatum kring 1930 åtminstone och gissningsvis så skulle hans föräldrar (Annas farmor och farfar) antagligen ligga åtminstone vid 1910. Jag tror inte att de hade en speciellt nära relation - som sagt så pratar Anna inte spanska och den generationen lärde sig knappast prata engelska. Lägg sedan till att den generationen knappast skulle vara speciellt glada över att sonen legat runt med en svensk-finska och brutit upp familjen... det är på något sätt bra ibland att Anna är så himla dålig på sociala signaler då hon åtminstone kan leva i tron att de var glada över situationen.

Hon har dock fört fram hela farmor-historien tidigare: https://www.expressen.se/leva-och-bo...art-glada-kok/

Skrämmande att hon ljuger så mycket att hon verkligen tror att det var så.
Citera
2020-08-22, 11:39
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora

Citat:
Hennes japanska sushikniv klämdes i en låda för några dagar sedan och blev böjd, så nu är det en vanlig hederlig kökskniv som gör jobbet.
Hmm, så den dyrbara sushifilekniven blev förstörd preciiiis innan tidningen kom över för en intervju... Eller så har Anna aldrig ägt en 2000 kronors kniv..
Citat:
Anna får något drömskt i blicken när hon berättar om att familjen just nu planerar en renovering av köket.
– Det ska bli jättekul och spännande. Just nu är jag i uppstartsfasen med att bara tänka “hur vill jag ha det?”. Jag vill till exempel sätta in dubbelugnar, oftast räcker det inte bara med en ugn när jag lagar mat.
Den där köksrenoveringen.. ja.. Blev en härlig följetong för oss alla att kolla på i medierna genom Arga snickaren..
Btw varför dubbelugnar.. Räcker inte maten till Anna?
Senast redigerad av cece123 2020-08-22 kl. 11:42.
Citera
2020-08-22, 11:45
Medlem
nu är det live
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här