Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Seriously, kan vi inte bara lägga ner myten att katter måste ha daglig tillsyn? Jag har haft katter i +50 år, oftast två åt gången, och de klarar sig alldeles utmärkt med besök varannan dag när jag är bortrest.
Ett par inomhuskatter har en smula sällskap av varandra och klarar sig utmärkt med besök varannan dag. Mat o vatten är enkelt att portionera ut för ett par dagar och två katter på en kattlåda funkar prima i två dagar. Det som brukar hända om jag varit borta nån vecka är att mina katter ignorerar mig vid hemkomsten; nåt som går över efter nån timme eller två

Lugna ner dig, det är inte jag som skriver reglerna för Jordbruksverket.
De anser att katter ska ha tillsyn minst två gånger per dygn, särskilt om de är instängda.
Men oavsett vad du (eller jag) anser om regelverket så var det överhuvudtaget inte det min kommentar handlade om. Vad det handlar om här är att Anna ALLTID besvarar kritik/påståenden/kommentarer genom att lägga upp ett inlägg som hänvisar till det hon anklagas för. Det är hennes standardagerande. Ser hon att folk skriver... tja, t ex att hon aldrig äter råa grönsaker så kommer du att se henne servera råkostsallad till hela familjen tre dagar i rad.
Så, det regnar budskap i Annas inlägg.
Hon vill förtydliga att hon minsann var där dagen före (trots att mobilen var död - jo, men visst...) och att katterna nu haft sällskap i två timmar. Alla som kan sin Anna ser vad hon försöker göra.