Citat:
Citat:
Citat:
Anna är ju paranoid. Enkla, oskyldiga frågor som hon tolkar som om att det finns en elak baktanke med att de ställs. Då ska hon ”visa” att hon minsann avslöjat personen genom att komma med konstiga svar eller långa utlägg.
På frågan under liven om vad hon jobbar med t ex. Hade Pernilla W fått den frågan så hade hon väl svarat i stil med ”nu under Corona kan jag inte uppträda varför jag för tillfället jobbar med min podd, planerar lite framtida projekt mm”. Anna tar frågan som en förolämpning och attackerar personen som ställt den. Men Anna jobbar ju inte och har inte jobbat på väldigt länge så inte konstigt att hon känner sig trängd när frågan ställs.
Likadant med frågan om My. Från att ha lagt upp massor med bilder på när de umgås har de inte träffats på länge. Det är inte konstigt att frågan kommer upp men Anna blir återigen förolämpad och ska ge svar på tal. My tycks ju leva ett aktivt liv och arbetar på varför hon kanske inte har tid att träffa Anna vilket måste vara väldigt frustrerande för Anna som inte har något att göra om dagarna.
Men man förstår ju att Anna känner sig trängd och blir förolämpad av frågorna. Anna sitter hemma utan att göra något vettigt med den lediga tiden hon har och med huset fullt av vuxna som inte heller gör något vettigt om dagarna. Tomten ska de inte röra på minst ett åt, kanske till och med två år (stackars grannarna). När det nu finns saker att göra med tomten, varför sitter de inomhus och latar sig hela dagarna? Bygget med Attefallshuset tycks gått i stå (är pengarna slut?) men Antonio som enligt Anna är utbildad snickare borde väl kunna göra ett handtag där med hjälp av de andra? Anna med familj tycks ju vara helt oförmögna att sysselsätta sig med något vettigt trots att de finns saker de kan sysselsätta sig med.