Citat:
Ursprungligen postat av
Bladguld
Bästa Anna Book!
Jag förstår att du känner dig illa behandlad och kränkt av det som skrivs om dig här och på Bloggbevakningen.
Ingen som skriver här skulle vilja bli kallad de öknamn du får här eller granskad på samma sätt.
Det märks väldigt tydligt i ditt senaste storyinlägg hur ledsen, sårad och arg du är. Ja, jag förstår att du säkert kan bli argare än så.
Den smärtsamma sanningen är att din ilska och sorg drabbar dig själv och din familj mest.
Det går aldrig att tala ”trollen tillrätta”. Vi kan inte styra andras beteende vi kan bara förändra vårt eget beteende.
Ett känt uttryck i de flesta forum är ”mata inte trollen”. Det är tyvärr precis det du gör nu.
Troll kommer alltid finnas så länge vi har sociala medier. Det bästa är om du hittar andra strategier för att hantera dina känslor och förändrar dig själv. Trollen kommer endast bytas ut mot nya.
Fundera på vad som är viktigast för dig i livet. Vad skulle du sakna mest om det inte fanns?
Svaret på den frågan är troligtvis dina närmaste relationer och sedan kanske värme och tak över huvudet.
Lägg energin på det som betyder mest för dig. Ta reda på vad du och din familj mår bäst av.
Chilla och pausa allt ett tag.
Blir din första impuls att läxa upp mig och berätta hur allt egentligen är så ber jag dig tänka en gång till. Du brukar svara på det du uppfattar som kritik med ”du känner inte mig!” Som det ser ut nu så kan vi nog konstatera att du inte känner mig heller men att du på ett generöst sätt delar med dig av alldeles för mycket av ditt liv.
I all välmening
Bladguld
Inget dumt jag iaf vill henne nåt illa men så ledsamt att hon blockerar mig utan bild men mitt riktiga namn o blir dum förklarad av henne
Gillade hennes live men utan bild och då blir man lagd mot trollen som hon kallar oss alla