Citat:
Ursprungligen postat av
CruelladV1
Finns kanske nåt ungdomsbidrag för sonen som nyligen tagit studenten. Även om det bara är ett par tusenlappar per person så är det i alla fall något.
Nope. Man räknar med att bor han kvar hemma försörjer föräldrar honom. A-kassa möjligen men för att få det måste man ju ha arbetat ett tag.
Det finns givetvis undantag och varje ansökan till socialtjänsten ska bedömas individuellt. Men rent generellt finns inga "ungdomsbidrag". Jag har jobbat inom socialtjänsten inte MED men nära och ihop med handläggare för försörjningsstöd och det är alltid ett stort tryck i samband med studenten för många tycks tro just att nu försvinner föräldrars ansvar. Men det är lite mer invecklat. Finns inte försörjningsförmåga hos föräldrarna kan man göra alternativa lösningar men här bor lilleman i en villa värd 6 mille, en pappa som jobbar och en mamma som "tackar nej till uppdrag" så nä. Han får ta ett jobb
Dock är min uppfattning om honom att han inte är arbetsskygg på samma vis som de två äldre kvinnorna i familjen.
Han är nog inte den klippskaste killen, och gränslös osv, men jag tror att han vill och iaf försöker jobba