2020-07-03, 20:38
Medlem
KnugenAfKnungsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CruelladV1
Får inte de vuxna bidrag typ socialbidrag? Kanske bostadsbidrag? A- kassa?
Kanske Roberto får assistansersättning som personlig assistent till Anna.
Citera
2020-07-03, 21:01
Citat:
Får inte de vuxna bidrag typ socialbidrag? Kanske bostadsbidrag? A- kassa?
Socialbidrag kan Anna omöjligt få då man söker det gemensamt med sin partner och hans inkomst överstiger existensminimum.
Lazy o hennes kille kan möjligtvis söka men de lär inte få många kronor då de bor hos hennes mamma, en liten slant till hyra och runt 2000 tillsammans skulle jag uppskatta det till då dw har löpande avgifter betalt via mamma o pappa.
Grabben bor hemma, har nyss slutat skolan, tror inte han kan få något.
För att få socialbidrag krävs att man står till arbetsmarknadens förfogande alt är sjukskriven.

Bidrag är svårt att få
Citera
2020-07-03, 21:02
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Anna är väldigt rolig, mycket roligare än de flesta av dagens så kallade komiker som Özz Nujen och Henrik Schyffert.
Tror hon är det roligaste vi haft sedan Sjökvisten i Åsa Nisse-filmerna.
Anna bjuder hela tiden på sig själv och skäms inte för att göra sig själv löjlig.
Det är äkta komik.
Ja på det sätter är det ingen som kommer upp till hennes komiska nivå, inte ens nära.
Citera
2020-07-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Socialbidrag kan Anna omöjligt få då man söker det gemensamt med sin partner och hans inkomst överstiger existensminimum.
Lazy o hennes kille kan möjligtvis söka men de lär inte få många kronor då de bor hos hennes mamma, en liten slant till hyra och runt 2000 tillsammans skulle jag uppskatta det till då dw har löpande avgifter betalt via mamma o pappa.
Grabben bor hemma, har nyss slutat skolan, tror inte han kan få något.
För att få socialbidrag krävs att man står till arbetsmarknadens förfogande alt är sjukskriven.

Bidrag är svårt att få

Finns kanske nåt ungdomsbidrag för sonen som nyligen tagit studenten. Även om det bara är ett par tusenlappar per person så är det i alla fall något.
Citera
2020-07-03, 21:33
Citat:
Finns kanske nåt ungdomsbidrag för sonen som nyligen tagit studenten. Även om det bara är ett par tusenlappar per person så är det i alla fall något.
Nope. Man räknar med att bor han kvar hemma försörjer föräldrar honom. A-kassa möjligen men för att få det måste man ju ha arbetat ett tag.
Det finns givetvis undantag och varje ansökan till socialtjänsten ska bedömas individuellt. Men rent generellt finns inga "ungdomsbidrag". Jag har jobbat inom socialtjänsten inte MED men nära och ihop med handläggare för försörjningsstöd och det är alltid ett stort tryck i samband med studenten för många tycks tro just att nu försvinner föräldrars ansvar. Men det är lite mer invecklat. Finns inte försörjningsförmåga hos föräldrarna kan man göra alternativa lösningar men här bor lilleman i en villa värd 6 mille, en pappa som jobbar och en mamma som "tackar nej till uppdrag" så nä. Han får ta ett jobb
Dock är min uppfattning om honom att han inte är arbetsskygg på samma vis som de två äldre kvinnorna i familjen.
Han är nog inte den klippskaste killen, och gränslös osv, men jag tror att han vill och iaf försöker jobba
Citera
2020-07-03, 22:16
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killthepoor
Så hon äter godis ändå? Såg på hennes story nyss där hon sa att hon blev så godissugen och stannade till för att köpa.
Det var väl bara några veckor sedan hon sa att hon aldrig äter godis, chips och allt var det var.
Eller minns jag fel?
Nämen oj, hon som aldrig stoppar i sig något snask. inte lätt att komma ihåg alla lögner.
Citera
2020-07-03, 23:01
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsHjerpe
Höj nivån! Det finns en himla massa grejer att säga men sånt här skit förpestar bara tråden till ingen nytta.
Jag håller med!
Varför hålla på och spamma tråden med en massa tröttsamt dravel bara för att upprepa samma ord igen och igen och igen och igen...
Allas vår Anna är värd bättre än så!
Citera
2020-07-04, 00:23
Medlem
HateWrecks avatar
Kan det vara så att Anna har någon form av sjukbidrag?
Citera
2020-07-04, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Tycker det var konstigt formuleringen.
Bättre skriva firar 22 år tillsammans.
Först var han en kille som har gjort henne på smällen, sen gifte sig.
Det Roberto är hennes man i 19 år inte 22.
Hon skrev inte heller att han varit hennes man i 22 år. Hon skrev att hon firar 22 år med den person som är hennes man, d v s Roberto. Helt korrekt.
Citera
2020-07-04, 00:54
Medlem
Lillamig72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Kan det vara så att Anna har någon form av sjukbidrag?
Hon kanske har gråtit sig till det.
I så fall är det djupt orättvist mot de som är sjuka på riktigt och inte ens tar sig utanför hemmet pga sin sjukdom. Men som har stora problem med försäkringskassan.
Booken är ju ute o ränner hit o dit jämt på en massa onödiga egenuppfunna uppdrag. Hon borde kunna jobba med något.
Om hon får sjukbidrag så kan inte försäkringskassan känna till hennes instagramkonto.
Citera
2020-07-04, 01:24
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Hon kanske har gråtit sig till det.
I så fall är det djupt orättvist mot de som är sjuka på riktigt och inte ens tar sig utanför hemmet pga sin sjukdom. Men som har stora problem med försäkringskassan.
Booken är ju ute o ränner hit o dit jämt på en massa onödiga egenuppfunna uppdrag. Hon borde kunna jobba med något.
Om hon får sjukbidrag så kan inte försäkringskassan känna till hennes instagramkonto.
Men i ärlighetens namn, hur mycket drar hon in på sin Instagram egentligen?
Kan inte vara mycket mer än kaffekassa?
Jag vet praktiskt taget inget om hur ersättning för sådant fungerar..
Jag utgår dock ifrån att det inte är många som betalar speciellt stora summor för att förknippas med Anna.

Fast sjukkassa är väl taxerad och borde då gå att kolla. Någon vet säkert hur...
Citera
2020-07-04, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Men i ärlighetens namn, hur mycket drar hon in på sin Instagram egentligen?
Kan inte vara mycket mer än kaffekassa?
Jag vet praktiskt taget inget om hur ersättning för sådant fungerar..
Jag utgår dock ifrån att det inte är många som betalar speciellt stora summor för att förknippas med Anna.

Fast sjukkassa är väl taxerad och borde då gå att kolla. Någon vet säkert hur...
Hade hon fått procent på alla inlägg som skrivs om henne här så hade hon säkert klarat sig bra.
Vet inte varför jag bryr mig, men hon ligger alltid i topp på den här sidan så era kommentarer här betyder mycket mera än vad hennes inlägg på div sociala medier gör...Jag skiter fullständigt i om hon pladdrar tjackad i bilen, men utan Flashback hade jag aldrig sett hur patetisk hon faktiskt är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in