2020-06-29, 20:53
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenjoh75
”Pk-förklaringar från Anna på sin story efter att folk tydligen skrivit till henne med negativa kommentarer.

Slutet är lite roligt, d v s att hon fast hon blir angripen inte hänger ut nån. Det var ju inte alls länge sedan hon just hängde ut någon som skrivit till henne på pm, visat namn och bild och skrivit ner personen helt, och både senast och flera gånger tidigare har inte det som skrivits till henne varit det minsta hemskt.

Tror knappast att någon skrivit negativa kommentarer till henne. Var i så fall? Att hon fortsätter att tjata om att hon duschar och luktar så gott och att det är så viktigt för henne, är antagligen för att det skrivits här att Roberto inte luktar så gott när han reser i kollektivtrafiken och att Anna själv sprider gaser omkring sig på grund av sina magproblem.
Citera
2020-06-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Om Destination Sigtuna är ett kommunalägt bolag är de nog måna om att inte betala ut svart ersättning, vilket de gör om Anna inte förmånsbeskattar gåvorna. Skatteverket och Reklamombudsmannen har extra koll på influensers, så om de får in tips lär de granska Bookens förehavanden. Särskilt solariet bör beskattas! Att F-skatt saknas beror nog på att Anna inte skött sig tidigare.

Destination Sigtuna, Skatteverket och RO bör givetvis få ett mail kring Annas förehavanden.
Skatteverket bör givetvis utreda misstänkt skattefusk. Och de har en skyldighet, enligt lag, att följa upp varje tips de får.
Citera
2020-06-29, 22:16
Medlem
Mina ögon värker var gång jag ser att Fru Book skriver ihop: sociala medier, som ett ord "socialamedier" Uttalar hon det så också? Kanske en femåring kommer undan med det. Pinsamt!
Citera
2020-06-29, 22:32
Medlem
Såhär svarade destination sigtuna mig när jag frågade om hon är ambassadör för dem:

Anna är bosatt i Sigtuna kommun och ser sig som lokal ambassadör något vi hoppas att alla Sigtunabor gör. Hon får ingen ersättning från oss för det uppdraget.
Citera
2020-06-29, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajsven
Såhär svarade destination sigtuna mig när jag frågade om hon är ambassadör för dem:

Anna är bosatt i Sigtuna kommun och ser sig som lokal ambassadör något vi hoppas att alla Sigtunabor gör. Hon får ingen ersättning från oss för det uppdraget.

Märkligt svar. Har hon fått ett uppdrag eller inte? Eller gör hon som hon brukar, taggar hejvilt och hoppas få äta sig mätt gratis på kommunens alla syltor resten av livet?
Citera
2020-06-29, 22:40
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:

Tack, då kanske vi kan få slut på det tjafset då.
Det var ett sällsynt magplask till villospår.
Citera
2020-06-29, 22:48
Medlem
Topgun855s avatar
Citat:

Destination_Sigtuna är ej ett kommunalt bolag. Är bekräftat tidigare i tråden.

Book är totalt sinnessjukt då hon påstår detta.
Tragiskt ingen insikt har hon.
Citera
2020-06-29, 22:51
Medlem
Citat:

Tolkar det som att det bara var struntprat att de kontaktat Anna och bad henne vara ambassadör.
Citera
2020-06-29, 22:55
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topgun855
Destination_Sigtuna är ej ett kommunalt bolag. Är bekräftat tidigare i tråden.

Book är totalt sinnessjukt då hon påstår detta.
Tragiskt ingen insikt har hon.
Liite anknytning till kommunen har dom allt:

”Destination Sigtuna arbetar med att marknadsföra destinationen Sigtuna och dess besöksnäringsliv. Turistbyrån (drivs av Sigtuna kommun) är öppen varje dag"

"Destination Sigtuna AB bildades 1992 och ägs till 47 procent av Sigtuna kommun och till 53 procent av lokala
privata företagare"
Citera
2020-06-29, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerPersonen
Märkligt svar. Har hon fått ett uppdrag eller inte? Eller gör hon som hon brukar, taggar hejvilt och hoppas få äta sig mätt gratis på kommunens alla syltor resten av livet?

Ja, jag har frågat igen samt skickat en skärmdump från idag där hon skrev att de bad henne om att vara ambassadör. Frågade helt enkelt rakt ut om det stämde
Citera
2020-06-29, 23:02
Medlem
Inge.Smarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Tolkar det som att det bara var struntprat att de kontaktat Anna och bad henne vara ambassadör.
Destination Sigtuna består av flera personer. Kan mycket väl vara så att en av de anställda tackat för reklamen hon gör för bygden och sagt att det vore fantastiskt om hon ville fortsätta med detta.
Citera
2020-06-29, 23:04
Avstängd
Magictrixs avatar
Destination Sigtuna har faktiskt officiella ambassadörer. Däremot vet jag inte om de utser någon varenda år? Jag hittade bara den här som är ett par år gammal. Motiveringen lyder:

"För sina långa livsgärningar belönas nu Göte och Margita Rydh med hederstiteln Sigtuna-ambassadörer i Stieg Gunnerfeldts anda. Göte Rydh drev under 40 år Sveriges minsta bensinstation i Sigtuna stad, och tillsammans har paret genom åren renoverat, vårdat och byggt upp kulturhistoriska byggnader, maskiner och verktyg i sitt hem nära Erikssund i Sigtuna."

Det låter ju som att Anna har en bit kvar att bevisa sin kärlek till Siguna innan hon kan tillgodoräkna sig en titel.

Jag tolkar stiftelsens(?) uttalande som att de är glada att folk vill vara "ambassadörer" genom att prata väl om sin hemkommun. Hon får gärna kalla sig ambassadör ungefär som hon var ambassadör för Bobby ,baddräkterna och icke att förglömma succén hon gjorde med lotten "Kosing" för ett antal år sedan. En hobby helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in