2020-06-29, 18:45
Medlem
Hon gör ju smygreklam för F ö r e t g e t Destination Sigtuna. (Det har organisationsnummer och allt) Ska inte förväxlas med. Staden Sigtuna.
Så allt hon lagt upp i dag är s.k gratis mutgrejor och ingenstans ser jag reklammarkering. Hoppla Ester!!! Bifogar länk om någon känner sig manad att tipsa reklamombudsmannen. Hon blir skogstokig av sådant hehe.
https://reklamombudsmannen.org/anmal_reklam
Citera
2020-06-29, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Så för att komma åt Anna ger du dig på Antonio.
Ja, visst är det ett övergrepp som han är dömd för och straffet är väl avklarat?
Ge dig på Anna istället och så hoppas vi att Antonio hittar nya kompisar i fotbollslaget, att han får ett jobb och ett körkort och att han kan flytta hemifrån och skapa sig ett bra liv som en samhällsnyttig medborgare.
Ge sig på🤣 hörs att ni är brorsor. Nä mina tankar går till de som utsatts för hans vidrigheter.
Citera
2020-06-29, 19:46
”Pk-förklaringar från Anna på sin story efter att folk tydligen skrivit till henne med negativa kommentarer.

Slutet är lite roligt, d v s att hon fast hon blir angripen inte hänger ut nån. Det var ju inte alls länge sedan hon just hängde ut någon som skrivit till henne på pm, visat namn och bild och skrivit ner personen helt, och både senast och flera gånger tidigare har inte det som skrivits till henne varit det minsta hemskt.
Citera
2020-06-29, 19:59
Medlem
Haha bra influenser, skäller ut följarna i en raseriattack direkt efter 20 (!) otaggade reklaminlägg på raken. Förresten, ville inte Anna bli obducent för en vecka sen? Kan bli jobbigt med lukten, särskilt om kroppen legat länge.
Citera
2020-06-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linzzen
Hon gör ju smygreklam för F ö r e t g e t Destination Sigtuna. (Det har organisationsnummer och allt) Ska inte förväxlas med. Staden Sigtuna.
Så allt hon lagt upp i dag är s.k gratis mutgrejor och ingenstans ser jag reklammarkering. Hoppla Ester!!! Bifogar länk om någon känner sig manad att tipsa reklamombudsmannen. Hon blir skogstokig av sådant hehe.

Ganska uppenbart att hon varit på tiggarrunda till stadshotellet etc.
Citera
2020-06-29, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Hur länge sedan var det de svarade någon att de inte hade utsett nån ambassadör?

Jag ringde till kommunen (finns inlägg tidigare i tråden). De svarade att man INTE har utsett Anna till någon som helst ambassadör av något slag.

Anna ljuger. Hon är INTE utsedd av Sigtuna kommun till någon ambassadör.

Så klart hon inte är 😄
Möjligen i sitt eget universum
Cred till dig som kollade upp det vi alla visste 🙏🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️
Människan är sjukare än vi trodde dock
Citera
2020-06-29, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NY2020
Så klart hon inte är 😄
Möjligen i sitt eget universum
Cred till dig som kollade upp det vi alla visste 🙏🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️❤️
Människan är sjukare än vi trodde dock

Dock en brasklapp; jag ringde kommunen. Inte "Destination Sigtuna".

Dock är Destination Sigtuna halvägt av kommunen. Så vill man begära ut mailkonversationer de kan tänkas ha haft med Tunnan så är det fullt möjligt; offentlighetsprincipen.

Och är det så att Destination S har utsett Anna till något så är det ju bra om de får reda på alla fakta kring familjen Book. Sämre ansikte utåt för en kommun går knappast att få.
Citera
2020-06-29, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linzzen

Givetvis bör Anna anmälas till Reklamombudsmannen. Även Skatteverket. All form av sådan ersättning skall förmånsbeskattas.

Skatteverket är skyldigt att alltid utreda alla tips. Även anonyma tips.
Citera
2020-06-29, 20:20
Avstängd
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Lysande reflektioner och vad jag tror en analys som ligger mycket nära sanningen.
Slutsatsen med andemeningen i vad allt kokar ner till belyser hela fenomenet Anna Book vs Den stora skvallertråden om Anna Book med inlägg. Annas mål är att få alla andra att ändra sitt beteende i relationen till henne. Hon för en evig kamp mot trådens inlägg som en kvinnlig Don Quijote mot väderkvarnarna. Att börja tänka att ”hon kanske har fel” är för smärtsamt, i synnerhet när hon nu investerat med så mycket drama i sitt liv. Då är det bättre att fortsätta vara i sin illusion och med jämna mellanrum befästa den i ny dramatik.
Tack! Det är roligt att få lite bekräftelse ibland. Tyvärr tror jag inte den här sagan kommer få ett lyckligt slut någonstans.
Visst lever hon på kärleken från sina "fans" när hon stolt visar att hon lärt sig att koka en kopp te eller vad som. Det kan man ju le och skratta lite åt. Lite skit kan hon få på sina lives också. Men vi vet ju alla att riktiga vänner är mer värt.
Det tråkiga i den här tråden är påhoppen på hennes barn. Det är lätt att dras med i drevet. Men tänk en extra gång innan ni skriver här om dem. De är i och för sig vuxna nu, men inte riktigt normala. De behöver däremot uppmuntran att gå vidare.
Anna är fet och tjock. Ja. Hon kan inte hantera den informationen. Nej. Men det känns olustigt när man bara driver med det. Jag skrev senast idag om att det såg ut att bli pommes frittes till lunchen. Det var kanske onödigt. Så länge hon håller på och bantar med filter kan hon gott ha lite skit. Men att bara skriva att hon är en val är ju inte ens roligt.
Dagens bästa var annars att de inte kunde besöka "sitt" hus i Spanien beroende på Coronan. Men att det gör ingenting när man har en pizzeria i Sigtuna att besöka.
PS Någon ambassadörkoppling mellan Sigtuna och Anna hittar jag inte på nätet. Vilket tyder på att tanten är tokig på riktigt.
Citera
2020-06-29, 20:30
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Givetvis bör Anna anmälas till Reklamombudsmannen. Även Skatteverket. All form av sådan ersättning skall förmånsbeskattas.

Skatteverket är skyldigt att alltid utreda alla tips. Även anonyma tips.

Hur gör Anna med ersättningar för samarbeten eller andra utförda arbeten? Eller har hon inga sådana?

För hon har väl varken bolag eller F-skattesedel.
Citera
2020-06-29, 20:50
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Hur gör Anna med ersättningar för samarbeten eller andra utförda arbeten? Eller har hon inga sådana?

Man måste inte ha det, man kan fakturera och skatta via andra företag. Jag gjorde det i början med mitt företag men skaffade sedan egen FA. Frilansfinans och coolcompany kan man anlita. Men känns ju lite B att hon faktiskt inte har eget företag
Citera
2020-06-29, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman

Om Destination Sigtuna är ett kommunalägt bolag är de nog måna om att inte betala ut svart ersättning, vilket de gör om Anna inte förmånsbeskattar gåvorna. Skatteverket och Reklamombudsmannen har extra koll på influensers, så om de får in tips lär de granska Bookens förehavanden. Särskilt solariet bör beskattas! Att F-skatt saknas beror nog på att Anna inte skött sig tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in