Citat:
Ursprungligen postat av
Bladguld
Lysande reflektioner och vad jag tror en analys som ligger mycket nära sanningen.
Slutsatsen med andemeningen i vad allt kokar ner till belyser hela fenomenet Anna Book vs Den stora skvallertråden om Anna Book med inlägg. Annas mål är att få alla andra att ändra sitt beteende i relationen till henne. Hon för en evig kamp mot trådens inlägg som en kvinnlig Don Quijote mot väderkvarnarna. Att börja tänka att ”hon kanske har fel” är för smärtsamt, i synnerhet när hon nu investerat med så mycket drama i sitt liv. Då är det bättre att fortsätta vara i sin illusion och med jämna mellanrum befästa den i ny dramatik.
Tack! Det är roligt att få lite bekräftelse ibland. Tyvärr tror jag inte den här sagan kommer få ett lyckligt slut någonstans.
Visst lever hon på kärleken från sina "fans" när hon stolt visar att hon lärt sig att koka en kopp te eller vad som. Det kan man ju le och skratta lite åt. Lite skit kan hon få på sina lives också. Men vi vet ju alla att riktiga vänner är mer värt.
Det tråkiga i den här tråden är påhoppen på hennes barn. Det är lätt att dras med i drevet. Men tänk en extra gång innan ni skriver här om dem. De är i och för sig vuxna nu, men inte riktigt normala. De behöver däremot uppmuntran att gå vidare.
Anna är fet och tjock. Ja. Hon kan inte hantera den informationen. Nej. Men det känns olustigt när man bara driver med det. Jag skrev senast idag om att det såg ut att bli pommes frittes till lunchen. Det var kanske onödigt. Så länge hon håller på och bantar med filter kan hon gott ha lite skit. Men att bara skriva att hon är en val är ju inte ens roligt.
Dagens bästa var annars att de inte kunde besöka "sitt" hus i Spanien beroende på Coronan. Men att det gör ingenting när man har en pizzeria i Sigtuna att besöka.
PS Någon ambassadörkoppling mellan Sigtuna och Anna hittar jag inte på nätet. Vilket tyder på att tanten är tokig på riktigt.