2020-06-04, 09:04
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Kan inget annat än att hålla med på punkten ”det är fett”..🤔 Jag har nämligen gjort ganska exakt likadana op som henne.. ✂️

Först förminskning och lyft, efter en rejäl viktnedgång, skillnaden är att jag höll min nya vikt och gick ner ännu lite till. 1 år efteråt satte jag in implantat. 17 år senare bytte jag implantat (dom nya var betydligt lättare och ”säkrare”), och gjorde då i samband med det ett nytt lyft.

Mina såg dock ut som ”normala” tuttar i formen, även efter 17 år, det hon har, det är bara fett hon lagt på sig igen.. 🤷🏼‍♀️

Undrar också över kostnaden..🤔 För min första operation betalades nämligen av landstinget.. Då betalade jag bara 350:- (för den speciella bh:n man skulle ha på sig). Sen när jag satte in implantat första gången betalade jag runt 27.000:-. Nästa implantatsbyte och lyft gav jag 56.000:- för 🤔 (båda ingreppen gjordes på ”välkända” kliniker).

I kostnaden på 120 000 kr ingick även borttagande av gäddhänget på armarna, borttagande av gammal ärrbildning på brösten och fettsugning av rygg.
Det gjordes på en privat klinik.
Jag har mycket svårt att tro att Anna ställde upp gratis i tv, utan att få tex operationerna..

Jag känner en person som är precis som Anna som tror att man inte behöver anstränga sig för att gå ner. Det ska tabletter och operationer fixa. Om Hen inte går ned i vikt är det pga yttre omständigheter man inte kan rå över, inte pga att man rör på sig lite och äter för mycket.
Hen vill ha bantningstabletter, men vill inte ändra kost eller röra sig mer dvs göra en livsstilsförändring.
Gör man inte det ja då fortsätter ju fetman att
återkomma eller stanna kvar.
Jobbet att gå ned och framför allt ansvaret att gå ned och att upprätthålla vikten på balanserad nivå ligger på den som har övervikten.
Senast redigerad av cece123 2020-06-04 kl. 09:26.
Citera
2020-06-04, 09:31
Medlem
Tuttlutts avatar
https://postimg.cc/gallery/691X6KF

Har hon över 200 000 följare??
Citera
2020-06-04, 09:35
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuttlutt
https://postimg.cc/gallery/691X6KF

Har hon över 200 000 följare??

Nej, det visar bara aktiviteten under en viss period på Annas IG, därför är det toppen med er som tar printscreen på Annas IG.. Så folk kan följa FB tråden istället...👍
Att Anna gör lite på sitt IG konto är ett understatement.
Anna gör allt och inget. Dvs livar och tar
bilder på hundaschlen, mackor och sina fötter
i timmar, hennes lön är uppmärksamhet.
Citera
2020-06-04, 09:40
Medlem
nickomyras avatar
Trots liten aktivitet på Annas IG
https://imgur.com/gallery/5hhuJ83
Citera
2020-06-04, 09:44
Medlem
Jag förstår fortfarande inte hur man kan se hennes lives, fast jag följer henne.

Men bilder kan jag se, nu senast bilder på grillspett med lite sill som förrätt. Lite sill ja, två ägghalvor, en rejäl klick gräddfil och två potatisar. Som förrätt - det är en helt normal middag för mig Jag måste säga att det lagas enorma mängder mat för ett hushåll på sex personer. Matlådor till jobbet är det väl bara en som behöver.

Sen är ju svenskan den bedrövligaste på länge. Hur många gånger kan man använda ordet DEM fel i ett enda inlägg? Anna måste stänklätt vinna den ligan.
Senast redigerad av Bellint 2020-06-04 kl. 09:46.
Citera
2020-06-04, 09:50
Medlem
cece123s avatar
Här kommer ett gammalt skämt, som visar prov på Annas obefintliga självinsikt..
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-stauppkomiker

Citat:
Hon har ställt in sina spelningar och ska i stället passa på att besöka sina barns skolor.

Citat:
– Vem vet, jag kanske lär mig något mer än ABC? Det får du gärna citera mig på, så att någon fattar att jag har mycket självdistans och humor, säger hon.

Det tror jag Anna övertygat oss miljoner gånger om att hon inte har.. Dvs humor och självdistans. Det är dessvärre DET som är underhållningen med Anna, vilket Anna inte har förstått.

Vad sjutton. Så pinsamt och besöka sina barns skolor, när hon var sjukskriven, då ska man hålla sig hemma.
Inte undra på att alla hennes barn har blivit mobbade i skolan med en mamma som hänger på deras skola.
Man vet ju själv vad man tyckte som barn om föräldrar som betedde sig som Anna.. Att de var weirdos.
Barnen kan ju inte rå för det, men en förälders beteende färgar av sig på barnen, även vad folk tycker om föräldern påverkar barnen och omgivningen kan påverkas att börja betrakta hela familjen som weirdos pga en familjemedlem..
Citera
2020-06-04, 10:20
Medlem
Magictrixs avatar
Tack för ett gott skratt. Ja Anna har sk ofrivillig humor.

I väntan på operationerna har Book nu sjukskrivits. Hon har ställt in sina spelningar och ska i stället passa på att besöka sina barns skolor.
– Vem vet, jag kanske lär mig något mer än ABC? Det får du gärna citera mig på, så att någon fattar att jag har mycket självdistans och humor, säger hon.

Enbart genom att känna sig tvungen att förklara sitt eget usla skämt förstår man vilken nivå vi pratar om. Alla människor har humor, men alla människor är inte roliga. Det är skillnad.

Och just komiken är något som Anna Book planerar att satsa på den närmaste i framtiden.
– Jag tror faktiskt att jag ska börja med stand up.

Jag tror jag ska… det är nio år sedan nu.

Om inte på någon scen, så i något tv-program.
För det är något man bestämmer själv?

Jag har många roliga karaktärer som folk brukar skratta åt så att de viker sig, säger hon.
Folk? Är det hennes barn?

Book lider av den obotliga sjukdomen PCOS, en hormonell rubbning som leder till övervikt.

PCOS ger ofta en eller flera av följande symtom: Du har sällan eller aldrig mens. Du har mycket hår på kroppen till exempel i ansiktet, på bröstet, magen och låren. Du har finnar. Du har svårt att bli gravid. Du kan känna dig nedstämd och håglös. Du har minskad sexlust.
Är det någon som känner igen något enda symptom hos Anna? Förutom hypokondrin då?
Citera
2020-06-04, 10:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
PCOS ger ofta en eller flera av följande symtom: Du har sällan eller aldrig mens. Du har mycket hår på kroppen till exempel i ansiktet, på bröstet, magen och låren. Du har finnar. Du har svårt att bli gravid. Du kan känna dig nedstämd och håglös. Du har minskad sexlust.
Är det någon som känner igen något enda symptom hos Anna? Förutom hypokondrin då?

Nedstämdhet och håglöshet..den biten kom till när Annas världskarriär kom av sig 1986/87.
Dvs innan Anna hann starta sin karriär på riktigt.
Citera
2020-06-04, 11:09
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Nedstämdhet och håglöshet..den biten kom till när Annas världskarriär kom av sig 1986/87.

Glöm inte Samba Sombrero som kom 2007.
Citera
2020-06-04, 11:39
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Nedstämd är hon ju varenda dag. I ungefär fem minuter per timme. Varje timme. Sen glömmer hon bort det för att hon blir hungrig och då blir hon glad. Tills hon blir ledsen. Då kommer hon på att hon kan få kramar av sin telefon. Så hon tar bilder och får kramar och blir glad. Till någon säger något sant. Då blir hon ledsen och nedstämd igen. Tills hon blir hungrig. Då får hon äta. Då blir hon glad.
Citera
2020-06-04, 12:10
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
I kostnaden på 120 000 kr ingick även borttagande av gäddhänget på armarna, borttagande av gammal ärrbildning på brösten och fettsugning av rygg.
Det gjordes på en privat klinik.
Jag har mycket svårt att tro att Anna ställde upp gratis i tv, utan att få tex operationerna..

Jag känner en person som är precis som Anna som tror att man inte behöver anstränga sig för att gå ner. Det ska tabletter och operationer fixa. Om Hen inte går ned i vikt är det pga yttre omständigheter man inte kan rå över, inte pga att man rör på sig lite och äter för mycket.
Hen vill ha bantningstabletter, men vill inte ändra kost eller röra sig mer dvs göra en livsstilsförändring.
Gör man inte det ja då fortsätter ju fetman att
återkomma eller stanna kvar.
Jobbet att gå ned och framför allt ansvaret att gå ned och att upprätthålla vikten på balanserad nivå ligger på den som har övervikten.
Det blev tjafs om betalningen, minns inte hur det var, men finns i tråden
Citera
2020-06-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Det blev tjafs om betalningen, minns inte hur det var, men finns i tråden

Kostnaden gick till kronofogden då hon hävdade att hon inte skulle betala då hon och kliniken hade gjort en överenskommelse
Har vi hört det tidigare?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in