2020-05-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalGubbkuk
Nämen... Att de inte bara följer ritningarna som arkitekten har gjort, huset är ju "arkitektritat"! Eller...

Hahaha...de flesta färdiga Attefallare är ritade av arkitekter, om man inte ritat dem själva, alltså.
Eluttag finns säkert med i ritningen, men för den prominenta familjen Book Toledano duger det ju inte med standarden. Det ska ju vara a´la´Anna, så klart.
Kolla bara på de märkliga lösningar på kranar, toalett med handdukarna hängandes framför näsan när man gör nr 2, eller den märkliga lösningen på köksmöbeln som inte kan användas fullt ut p.g.a den platsbyggda bänken i köket. Finns säkert fler tokigheter som tanten bestämt.
Citera
2020-05-27, 19:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Har kollat lite mer ingående på bilderna.
Vad fan, på baksidan av huset finns det ju en altandörr. Men den går ju rakt ut över en brant jävla skogsbacke! Ska de kliva rakt ut i ravinen? Eller har de tänkt gräva ut och fylla igen Märstas Grand Canyon? Hur har de tänkt där egentligen?

Men jesses, det går väl att bygga en liten altan som står på stolpar.
Citera
2020-05-27, 19:48
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men jesses, det går väl att bygga en liten altan som står på stolpar.

Jag får lov att erkänna att jag inte tänkte på den möjligheten.
Men då får Fett-Flisan fin utsikt ut över Märsta Grand Canyon!
Citera
2020-05-27, 19:50
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingos
Varför är Anna Book alltid en stor offerkofta. Man undrar vad det är som skapar denna offerkofta-mentalitet.

Vissa människor märker att de kan manipulera, få sin vilja igenom, slippa ifrån, få förmåner och uppmärksamhet genom snyftningar.
Det finns alltid folk som faller för sånt.
Tex Dumsnälla tanter på IG, naiva företagare
som vill så gott.

En jagsvag man utan muskler(Roberto)
kan möjligen få känna sig en smula stark om han får trösta brölAnna, barnen är dresserade att sätta mamma Annas behov främst, speciellt Felicia.
Barnen har i sin tur lärt sig att detta beteende
kan vara lönsamt och har nu fått egna offerkoftor, om de nu inte vill dela den numera väl uttänjda gamla offerkoftan med "Big momma".

Troligtvis kommer deras egna offerkoftor hänga kvar i deras rum och bli malätna med tiden, då självständigheten bland de Bookska myndiga barnen tycks vara extremt låg.
Citera
2020-05-27, 19:58
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Det blir nog en smal balkong eller altan som byggs ihop med resten av tomtens trädäck. Jag skulle bli tokig om jag skulle behöva bo på en så liten yta.
Gissar att de inte kommer så mycket längre med bygget, färdigt för inflyttning lär det inte bli nu i sommar.
Myndigheterna bör hålla ett öga på det här.

Huset är ju så jävla fult också. Ser ut som en barack. Det finns ju faktiskt snygga och välplanerade Attefallshus som funkar som permanentboende, men då krävs det ju lite mer avancerade planlösningar etc. Men då kostar det förstås därefter. Det här var allt Jojbejjto lyckades slanta upp till just nu, och om han inte lyckas övertala pappa Vicente att lätta på plånboken så blir det nog inte mer än så här heller.
Det ska bli spännande att se hur det går när vatten, el och avlopp ska anslutas. Det känns som om det kommer att bli problem...
Citera
2020-05-27, 20:08
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Huset är ju så jävla fult också. Ser ut som en barack. Det finns ju faktiskt snygga och välplanerade Attefallshus som funkar som permanentboende, men då krävs det ju lite mer avancerade planlösningar etc. Men då kostar det förstås därefter. Det här var allt Jojbejjto lyckades slanta upp till just nu, och om han inte lyckas övertala pappa Vicente att lätta på plånboken så blir det nog inte mer än så här heller.
Det ska bli spännande att se hur det går när vatten, el och avlopp ska anslutas. Det känns som om det kommer att bli problem...
Hink, stearinljus och hink. I slutändan kan det bli dessa lösningar. Mysigt kan jag tycka, men inte den eminenta familjen. Kändisar som dom är.
Senast redigerad av Framme 2020-05-27 kl. 20:10.
Citera
2020-05-27, 20:09
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Vissa människor märker att de kan manipulera, få sin vilja igenom, slippa ifrån, få förmåner och uppmärksamhet genom snyftningar.
Det finns alltid folk som faller för sånt.
Tex Dumsnälla tanter på IG, naiva företagare
som vill så gott.

En jagsvag man utan muskler(Roberto)
kan möjligen få känna sig en smula stark om han får trösta brölAnna
, barnen är dresserade att sätta mamma Annas behov främst, speciellt Felicia.
Barnen har i sin tur lärt sig att detta beteende
kan vara lönsamt och har nu fått egna offerkoftor, om de nu inte vill dela den numera väl uttänjda gamla offerkoftan med "Big momma".

Troligtvis kommer deras egna offerkoftor hänga kvar i deras rum och bli malätna med tiden, då självständigheten bland de Bookska myndiga barnen tycks vara extremt låg.

Ha, ha! BrölAnna!
Ett grässtrå har kraftigare ryggrad än Jojbejjto. Anna försökte säkert sätta sig (bokstavligt och bildligt) på Felicias farsa också, men Turk-Mehmet var inte lika mjäkig. Han var rädd om både sin egendom och sitt förstånd så han drog i tid, och har haft vett att hålla sig borta sen dess. För Jojbejjto är det för sent. Pappa Vicente har säkert slitit sitt hår många gånger genom åren, och ångrat att han inte från början mutade Märsta-fettot med en engånssumma för att få henne att försvinna ur hans ende sons liv...
Citera
2020-05-27, 20:10
Medlem
GammalGubbkuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Hink, stearinljus och hink.

Hinken kommer till pass när det ska sparas ihop till nästa amortering med tonfisk och bajs!
Citera
2020-05-27, 20:14
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Hinken kommer till pass när det ska sparas ihop till nästa amortering med tonfisk och bajs!
I den kan hon slänga resten av sina fejkgrejer.
Citera
2020-05-27, 20:23
Medlem
Frammes avatar
En sak som helt plötsligt dök upp i min skalle. Varför i hela friden har inte halmpyntets far gjort något för att bli av med denna donna. Eller har han gjort det för sent. Grabben kanske redan var hjärntvättad, av vår kära Anna, och nekade all form av hjälp. Frågorna är många. Att följa denna familj här är bland ett av mina största intressen.
Citera
2020-05-27, 20:55
Medlem
Ska man börja bli orolig på riktigt över henne. Den ena sjukare grejen efter den andra. IG-inlägg om skitsaker. Lives som får en att rodna å hennes vägnar (i korridoren på ett sjukhus 🙈är fortfarande ohotad 1:a tror jag) Hur hon svarar på en del kommentarer, alla emojis hon använder, alla projekt hon ska göra, citat; ”är hemligt som vanligt i den här branschen”
Hennes neonvita tänder som gör att man kan använda en bild på henne som ficklampa i mobilen, hennes filtrerade bilder, det ständiga lovordandet om hur enkel, tacksam och ödmjuk hon själv är. Förutom att jag undrar vad det är för fel på henne så undrar jag nästan mer över hur hennes man är funtad som lever med en sån människa. Varför han inte säger till henne att coola ner sig och att hon skämmer ut både sig själv och familjen som hon håller på. Såå sjukt
Senast redigerad av Linay 2020-05-27 kl. 20:56. Anledning: Felstavning
Citera
2020-05-27, 20:59
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
En sak som helt plötsligt dök upp i min skalle. Varför i hela friden har inte halmpyntets far gjort något för att bli av med denna donna. Eller har han gjort det för sent. Grabben kanske redan var hjärntvättad, av vår kära Anna, och nekade all form av hjälp. Frågorna är många. Att följa denna familj här är bland ett av mina största intressen.
Han har säkert skrivit in något i sitt testamente, Vicente. När han och sonen lämnat in blir Anna helt beroende av barnen, de 2 yngsta. Anna och gökungen kommer att bli desperata.

Möjligen överlever Vicente och Roberto tanten som är i riskzonen med sin enorma kroppshydda. Hoppas det och att de kan leva lyckligt i Spanien resten av sina liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in