2020-05-06, 19:07
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Pernilla W sjunger live från Globen (just nu) med bl a Timmy Körberg.
Anna ”sjunger” i sovrummet.
Karma is a bitch.

Tala om skilda världar..
Men enligt Anna så är hon nog snart där, hon är ju bara drygt 50..det sa hon iof när hon var 40.. Att det finns mycket kvar för henne göra. Men än har hon inte gjort en podd, blivit programledare, spelat in matlagningsprogram, "Så mycket bättre" eller gjort en skiva.

Anna ville ju göra en egen porslinsserie.. Pernilla har ju det .. Anna får dreja på en kurs köpt av Roberto istället, Anna är nog säkert övertygad om att hon är millimetrar från en egen porslinsserie nu..
Eller keramikserie..
Men Anna är nog helt enkelt inte så eftertraktad som hon tror, därför händer inget.
Citera
2020-05-06, 19:10
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Fast om du får botoxbehandling via läkare så måste du fortfarande betala för att hämta ut det på recept..🤔

Om man har kommit in i högkostnadsskyddet så betalar man ju inget.
Citera
2020-05-06, 19:13
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123

Botox ingår inte i högkostnadsskyddet, men Tunnan har säkert andra vägar att gå för att få det gratis..
Citera
2020-05-06, 19:17
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Nu vet vi ju att Anna gått sitt på skönhetssalong. Det har hon ju visat på Instagram.
Botox får du på en neurologmottagning och du måste ha testat flera mediciner innan du får botoxen. De flesta läkare är snåla och skriver inte ut sådant hur som helst.
Och den botoxen lägga dessutom i hårfästet, käke, huvud och axlar och inte på rynkställen.

Nja, här finns ett exempel på att det inte är så.
https://www.expressen.se/blogg/hanni...erna-av-botox/
Citera
2020-05-06, 19:21
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Botox ingår inte i högkostnadsskyddet, men Tunnan har säkert andra vägar att gå för att få det gratis..

Jo, det ingår i högkostnadsskyddet.
Om Anna sprutar in det i pannan där mesta rynkorna sitter så spar hon ju en slant om hon gör det 4 gånger per år.
Sedan kanske hon får resten gratis via "samarbete".

http://vaxjokliniken.se/botox/
Citera
2020-05-06, 19:34
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Det lär hon ju göra väldigt fort. Läkare, ambulans, skavsår, ont i var som helst. Tur att läget är lite knepigare nu hoppas jag. Divor som denna ska inte uppta akuta insatser. Det har hon gjort länge och jag undrar över hennes samtal med 112, eller hur det nu var. Själv belastar jag inte larmcentralen, möjligtvis vid hjärtstopp, stroke, och kapade kroppsdelar, m m.
Citera
2020-05-06, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framme
Det lär hon ju göra väldigt fort. Läkare, ambulans, skavsår, ont i var som helst. Tur att läget är lite knepigare nu hoppas jag. Divor som denna ska inte uppta akuta insatser. Det har hon gjort länge och jag undrar över hennes samtal med 112, eller hur det nu var. Själv belastar jag inte larmcentralen, möjligtvis vid hjärtstopp, stroke, och kapade kroppsdelar, m m.

Det är olika högkostnadsskydd för medicin och läkarvård.

Läkemedel: Maximalt 2 300 kr under en tolvmånadersperiod räknad från datum för det första köptillfälle som ingår i perioden. Patienten betalar 100 procent av den verkliga kostnaden i intervallet 0–1 100 kr, 50 procent av den i intervallet 1 100–2 100 kr, 25 procent av den i intervallet 2 100–3 900 kr, 10 procent av den i intervallet 3 900–5 400 kr och 0 procent av kostnaden därutöver. För patienten blir den maximala kostnaden under perioden alltså 1 100 kr + 500 kr + 450 kr + 150 kr + 0 kr = 2 200 kr. När man nått 2 200 kr får man ett frikort för den del av tolvmånadersperioden som återstår. Högkostnadsskyddet gäller endast läkemedel som av tand- och läkemedelsförmånsverket (TLV) beslutat ska ingå i förmånen. Detta kan gälla receptbelagda läkemedel samt vissa receptfria läkemedel utskrivna på recept, om de behövs för att lindra ett kroniskt tillstånd. Naturläkemedel ingår inte i förmånen.[2]

Öppen sjukvård: Maximalt 1 150 kronor/år.
Citera
2020-05-06, 20:03
Medlem
Musslis avatar
Apropå Bookens botoxande, solande och besök på diverse skönhetssalonger så tror jag att hon får det gratis genom att skriva om det på Insta.
Tro det eller ej men de flesta läser inte på FB och har inte en aning om hennes ev. köpta följare eller annat som framkommer här. Varför skulle hon annars tagga varje besök med företagets namn?
Citera
2020-05-06, 20:06
Medlem
Ok!!!!! Är det bara jag som sett hennes video när hon sjunger o har en knallrosa tröja?!?!! 😱😱😱
Där kan vi släppa diskussionen om att hon ”gått ner i vikt sista tiden”! Antingen är det en extremt dålig vinkel för henne, eller så är det så storleken ser ut i verkligheten, utan retuschering!!
Citera
2020-05-06, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Ok!!!!! Är det bara jag som sett hennes video när hon sjunger o har en knallrosa tröja?!?!! 😱😱😱
Där kan vi släppa diskussionen om att hon ”gått ner i vikt sista tiden”! Antingen är det en extremt dålig vinkel för henne, eller så är det så storleken ser ut i verkligheten, utan retuschering!!

Jag såg armen
Citera
2020-05-06, 20:16
Medlem
Frammes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Det är olika högkostnadsskydd för medicin och läkarvård.

Läkemedel: Maximalt 2 300 kr under en tolvmånadersperiod räknad från datum för det första köptillfälle som ingår i perioden. Patienten betalar 100 procent av den verkliga kostnaden i intervallet 0–1 100 kr, 50 procent av den i intervallet 1 100–2 100 kr, 25 procent av den i intervallet 2 100–3 900 kr, 10 procent av den i intervallet 3 900–5 400 kr och 0 procent av kostnaden därutöver. För patienten blir den maximala kostnaden under perioden alltså 1 100 kr + 500 kr + 450 kr + 150 kr + 0 kr = 2 200 kr. När man nått 2 200 kr får man ett frikort för den del av tolvmånadersperioden som återstår. Högkostnadsskyddet gäller endast läkemedel som av tand- och läkemedelsförmånsverket (TLV) beslutat ska ingå i förmånen. Detta kan gälla receptbelagda läkemedel samt vissa receptfria läkemedel utskrivna på recept, om de behövs för att lindra ett kroniskt tillstånd. Naturläkemedel ingår inte i förmånen.[2]

Öppen sjukvård: Maximalt 1 150 kronor/år.
Det var en ordentlig redovisning. Kärringen har nog totalkontroll på detta. Det har inte jag. Jag försöker med självhjälp innan jag belastar sjukvården. Det fungerar till 99%, eftersom jag inte tycker synd om mej själv och tänker att andra behöver läkarvård bättre än jag.
Citera
2020-05-06, 21:07
Bannlyst
Citat:
Anna har säkert gråtit ut hos en läkare, kört med någon lögn, sagt att hon får migrän för att alla är så dumma och får
numera botox via skattebetalarna..

Botox ingår inte i högkostnadsskyddet när det handlar om estetiska behandlingar, utan mot migrän och sjukvårdande behandlingar. Tror nog inte skönhetsklinikerna skriver ut dessa recept till rynkor. Det är ju de som gör migrän-behandlingarna.
Senast redigerad av Corona-Bob 2020-05-06 kl. 21:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in