2019-07-22, 20:25
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, man får inte span på sig varje gång man åker fast för ringa narkotika. Tror du på riktigt att det finns resurser till det?

Jag är rädd för att jag naivt trodde det
Citera
2019-07-23, 04:24
Medlem
colberttts avatar
https://postimg.cc/gallery/lzjp9qru/

Anna blir kränkt och får medhåll från mobben. Sedan hänger hon ut en Elsa som frågar om Tunnans vikt. Elsa finns inte kvar över följarlistan- således förmodligen blockerad. Är det inte bättre att direkt svara Elsa, istället för att hänga ut henne? Å andra sidan vet vi ju att en av Annas specialiteter är att just hänga ut. Typ Antonios första brottsoffer, flickan som blev våldtagen. Hon fick ju smeknamnet Smuts. Härliga Anna! Härliga, Härliga Anna!
Citera
2019-07-23, 06:37
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicadH
Bara en fråga. Hur VET vi detta? Har någon lyckats hyra lägenheten av svärfadern?

Vi vet det därför att Antonio berättade det. Det finns fortfarande på youtube.
Citera
2019-07-23, 06:39
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt

Anna blir kränkt och får medhåll från mobben. Sedan hänger hon ut en Elsa som frågar om Tunnans vikt. Elsa finns inte kvar över följarlistan- således förmodligen blockerad. Är det inte bättre att direkt svara Elsa, istället för att hänga ut henne? Å andra sidan vet vi ju att en av Annas specialiteter är att just hänga ut. Typ Antonios första brottsoffer, flickan som blev våldtagen. Hon fick ju smeknamnet Smuts. Härliga Anna! Härliga, Härliga Anna!

Det var inte brottsoffret hon kallade för smuts. Ännu en gång, det var en person som kritiserades Annas agerande kring händelsen som kallades för smuts av Anna.
Citera
2019-07-23, 06:40
Medlem
erp.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colberttt

Det var väl inte hon som fick smeknamnet lilla smuts utan en som kommenterade det hela på ett sätt som inte passade Anna.
Citera
2019-07-23, 10:07
Medlem
Booksmurfens avatar
Roberto har två jobb för att försörja hela familjen inklusive boende för en dotter på 27 som inte är hans. Inte konstigt om han inte haft tid för Haklöse. Han har jobbat och försökt hålla Anna nöjd. Vore det inte för Roberto skulle de gå på bidrag ur statskassan.
Han ser väl ut som vilken medelålders snubbe som helst. Äcklig? Knappast, han har bara ögon för sin Anna. Till hans stora fördärv.
Citera
2019-07-23, 10:17
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Vi vet det därför att Antonio berättade det. Det finns fortfarande på youtube.

https://youtu.be/IWBtFdephWs
Citera
2019-07-23, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
https://youtu.be/IWBtFdephWs

Apropå den lögnaktige sonens svar om segunda casa så får Anna frågor om detta i sin blogg:

Eva 21 juli, 2019 on 20:46
Svara
Hej!
Står lägenheten tom resten av året? Vore väl smart att hyra ut den när ni inte är där? Om ni bara är där en gång per år, menar jag?

Anna Book Toledano 21 juli, 2019 on 21:09 Svara

Hej Eva.
Vi har inget behov av att hyra ut den 😊
Och vi åker inte bara en gång per år. Vissa år har vi åkt flera ggr och andra bara en gång. Allt beror på vad som händer i livet och vi vill alltid ha vår frihet att göra som vi vill, när vi vill och hur vi vill. Så hyra ut har aldrig och kommer aldrig vara aktuellt eller nödvändigt 😀
Det är vårt hem och vi vill inte ha främlingar i det.

Anna Book Toledano 22 juli, 2019 on 10:10 Svara

Jossan, din fråga är???
Antingen så lyssnar du på något vår då rätt omogna son sa…🤦🏻‍♀️
Och jag vet exakt, vart och vad han sagt och VARFÖR.
Men det är jag inte skyldig att ge någon förklaring till – barn säger mycket dom inte borde 😁 Och vid det tillfället ljög han rakt upp och ner. Varför han gjorde det? Det vet vi båda hans föräldrar VARFÖR han gjorde och det räcker för oss.
Eller så lyssnar du och tar in det som jag som vuxen berättar.
Främlingars skitprat om mitt och min familjs liv, våra vara eller icke varanden och så vidare är bara jäkligt tröttsamma.
Vi kan väl bara nöja oss med att på det stora hela. Så angår inte saker och ting egentligen någon utomstående, som dig tex. Jag ljuger inte 😁 Men om du vill lyssna på folk som tror att jag ljuger?!? Ja, då får du göra det men stör inte mig med ( förlåt mig nu ) dumma påståenden mer ok? 
Ha det bra.

Josefin 22 juli, 2019 on 13:16 Svara

Det är lite kul att du blir så himla upprörd och skriver så mycket för en enkel fråga ☺ 
Konstig sak att ljuga om, omogen eller ej. Borde vara tvärtom, skryta om att det är er lägenhet? ☺ Nu lämnar jag dig ifred, finns roligare saker att göra

Anna Book Toledano 22 juli, 2019 on 14:17 Svara

Jossan, lite kul att du antar att jag blir upprörd för att jag svarar utförligt och konkret på din fråga.
Och skriver så mycket 🤷🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤷🏻‍♀️
Finns det nån regel för hur många tecken jag får eller ska svara med?!? 
Vet inte mognadsnivån på dig heller så som du håller på.
Men barn har en tendens att ljuga om de mest fåniga sakerna ibland. Det vet dem flesta som har barn.
Och Antonio ljög just för att VI ( hans föräldrar ) har lärt honom att INTE skryta! Du vet, alla människor är inte likadana och du borde sluta upp att anta saker och ting 😁 just saying.
Soft att du har roligare saker för dig nu och lämnar mig ifred ☺️☺️☺️

Sannis 23 juli, 2019 on 00:04 Svara

Så du tycker att det är bättre att ljuga än berätta sanning??

Anna Book Toledano 23 juli, 2019 on 00:42 Svara

Var det DET jag sa????????
Sjuk!!!
Jag sa att vi uppfostrat våra barn att INTE SKRYTA!
Så när han ( ett barn ) blev utfrågad av nyfikna parasiter, så ljög han – ja!!!
Var det rätt? Nej.
Men hans lögn var inte av ondo!
Lägg ner nu era parasiter 😆😆😆
Er avundsjuka / missunnsamhet är så oklädsam 😂 
Men man läser och ser och tolkar allt som man vill när man är som du och några till 😂
Sköt du ditt istället! Vad bryr du dig för?
Du VILL JU BARA TYDA ALLT FEL!
Now can you please G T F A 🙏🏼🙏🏼🙏🏼😂

Anna Book Toledano 23 juli, 2019 on 00:50 Svara

Sannis!
Sanningen angår inte alltid alla människor heller. Så tyck vad du vill och var du en vidrig skrytig person för du är ju såååå mycket bättre och ärlig då 🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️
Som sagt barn ljuger när dom blir pressade stressade och INTE FÅR skryta – men det var en vit lögn för att skydda sin familj.
Jävligt fint gjort när man tänker efter speciellt för ett barn med ADHD👌🏽 
Antonio så som vi älskar honom han har ryggrad iallafall och ett hjärta du aldrig kan ana 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
Sluta läs min blogg jag vill inte ha läsare som du okej? Ska ta upp det med de mina här 😄 Så blir det bra för mig ska du se👍🏽
Citera
2019-07-23, 10:46
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Booksmurfen
Roberto har två jobb för att försörja hela familjen inklusive boende för en dotter på 27 som inte är hans. Inte konstigt om han inte haft tid för Haklöse. Han har jobbat och försökt hålla Anna nöjd. Vore det inte för Roberto skulle de gå på bidrag ur statskassan.
Han ser väl ut som vilken medelålders snubbe som helst. Äcklig? Knappast, han har bara ögon för sin Anna. Till hans stora fördärv.
Undrar åter igen, finns det några fakta som visar att Roberto har två jobb eller är det bara en trådsanning? Med två jobb menas väl 2 gånger 8 timmars arbetsdag måndag till fredag. Tvivlar att det är möjligt med all tid som måste läggas extra på att pendla sen flytten.
Citera
2019-07-23, 10:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Undrar åter igen, finns det några fakta som visar att Roberto har två jobb eller är det bara en trådsanning? Med två jobb menas väl 2 gånger 8 timmars arbetsdag måndag till fredag. Tvivlar att det är möjligt med all tid som måste läggas extra på att pendla sen flytten.
Med två jobb så menas det att man har två anställningar, men det är inget som säger att det måste vara två heltidsjobb. Duh-doi.

För övrigt så är det så roligt med brudar som lever sitt liv på IG och liknande saker men blir sur över att främlingar har åsikter.
Citera
2019-07-23, 11:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Med två jobb så menas det att man har två anställningar, men det är inget som säger att det måste vara två heltidsjobb. Duh-doi.

För övrigt så är det så roligt med brudar som lever sitt liv på IG och liknande saker men blir sur över att främlingar har åsikter.
Booksmurfen som jag kommenterade skriver "Roberto har två jobb för att försörja hela familjen inklusive boende för en dotter på 27 som inte är hans"

Med att skriva på det sättet menas väl att Roberto sliter hund för att försörja familjen vilket jag skulle vilja veta om det är fakta.
Citera
2019-07-23, 11:39
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Booksmurfen som jag kommenterade skriver "Roberto har två jobb för att försörja hela familjen inklusive boende för en dotter på 27 som inte är hans"

Med att skriva på det sättet menas väl att Roberto sliter hund för att försörja familjen vilket jag skulle vilja veta om det är fakta.

Är det någon annan i familjen än Roberto som har en inkomst värd att nämna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in