2019-05-27, 21:14
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettybobs
Hennes miljöbeslut inlägg finns på bloggen daterat 7 nov 2018

Du skulle inte möjligtvis kunna ta ett citat från bloggen, så att vi inte ökar trafiken i onödan..
till hennes blogg.
Citera
2019-05-27, 22:03
Medlem
alicewonderlands avatar
Vanessa skriver på sin blogg att hon ska på ett utbytesår till Spanien. Jag tippar på EF, de organiserar utbyten till Madrid, Barcelona och Malaga. Det sistnämnda ligger väl rätt nära segunda casa: det blir ju perfekt för familjen är ju ofta där och nu, när de bor så nära Arlanda, lär det ju bli ännu oftare! Hittar ingen prisuppgift men ett år kostar nog 100 000, minst. Men än så länge är det köpfest!
Citera
2019-05-27, 22:11
Medlem
38minuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCRkod
https://postimg.cc/9RRHMPRn

Jag har noterat en återgående trend här. Flashbacktråden avhandlar något i Annas tillvaro, och kort därpå dyker nån artikel upp någonstans där Anna ger en motsatt bild av det som nyss diskuterats.

Det kan ju bara vara slumpen.... men slumpen sker faktiskt inte såhär frekvent.

Vi har två andra, alternativa och ganska troliga, scenarion 1) pressen läser tråden i jakt på världens scoop, kontaktar Sveriges Celine Dion och lyckas tigga till sig en djupintervju så att Anna fritt får berätta hur det ligger till 2) Anna vill motbevisa flashbacks vilda teorier och tigger till sig en intervju hos random blaska. Det är slugt agerat, hon maskerar sin agenda! Tänker säkert Anna och känner sig allmänt genialisk. För på detta viset behöver hon inte avslöja (sin redan avslöjade lögn) att hon faktiskt läser den här tråden genom att ge indirekta och hätska svar via sin Instagram.

Vad tror ni? Vilket scenario är mest troligt? Frågan är såklart retorisk.
Citera
2019-05-27, 22:17
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Hennes miljöbeslut inlägg finns på bloggen daterat 7 nov 2018
Samma dag de köpte huset alltså.
Citera
2019-05-28, 01:36
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicewonderland
Vanessa skriver på sin blogg att hon ska på ett utbytesår till Spanien. Jag tippar på EF, de organiserar utbyten till Madrid, Barcelona och Malaga. Det sistnämnda ligger väl rätt nära segunda casa: det blir ju perfekt för familjen är ju ofta där och nu, när de bor så nära Arlanda, lär det ju bli ännu oftare! Hittar ingen prisuppgift men ett år kostar nog 100 000, minst. Men än så länge är det köpfest!
Åtminstone på min tid (dvs stenåldern) brukade utbytesstudent innebära att man själv tog emot en utländsk student här hemma i Sverige. Say no more...
Citera
2019-05-28, 05:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OCRkod
https://postimg.cc/9RRHMPRn
Fortsatt denna lögn, "Efter att ha renoverat huset under vintern" vilket ska visa att det är den artikeln handlar om som renovertat huset. Anna och övriga i familjen klarar ju inte ens att skruva ihop de inköpta möblerna.
Citera
2019-05-28, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Du skulle inte möjligtvis kunna ta ett citat från bloggen, så att vi inte ökar trafiken i onödan..
till hennes blogg.

"Nu är kl.16.30 och jag sitter på bussen hem. Och det leder in mig på det ytterst dåliga beslutet jag tog imorse. THE BIG MISTAKE!!! Nämligen att ta en taxi in till stan, från Frösunda Port i Solna – Fy f…

Det misstaget kommer jag inte göra om, dåligt beslut för miljön när det är så kort resa och riktigt onödigt för plånboken! Så nu har jag köpt nytt busskort igen. Jag har sedan i våras börjat åka kommunalt. För stressen med trafik, köer, vägtullar, bensinkostnaden, avgaser, dåligt med parkeringsplatser och onödigt dyrt med parkering också. Så för miljön och plånboken åker jag mer kommunalt, går eller cyklar ( på våren och sommaren )

Bil och taxi kommer jag bara ta vid dom tillfällena det verkligen behövs, då vi till exempel ska iväg och titta på flera husvisningar på en och samma dag. Eller när vi åker och storhandlar."
Citera
2019-05-28, 07:52
Medlem
från instastory,

https://postimg.cc/BXj3mb6r
Citera
2019-05-28, 09:31
Medlem
cece123s avatar
Citat:
"Nu är kl.16.30 och jag sitter på bussen hem. Och det leder in mig på det ytterst dåliga beslutet jag tog imorse. THE BIG MISTAKE!!! Nämligen att ta en taxi in till stan, från Frösunda Port i Solna – Fy f…

Det misstaget kommer jag inte göra om, dåligt beslut för miljön när det är så kort resa och riktigt onödigt för plånboken! Så nu har jag köpt nytt busskort igen. Jag har sedan i våras börjat åka kommunalt. För stressen med trafik, köer, vägtullar, bensinkostnaden, avgaser, dåligt med parkeringsplatser och onödigt dyrt med parkering också. Så för miljön och plånboken åker jag mer kommunalt, går eller cyklar ( på våren och sommaren )

Bil och taxi kommer jag bara ta vid dom tillfällena det verkligen behövs, då vi till exempel ska iväg och titta på flera husvisningar på en och samma dag. Eller när vi åker och storhandlar."

Och där kom lögnerna igen radade upp som ett pärlhalsband..Anna som är en stooor stjärna, kan ju naturligtvis inte åka buss.
Får mig att inse att vara en "stjärna"är riktigt miljöfarligt..för när åker Pernilla, Charlotte och alla de andra omkring i cykel eller buss?

Antar att Anna kommer att okynnesköra för glatta livet i sommar, utan en endaste tanke på något av alla de exempel hon uppgav tidigare.
Hon brukar alltid tidsange och räkna upp saker och ting exemplariskt på minut och nästintill sekund..ingenting får glömmas bort,
det behövs när hon ska älta..då måste hon minnas varje detalj.
Senast redigerad av cece123 2019-05-28 kl. 10:10.
Citera
2019-05-28, 11:00
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
från instastory,

Oj, har hon börjat att dubba filmer igen? Blev det inte ett bråk förra gången så att hon var tvungen att sluta med det?
Citera
2019-05-28, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Oj, har hon börjat att dubba filmer igen? Blev det inte ett bråk förra gången så att hon var tvungen att sluta med det?

Vad för bråk?
Citera
2019-05-28, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mamma40
från instastory,

Asså det är så patetiskt att jag skäms. Varför skriver hon inte till han i pm? Jo för att hon är som en 13-åring som måste skryta. Sättet hon formulerar sig på är så töntigt. Är inte den här feta tanten i 50-årsåldern?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in