2019-05-13, 16:41
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
De fick en rätt bra mellanskillnad på lägenheten och huset, därav att Anna nu spenderar febrilt.

Sedan så kan man konstatera att det nog inte gått in i huvudet på dom att hus kostar och det tillkommer en massa kostnader som antagligen inte räknat med. Det blir som sagt intressant att se hur det är ett år från nu när Anna pyntat klart hemma och det har gått en vinter.
Det togs ju ut ett nytt pantbrev på 300 000 kr på huset i samband med köpet så jag ställer mig lite tveksam till hur mycket i reda pengar (om några alls) som blev över efter lägenhetsförsäljningen (upprepar mig: reavinstskatt). Eftersom pantbrev kostar så är det inget man tar ut om det inte behövs "bara för att...".

Så Annas spenderbyxor (trosor ) kanske är i största laget.
Citera
2019-05-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KIBy
Jaha, 16 maj, på torsdag alltså. Då kan vi utgå ifrån att Anna har många spännande möten den dagen.
( Domen faller då.)

Citat:
Ursprungligen postat av Sallander
Tack för detta. Alltid bra att veta vad snoppviftaren har för sig.

tro mig jag kommer hänga på mailen till solna tingsrätt på torsdag, bra för jag jobbar bara halvdag då 😂
Citera
2019-05-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Från hennes blogg.
"så åkte jag till MOS och handlade några fler presenter till Vanessa"
Hur många presenter handlar man normalt till en 17-åring? Jag har alltid bara köpt en.

"vid 20 tiden så åkte vi och åt en lugn, trevlig och mycket god middag tillsammans på Farbror Blå vid Stora Torget."
Skriver precis som om hon bodde i Sigtuna stad när det är minst 15 kanske 20 minuter med bil och den normala läseraren har nog ingen koll på vart hon ätit sin middag.
Man kan ju också undra vart alla pengar kommer ifrån? Det är 200-300 för en varmrätt på Farbrot blå.

Grillen som de köpt verkar vara en Char-Broil pris: 6995:-, någon annan kanske bättre kan avgöra.

http://annabook.se/

Enligt Anna själv skulle de skala ner, minska på antal saker och ägna tid åt varandra istället. Detta kändes sååå bra i julas enligt hennes insta. Men det klart, mycket vatten har runnit under broarna sedan dess.
Citera
2019-05-13, 18:05
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror det är så enkelt att han helt enkelt trodde att ingen skulle bry sig om att han skippade de 12 sista timmarna plus att han ändå skulle flytta ända till Märs... öh, Sigtuna. Det hela är såklart klantigt när han ändå gjort 100+ timmar och försöka skylla det på någon funktionsnedsättning kommer såklart inte funka.

Han är ju övertygad om sin oskuld, förmodligen tycker han stt han har gjort sitt och ids inte jobba mer.Anna backar honom i allt han gör,hur dumt det än är.
Han har svårt med konsekvenstänk, som mor sin.
Citera
2019-05-13, 18:10
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Enligt Anna själv skulle de skala ner, minska på antal saker och ägna tid åt varandra istället. Detta kändes sååå bra i julas enligt hennes insta. Men det klart, mycket vatten har runnit under broarna sedan dess.

Hm, gällde säkert bara den julen, det året, inte resten av årets 364 dagar och alla kommande jular...
Anna fick väl en feeeling just där och då.
Senast redigerad av cece123 2019-05-13 kl. 18:29.
Citera
2019-05-13, 19:31
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Hm, gällde säkert bara den julen, det året, inte resten av årets 364 dagar och alla kommande jular...
Anna fick väl en feeeling just där och då.
Just då var det väl PK att säga att man med tanke på miljön skulle skippa julklappar och Anna är ju inte sen att plocka in några likes om det bjuds.
Citera
2019-05-14, 06:17
Medlem
Knullkungens avatar
Stor intervju i Aftonbladet med Anna om flytten och framtidsplaner. Kräver återigen att få medverka i mellon. Kunde tidigare vakna 5 - 6 gånger per natt. Nu vaknar hon utvilad tidigt på morgonen. Hela familjen mår mycket bättre efter flytten. Bra att det är nära till Arlanda då de flyger till lägenheten i Spanien ofta. Då Ola Rapace tidigare bott i området bryr sig folk inte om att en kändis flyttat in. Planerar att lägga ut musik som inte är avsedd för mellon på sociala medier.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...har-hittat-hem
Senast redigerad av Knullkungen 2019-05-14 kl. 06:41.
Citera
2019-05-14, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Från hennes blogg.
"så åkte jag till MOS och handlade några fler presenter till Vanessa"
Hur många presenter handlar man normalt till en 17-åring? Jag har alltid bara köpt en.

"vid 20 tiden så åkte vi och åt en lugn, trevlig och mycket god middag tillsammans på Farbror Blå vid Stora Torget."
Skriver precis som om hon bodde i Sigtuna stad när det är minst 15 kanske 20 minuter med bil och den normala läseraren har nog ingen koll på vart hon ätit sin middag.
Man kan ju också undra vart alla pengar kommer ifrån? Det är 200-300 för en varmrätt på Farbrot blå.

Grillen som de köpt verkar vara en Char-Broil pris: 6995:-, någon annan kanske bättre kan avgöra.

http://annabook.se/

Tunnan har fullt upp med att shoppa så mycket att skulderna börjar hopa sig. Hon har väl insett att det är en chans för henne att vara med i Lyxfällan(synas i tv).
Citera
2019-05-14, 07:23
Medlem
Nu på morgonen har anna lagt jt 5 foton på äggmackor!! vem orkar ta bilder på äggmackor i olika vinklar? Nån som vill se?
Citera
2019-05-14, 07:30
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
Stor intervju i Aftonbladet med Anna om flytten och framtidsplaner. Kräver återigen att få medverka i mellon. Kunde tidigare vakna 5 - 6 gånger per natt. Nu vaknar hon utvilad tidigt på morgonen. Hela familjen mår mycket bättre efter flytten. Bra att det är nära till Arlanda då de flyger till lägenheten i Spanien ofta. Då Ola Rapace tidigare bott i området bryr sig folk inte om att en kändis flyttat in. Planerar att lägga ut musik som inte är avsedd för mellon på sociala medier.

Men..de har ju inte bott där en månad än och hon har redan uppnått dessa fantastiska förändringar i sitt mående? Hon är ju unik
Citera
2019-05-14, 07:43
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Anna: Du flyger till Spanien EN gång per år. Sen flög du till Norrbotten för att uppträda mot betalning på någons födelsedagskalas. Och sen var det väl Harrys i Helsingborg - gig mot öl och mat i baren. Du kunde bott kvar i Solna. Det är också nära till Arlanda.
Citera
2019-05-14, 08:12
Medlem
Hon är gäst i veckans Influencerpodden. Jag har bara hunnit lyssna på tre minuter, och jag måste ändå rekommendera er en lyssning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in