• 1
  • 2
2019-05-04, 09:25
Dela med er.En tjej blev mördad där i natt. Så här säger en boende: Mattias Nordahl bor bara några hundra meter från platsen. Han ser avspärrningarna, en polishelikopter, ambulans och några polisbilar.
– Jag börjar bli van. Det är en krigszon i området här, ett riktigt jävla skitställe. Det är bara hundra meter från där man sprängde en restaurang för några veckor sedan. Det är helt sjukt, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...tanfor-skola-/
En vit kille jag känner, som bor i Märsta, sa att vid centrum- Märsta station rör han sig aldrig om kvällarna.
Senast redigerad av lone star 2019-05-04 kl. 09:27.
Citera
2019-05-04, 09:43
Medlem
note-its avatar
Du menar som Vällingby centrum på 1970-talet?
Citera
2019-05-04, 09:47
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Dela med er.En tjej blev mördad där i natt. Så här säger en boende: Mattias Nordahl bor bara några hundra meter från platsen. Han ser avspärrningarna, en polishelikopter, ambulans och några polisbilar.
– Jag börjar bli van. Det är en krigszon i området här, ett riktigt jävla skitställe. Det är bara hundra meter från där man sprängde en restaurang för några veckor sedan. Det är helt sjukt, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/kvi...tanfor-skola-/
En vit kille jag känner, som bor i Märsta, sa att vid centrum- Märsta station rör han sig aldrig om kvällarna.

Dödsorsak är inte fastslagen än.
Citera
2019-05-04, 10:20
Bannlyst
Fotän blå ( stavningen är inte korrekt) som sprängdes på 80 talet.

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Du menar som Vällingby centrum på 1970-talet?
Citera
2019-05-04, 10:43
Medlem
Drama-Llamas avatar
Jag undrar hur många krigszoner Mattias Nordahl egentligen har fått uppleva själv med tanke på att han tycker att jämförelsen verkar befogad trots att det inte pågår något krig i Sverige.

En vit kille jag känner, som bor i Märsta, sa att vid centrum- Märsta station rör han sig ofta om kvällarna.
Citera
2019-05-04, 10:54
Medlem
Taklampsfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Dödsorsak är inte fastslagen än.

Sant. Troligtvis självmord och sedan tänt eld på sig själv.
Citera
2019-05-04, 11:17
Avstängd
NAVYSEALTEAM6s avatar
Pågår det sk whiteflight från Märsta?
Citera
2019-05-04, 11:22
Bannlyst
Märsta är känt som "lilla-mogadishu" i mina kretsar.
Citera
2019-05-04, 11:42
Medlem
adddicts avatar
Märsta är riktigt sunkigt och har blivit ett jävla ghetto. Rätt sjukt att Stockholmsområdets bevarade lilla idyll Sigtuna ligger 5 min ifrån med bil ifrån Märsta.
Citera
2019-05-04, 11:51
Medlem
Jannebigplays avatar
Väldigt överdrivet skulle jag säga. Märsta har sina områden men det är inte mycket värre än andra platser i Sverige. En typisk förort som dock har ett stort problemområde. Valsta. Där hänger det en del ungdomar nattetid som inte har något bättre för sig. Stationsområdet är väl inte heller någon höjdare på natten men inte mycket värre än Upplands-Väsby eller Sollentuna.
Citera
2019-05-04, 12:26
Medlem
Vit och bott i märsta nästan 10 år, känner mig fruktansvärt trygg även fast det händer mycket skit, dock så känner jag många av dessa smågangsters (hjälpt dom via jobbet) och jag är vältränad och inte ett dugg rädd för småturkar som viftar med knivar eller pistoler
Citera
2019-05-04, 12:30
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adddict
Märsta är riktigt sunkigt och har blivit ett jävla ghetto. Rätt sjukt att Stockholmsområdets bevarade lilla idyll Sigtuna ligger 5 min ifrån med bil ifrån Märsta.

Det har det definitivt blivit på senaste dagar! Tingvallavägen upp till Valsta är en riktig håla numera. Banankåkarna var illa förr men dom blir bara värre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in