Att kalla det "Drevet mot Anna Book" anser jag vara extremt missvisande.
Generellt är jag väldigt mot att uttrycka mig raljerande om människor, men i Anna-Book-gate vill jag nog påstå att det är hon själv som levererar. Omvärlden står väl mest bara och ser på, och ser ut som fågelholkar.
I en skvallertidning har Anna sökt svar "från andra sidan":
Citat:
Jag oroas och återkommer ständigt till hur mina föräldrar hade det när de dog. Båda dog nämligen ensamma. För mig är det en stor sorg! Jag vill gärna tro att de återfunnit varandra på andra sidan. Kan det vara så? Mamma hette Maritha och gick bort för fem år sedan. Pappa hette Juan och dog för 19 år sedan.
Kram från Anna Book
Det självutnämnda mediet
Regina Lund (i helgen uppmärksammad i en
krönika av Alex Schulman) vet svaret:
Citat:
Båda var lugna, tillfreds och mycket trötta. Båda kände ro i att få släppa taget. Jag får upp att det skedde i sömnen helt utan smärta. Jag får upp att de har en ny relation där det skett mycket försoning och förlåtelse. De hälsar att de älskar dig väldigt mycket och de ber dig vara rädd om dig: "Snälla lilla Anna, var försiktig med mediciner och var rädd om din hälsa, dina vänner och ditt hjärta". De är stolta över att du klarat dig så bra i livet. När de pratar om dig med mig, säger de "min lilla ängel". De säger: "Oroa dig inte, allt är bra, vi älskar dig och vi vill att du ska vara rädd om dig!"
Värme/Regina
Vad är det för medicin de avlidna föräldrarna oroar sig för? Knaprar Anna piller? Och är det i så fall förklaringen till att hon inte vågar dricka vin?