Citat:
Ursprungligen postat av
DilsNacke
Anna har ju varit tydlig med att allt ska köpas nytt till herrgården, och då är det väl bra att de säljer allt som går att sälja istället för att slänga det. Att de säljer sådant som de fick i samband med Arga snickaren är väl bra. Alternativet hade ju varit att kassera det, och det är ju ett sämre alternativ.
Andra kändisar brukar ju också rensa ut och sälja saker ibland, för att sedan skänka pengarna till välgörande ändamål. Undrar vilken behjärtansvärd organisation Anna kommer skänka pengarna till..?

Självklart kommer pengarna, som kommer in från försäljningen av "Arge Snickaren"-stylingen, att gå tillbaka till TV 4, något annat vore ju ohederligt!
I början av det programmet framkom ju att Anna hatade lägenheten, framförallt köket, och att hon bara satt och grät när hon var ensam hemma där. När Anders med sitt gäng dessutom omöjliggjorde all social samvaro genom att leverera det katastrofala bordet (lampor, stolar, soffa etc), vitvaror som inte funkade etc, ja, då är det ju inte konstigt att allt har gått åt h-e.
Jag tycker att det är sunt och bra att familjen nu går vidare, och att de visar det symboliskt genom att slänga alla sina tillhörigheter och köpa nytt, applåderar jag! (Sängen var väl ändå utsliten, haha!)Ibland önskar jag att jag hade modet och pengarna att göra detsamma...