2018-12-18, 00:30
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bladguld
Jojomän, Anna var som en spelmaskin. Minns hur hon triumferade på bloggen härförleden när hon hade varit med i det vinnande laget på ett barnkalas. Ämnet var att veta så mycket som möjligt om 11-12 åringen som hade kalaset. Anna är inte den som ger bort en seger i första hand.

Med tanke på all den senast tidens uppdatering av sonens förehavanden så börjar Annas ”cover up” ta helt nya dimensioner. Hon har utan omsvep kallat honom lögnare i en svarskommentar i bloggen men är i andra sammanhang helt övertygad om hans oskuld.
Börjar mer och mer se drag av den hysteriska och högfärdstokiga Hyacint Bucket (uttalas Bouquet) från 90-tals klassikern Skenet bedrar (Keeping Up Appearances) som ständigt inför andra försöker agera som om hon tillhörde den aristokratiska överklassen. För att lyckas måste hon hålla sina WT släktingar på avstånd ofta genom att förneka allt släktskap med dom överhuvudtaget. För att hålla skenet uppe måste hon ständigt hitta på glamorösa förklaringar för att dölja sina släktingars förehavanden. Har ni inte sett serien så se den och jämför, likheten är slående!

Booken (uttalas Bouqueten) står i som en manisk för att dölja skavankerna. Finns det över huvud taget någon tillförlitlig sanning kvar i Annas liv längre? Hon är besatt av att köra mantrat om sin älskade make och älskade familj så ofta det går, gärna på två språk minst dessutom. De starka familjeband hon tror att vi ska uppfatta är förstås i själva verket bara en familj i söndring och kris med tvivel och misstro av varandras känslor. Den enda som riktigt tror på alla Anna Bouquets lögner är Bouqet själv, och några svagsinta följare (ut)av hennes blogg och insta.

Hahahaha Spot on!!!
När telefonen ringer svarar hon: Bouquet residence, lady of the house speaking

https://sv.wikipedia.org/wiki/Skenet_bedrar

Citat:
Hyacinth Buckets (uttalas som Bouquet [bokej], enligt henne) vardag och även seriens handling bygger i hög grad på att hon och hennes man ska klättra på den sociala stegen, att umgås med de bättre, inflytelserika, belevade och helst adliga klasserna anser Hyacinth som något ytterst viktigt. Allt skulle gå väldigt bra om det inte vore för att Hyacinths släktingar vore fattiga och slumaktiga. Ständigt måste hon undvika sina två systrar Daisy och Rose, som båda bor i samma hus tillsammans med deras far, Daddy, och Daisys late och ovårdade man Onslow. För att hålla skenet uppe måste hon ständigt hitta på glamorösa förklaringar för att dölja sina släktingars förehavanden, i synnerhet när de kommer på oväntade besök. Den enda släkting, som Hyacinth kan framhålla och gärna vill tala om är systern Violet, där hon ständigt återkommer till att Violet är framgångsrik, eftersom hon har en swimmingpool, en bastu, en Mercedes och stallplats.
Senast redigerad av Gabriel Knight 2018-12-18 kl. 00:41.
Citera
2018-12-18, 04:46
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruOl
Man får ju permis ..men såg i senaste domen, den med stölden av jackan att han faktiskt är dömd till ungdomsvård vilket på soc-språk (har jobbat inom soc) i 9 fall av 10 innebär anstalt

Ungdomsvård som du döms till (det är en straffrättslig påföljd) är i 9 fall av 10 insatser av socialtjänsten på hemmaplan. Ofta olika samtalsinsatser och att man jobbar med familjen.
Citera
2018-12-18, 05:16
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Ungdomsvård som du döms till (det är en straffrättslig påföljd) är i 9 fall av 10 insatser av socialtjänsten på hemmaplan. Ofta olika samtalsinsatser och att man jobbar med familjen.
Ja och nej...om det är en första dom, om det finns skäl stt tro att ungdomen inte återfaller. Har jobbat som socialsekreterare och suttit med på en hel del rättegångar och både vittnat och skrivit utlåtanden till rätten.

Eftersom han tidigare tilldömts ungdomstjänst som han inte uppfyllt och dessutom blivit dömd flera gånger så skulle inte många socialsekreterare förorda behandling på hemmaplan.
Har haft liknande klienter och där har jag alltid förordat anstalt.
Sen kan jag ju inte säga med säkerhet att så är fallet här...men han befinner sig på annan ort och går inte i skola i närheten av hemmet iaf.
Citera
2018-12-18, 08:43
Medlem
Citat:
Ja och nej...om det är en första dom, om det finns skäl stt tro att ungdomen inte återfaller. Har jobbat som socialsekreterare och suttit med på en hel del rättegångar och både vittnat och skrivit utlåtanden till rätten.

Eftersom han tidigare tilldömts ungdomstjänst som han inte uppfyllt och dessutom blivit dömd flera gånger så skulle inte många socialsekreterare förorda behandling på hemmaplan.
Sen kan jag ju inte säga med säkerhet att så är fallet här...men han befinner sig på annan ort och går inte i skola i närheten av hemmet iaf.

Jag tror dig men mycket har förändrats. I mitt område på Termovägen så har många grannar kontakt med socialtjänsten. Ungarna begår brott på brott, inget händer. Det är inga småbrott. Det är narkotikabrott, vapenbrott och misshandel. Men det har varit ungdomar som trots att de dömts för att ha burit och förvarat vapen ändå slutar med LVU i Hemmet. I ett annat fall var det en unge som hamnade på HVB och kom tillbaka ännu värre. Han hade knutit kontakt med likasinnade på hemmet och ett gäng afghaner ensamkommanden. De upptar ju nästan alla platser på dessa hvb hem. Socialtjänsten är i fritt fall och erkänner själva att de inte har resurser och platser för de dömda ungdomarna.

Jag har mycket svårt att tro att Antonio fått vård att tala om. Han är ju med på premiärer och utlandsresor. Bara titta på Annas och Felicias instagram senaste året. Han har ju dessutom inte gjort sitt straff från förra domen om våldtäkt mot barn.

Bara för att sätta tryck på socialtjänsten i Solna så borde man anmäla dom till JO för en granskning av hur de hanterar Antonio. Jag är övertygad om att man är rädd för Anna. Hon är nog inte kul att tas med när någon myndighet närmar sig Antonio. Minsta kritik mot Anna och hennes reaktion känner vi till.
Senast redigerad av Darrar 2018-12-18 kl. 08:47.
Citera
2018-12-18, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Undrar om ”Jelena tandläkare” tycker den här bilden är bra reklam för hennes arbete?
Att Tant Fyrkant är svart mellan tänderna i underkäken har vi ju sett tidigare men det här 😳???? Fy fabian så ofräscht 🤢

https://postimg.cc/hfHCw3NV
Ögonbrynen är tillbaka i gammal form också.
Citera
2018-12-18, 09:37
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:

Det låter märkligt med din bakgrund att du skriver att ungdomsvård i 9 fall av 10 innebär "anstalt". Du borde veta att så inte är fallet. Någon form av hvb-hem kan dock säkert komma i fråga i Antonios fall. Kanske skönt för Anna att få vila upp sig.
Citera
2018-12-18, 09:39
Medlem
Zoom008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Undrar om ”Jelena tandläkare” tycker den här bilden är bra reklam för hennes arbete?
Att Tant Fyrkant är svart mellan tänderna i underkäken har vi ju sett tidigare men det här 😳???? Fy fabian så ofräscht 🤢

https://postimg.cc/hfHCw3NV
Men va fan...han hon slickat herr Toffel i röva??
Citera
2018-12-18, 09:42
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Jag tror dig men mycket har förändrats. I mitt område på Termovägen så har många grannar kontakt med socialtjänsten. Ungarna begår brott på brott, inget händer. Det är inga småbrott. Det är narkotikabrott, vapenbrott och misshandel. Men det har varit ungdomar som trots att de dömts för att ha burit och förvarat vapen ändå slutar med LVU i Hemmet. I ett annat fall var det en unge som hamnade på HVB och kom tillbaka ännu värre. Han hade knutit kontakt med likasinnade på hemmet och ett gäng afghaner ensamkommanden. De upptar ju nästan alla platser på dessa hvb hem. Socialtjänsten är i fritt fall och erkänner själva att de inte har resurser och platser för de dömda ungdomarna.

Jag har mycket svårt att tro att Antonio fått vård att tala om. Han är ju med på premiärer och utlandsresor. Bara titta på Annas och Felicias instagram senaste året. Han har ju dessutom inte gjort sitt straff från förra domen om våldtäkt mot barn.

Bara för att sätta tryck på socialtjänsten i Solna så borde man anmäla dom till JO för en granskning av hur de hanterar Antonio. Jag är övertygad om att man är rädd för Anna. Hon är nog inte kul att tas med när någon myndighet närmar sig Antonio. Minsta kritik mot Anna och hennes reaktion känner vi till.
Tror inte så mycket har förändrats på de sex månader jag varit ifrån socialtjänsten 😉
Afghaner finns nästan inte kvar på hvb, och det är inte JO du anmäler till.
Ska det anmälas så är det till IVO.
Tror inte alls att man är rädd för Anna men för tvångsåtgärder krävs extremt mycket.

Antonio bor inte hemna, det vet jag. Kan bara inte avslöja hur jag vet det.
Citera
2018-12-18, 09:45
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Det låter märkligt med din bakgrund att du skriver att ungdomsvård i 9 fall av 10 innebär "anstalt". Du borde veta att så inte är fallet. Någon form av hvb-hem kan dock säkert komma i fråga i Antonios fall. Kanske skönt för Anna att få vila upp sig.
Hvb är för lvu, det tilldöms inte i tingsrätt utan i förvaltningsrätten efter ansökan från socialtjänsten.
SiS däremot kan tilldömas. Sedan kan socialtjänsten även få i uppdrag att placera när det rör sig om "äldre" unga förbrytare
Citera
2018-12-18, 09:51
Medlem
Citat:
Tror inte så mycket har förändrats på de sex månader jag varit ifrån socialtjänsten 😉
Afghaner finns nästan inte kvar på hvb, och det är inte JO du anmäler till.
Ska det anmälas så är det till IVO.
Tror inte alls att man är rädd för Anna men för tvångsåtgärder krävs extremt mycket.

Antonio bor inte hemna, det vet jag. Kan bara inte avslöja hur jag vet det.

Jag har själv sett honom i Jakobsberg så jag vet att han åtminstone på helgerna är hemma. Är han hemma på helgerna och hänger med det här gänget så hjälper det inte om han är på något hvb under vardagarna.
Citera
2018-12-18, 10:06
Medlem
Stackars HVB hem Tunnan lär tjata hål i huvudet på dem med krav om särbehandling av Guldpojken. Få se om han går loss till husrenoveringen han är ju snart färdig snickare och kommer klara detta uppdrag galant.
Citera
2018-12-18, 11:00
Medlem
Tagelapas avatar
Anna borde ha viktigare saker att hålla på med än hår, naglar och ögonbryn. Grabben hennes är illa ute och hamnar i delo med helt fel personer. Farliga personer.
Skulle inte förvåna mig om det smäller i Solna endera dagen. Då kanske hon förstår att det hon håller på med är helt galet. Livet är inte bara yta.

Lite roligt dock att den vuxne myndige gossen frågar mamma om han får byta en tröja mot en jacka
Hemma är han mammas bebis och ute leker han gangsta'.

På ett sätt är ju Anna en förunderlig människa som kan borsta av sig och fortsätta leva i sin fantasivärld när det verkliga livet inte alls ser ut som hon säger. En vanlig normal människa hade klappat ihop för länge sedan av allt skit. Men inte Anna. Iskallt psykopatiskt berättar hon vidare om sitt och familjens fulländade liv och all kärlek. Skrämmande.

Jag tror att hon mötts av mycket mer empati och omtanke om hon någon enda gång kunnat erkänna att livet inte är så rosenrött som hon låtsas och att hon har bekymmer och svårigheter precis som alla andra människor.
Då menar jag inte att man ännu en 784:e gång vill höra om hennes larviga magoperationer.
Men det tåget har nog gått för Anna för hon har blåljugit i så många år så numera är det ingen som tror på vad hon än förmedlar.

Dock borde hon se till så att lilleman kommer väldigt långt ifrån Sthlm för han är väldans illa ute den lilla kriminella skiten.
Fick en så fin bild här......tänk er Anna uppträda för fångarna med sin lille gosse på första parkett.
Nästan i klass med Johnny Cash på Folsom Prison.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in