Jag gjorde misstaget att klicka mig in på Annas hemsida. När jag läst den inledande meningen var jag som förtrollad av denna orgie i självförhärligande och skrävlande om stordåd i svunnen tid.
Alltihop är självfallet skrivet i tredje person. Antar att det är något sylvasst journalistproffs som skrivit copyn till hennes hemsida. Jag låter er bedöma.
Ett urval av bevingade citat från Annas hemsida:
Citat:
Anna Book är en känd svensk pop- och schlagersångerska. Hon startade sin karriär redan som ung och har sedan dess vuxit snabbt
Citat:
Hon har även släppt tio stycken album och en hel del singlar under sin karriär. Hon har varit väldigt populär bland de svenska musiklyssnarna och hela fyra stycken låtar har tidigare hamnat på Svensktoppen. Men det är inte bara musiken hon är känd för utan hon har också arbetat en hel del i andra projekt i mediabranschen
Citat:
Efter det gick det dock inte lika snabbt för Anna Book. Hon lyckades flera gångar producera singlar som många gillade. Bland annat arbetade hon med en del kända namn och låtskrivare.
Citat:
Under 2000-talet deltog hon alltmer i TV och var aktuell i program som Let’s Dance. Där lyckades hon också ta sig högt på listan men fick aldrig förstaplatsen.
Citat:
Hon har dock inte återupprepat den framgång som hon hade med låten ”ABC” men har varit mångas favorit.
Citat:
Anna Book må vara främst känd som musiker men det är inte den enda anledningen till varför hon är känd. Hon har haft karriär och olika framträdanden bland annat som programledare och hon har också deltagit i Allsång på Skansen. Många tv-tittare gillar hennes för hennes utstrålning och hennes karisma.
Citat:
Det har också lett till att hon varit talesperson för välgörande ändamål. Framförallt så har hon varit väldigt aktiv inom viktminskning och hälsa
Citat:
Anna Book har precis som alla andra också ett privatliv och har en familj.
Va?! Gör världskändisar som Anna Book vanliga människosaker?
Citat:
Utöver att hon bor vid Hagaparken spenderar hon också en del tid i Malaga, Spanien. Hon har själv sagt att hon älskar att resa. Detta utöver hennes andra intressen som att laga mat, baka och att vara aktiv.
Citat:
Anna Book har de senaste åren var väldigt aktiv i sin karriär. Bland annat var hon aktiv och deltog i Pride festivalen år 2015 och har varit med en hel del i TV. Bland annat har hon varit med i Fångarna på Fortet som slutade mindre bra för henne tack vare en skada.
Citat:
... men hennes bidrag ”Himmel för två” som många tittare gillade blev diskvalificerad.
Citat:
Men med hennes historik har vi nog inte sett det sista av henne. Utan hennes karriär är fortfarande minst lika aktuell som den var under nittiotalet och vi kommer säkerligen fortsätta se henne delta i olika tv-program och kanske till och med mer musik, så som Melodifestivalen.